Pandemie koronaviru výrazně změnila pohled Čechů na mobilitu. Z obavy před nákazou kleslo podle údajů poradenské firmy EY využití městské hromadné dopravy o 69 procent, a naopak vzrostl zájem o jízdy autem.
Například v Praze loni individuální automobilová doprava předčila MHD. Zatímco před pandemií tvořily jízdy autem 29 procent všech jízd po městě, v polovině roku to bylo podle zprávy Toyoty CE jen 41 procent.
Z lidí, kteří dosud nevlastnili auto, jich 31 procent jeho koupi do půl roku zvažuje. Z toho 45 procent nových zájemců o pořízení vozu tvoří podle EY tzv. mileniálové, jejichž dosavadní přístup k vlastnictví vozu byl spíše zdrženlivý. Zároveň jen šest procent potenciálních kupců má zájem o čistě elektrický pohon.
Prudký nárůst zájmu o pořízení vozu potvrzují objednávky u značky Toyota, které letos od ledna do dubna narostly o 46 procent na 4472 objednaných vozů. Z toho více než 40 procent osobních vozů tvoří hybridy.
„Na velkém zájmu se projevuje odložená poptávka ale i větší zájem lidí přepravovat se bezpečně a ekologicky," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. „S postupným rozvolněním prodeje jsme proto na první červnový víkend připravili první letošní akční prodejní akci Toyota Víkend.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?