Pneumatiky v letních vedrech: Je vážně nutné upouštět tlak?

-mao / AutoRoad.cz, 1. července 2017, 06:19 Google+

Mnoho řidičů, a bohužel i některé pneuservisy, stále zastávají myšlenku, že v horku je třeba v pneumatikách významně upustit vzduch, aby nedošlo k nadměrnému zvýšení tlaku a následnému defektu. Jde o zbytečně rozšířený mýtus, který nemá s realitou nic společného. Jediným ukazatelem nahuštění by stále měl být výhradně údaj předepsaný výrobcem vozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrašní foto

Ilustrašní foto | foto: pneumatiky.cz

Sdílejte článek

Teploty v současných dnech vysoce překračují 30 stupňů Celsia, proto se někteří řidiči obávají defektu pneumatiky zaviněného příliš vysokým tlakem. Zcela zbytečně, protože letní pneumatiky homologované pro provoz v EU jsou na takové teploty připraveny.

„Pokud na boku pneumatiky vidíte písmeno E, jde o homologovanou pneumatiku pro provoz v Evropské unii. To znamená i Španělsko, Řecko nebo Itálii, kde jsou extrémní výkyvy teplot mnohem častější a žádný řidič zde vzduch  z bezpečnostních důvodů neupouští,“ vysvětluje ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Horko samotné může za absolutní minimum defektů, a to v drtivé většině případů, kdy se navíc jedná o nekvalitní pláště čínské produkce nebo pneumatiky zakoupené „z druhé ruky“ a s nejasnou historií. I tak mnohem častěji stojí za defektem takové pneumatiky průpich ostrým předmětem, necitlivé najetí na obrubník, nebo nečekaný výmol na silnici.

Správný tlak v pneumatikách není žádná věda

Jediný správný údaj o tlaku v pneumatikách je ten udávaný výrobcem auta. Najdete ho v návodu k obsluze vozu, často také na sloupku dveří u řidiče, na pojistkové skříňce nebo na vnitřní straně krytu palivové nádrže. Nejčastěji se udávají dvě hodnoty – pro standardní jízdní podmínky a pro případ velkého zatížení vozu. V tomto rozmezí je nutné tlak v pneumatikách udržovat.

img-responsive

Ilustrašní foto | foto: pixabay.com

„Někteří řidiči upouští tlak i proto, aby zvýšili styčnou plochu pneumatiky s vozovkou. Ať už kvůli zvýšení přilnavosti, tak kvůli lepší průchodnosti terénem – v obou případech jde o neopodstatněný a riskantní krok. Dochází totiž k uzavírání vzorku a pneumatika přestává fungovat na 100 % například při odvodu vody nebo při brždění,“ dodává za Pneumatiky.cz Schwangmaier.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pneumatiky v letních vedrech: Je vážně nutné upouštět tlak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Dodge Challenger Hellcat na úprku před policií

Dodge Challenger Hellcat prohnal policejní vozy, zloděje zastavila až prázdná nádrž

Koncept Deep Orange 7

Budoucnost MINI v podání studentů: Technika úchvatná, ale co ten design?

Polestar 1

Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Od Superbu po Karoq, Škoda slaví 70 let výroby automobilů v Kvasinách

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

reklama
reklama

Doporučujeme

Omlazený Renault Espace

Renault omladil oblíbený model Espace. Co se změnilo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud