Víte, jak bojovat s nedotáčivostí? Řešení je snadné a univerzální

-mao / AutoRoad.cz, 3. srpna 2017, 11:07 Google+

Mnoho lidí si stále myslí, že nedotáčivost je problémem jen u aut s předním náhonem.Jak ovšem uvidíte v následujícím videu, nedotáčivost je hlavně problémem řidičů, kteří vjedou do zatáčky příliš rychle - a je úplně jedno, kterou nebo kolik náprav má automobil poháněných, či kolika bezpečnostními asistenty je vybaven. Řešení je však překvapivě snadné a univerzální.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nedotáčivost vás může zaskočit v každém autě, dá se s ní však celkem snadno bojovat

Nedotáčivost vás může zaskočit v každém autě, dá se s ní však celkem snadno bojovat | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Situace kdy vjedete do zatáčky příliš rychle, ale váš automobil i přes natočená kola odmítá zatočit a pokračuje rovně, se nazývá nedotáčivost. Mnoho lidí si tuto vlastnost spojuje pouze s vozidly, která mají poháněnou přední nápravu, ovšem jak brzy uvidíte, není to tak docela pravda.

Obětí nedotáčivého smyku se totiž může stát takřka kdokoliv, kdo vjede do zatáčky příliš rychle a neví jak správně reagovat. O tom vás ostatně přesvědčí rally jezdec a jeden z instruktorů Rally školy "Team O'Neil", která sídli v New Hampshire ale pravidelně sdílí na svém YouTube kanále rady pro běžné řidiče.

Aby instruktor dokázal, že nedotáčivost se týká opravdu všech, připravil si na test celkem 5 vozidel. Sportovní sedan Subaru Impreza s pohonem 4x4, BMW e30 s pohonem zadních kol, kompaktní hatchback Ford Fiesta s pohonem předních kol, SUV Jeep Cherokee s pohonem všech kol a nový Ford Focus s pohonem předních kol a řadou elektronických bezpečnostních asistentů.

S každým vozidlem nejdříve projede 90° zatáčku nepřiměřeně rychle, přičemž každé vozidlo ztratí na mokrém povrchu trakci a začne se hrnout rovně ven z vyznačené cesty. Poté však předvede, že pomocí jednoduchého triku se dá tomuto scénáři lehce zabránit.

Tím trikem přitom není nic jiného, než sledovat zatáčku kterou chcete projet, sundat nohu z plynu, citlivě přibrzdit, stočit volant do zatáčky a vůz by jí měl bezpečně projet.

Celý tento trik přitom spočívá v jednoduchém přenosu váhy vozidla, která se během přibrzdění přenese na přední kola vozu, která tak získají lepší trakci a vůz snáze zatočí. Sledování zatáčky vám přitom pomůže k lepší koordinaci pohybů a přesnějšímu vedení automobilu.

Při brzdění je však důležité šlapat na plyn citlivě, vaším cílem je lehce vozidlo zpomalit a hlavně přenést váhu vozidla na přední kola. Pokud byste na brzdový pedál jen necitlivě dupali, mohlo by dojít k zablokování předních kol a celá situace by se ještě zhoršila.

Jako v každém případě zvládání smyků je úplně nejlepší si tuto praktiku vyzkoušet na bezpečném místě, případně si zaplatit školu smyku, kde vám se zvládáním krizových situací pomohou. Znát teorii je totiž jedna věc, ovšem pouze tréningem dokážete na situaci zareagovat včas, správně a vyhnete se zbytečnému zmatkování.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Víte, jak bojovat s nedotáčivostí? Řešení je snadné a univerzální

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6 4Motion

TEST: Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6: Tenhle pracant má sil na rozdávání

Porsche Macan Turbo Performance Package v závodních barvách Porsche

Macan se zahalil do závodních barev, má na to ale vůbec nárok?

Volkswagen T-Roc

Volkswagen láká na nové SUV přívalem zajímavých detailů

McLaren 570S Push Sports Car

McLaren opět rozšiřuje nabídku, tentokrát myslel na nejmenší

Ilustrační foto

Diesely skončí i v Německu, na plánech už se pracuje

Ilustrační foto

Toyota si patentovala novou manuální převodovku, má pomoci začátečníkům

První pohled na koncept BMW Z4 Roadster

BMW ukázalo nový roadster, máme se na co těšit

reklama
reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Lidé se předhání s objednávkami. A Tesla nestíhá vyrábět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prošli byste STK dnes s flaškou rumu? Je tu nový trik

  2. Pár věcí, které se rozhodně vyplatí mít stále v autě

  3. Za 42 let ujelo 1 165 937 kilometrů, přesto vypadá tohle Porsche 911 Turbo dokonale

  4. Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

  5. Co je lepší, automat nebo manuál?

  6. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

reklama