Toyota ProAce Verso je posledním z praktických trojčat, odlišuje se především vzhledem

ar6, 9. března 2016, 13:05 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Jednou z hlavních novinek ženevského autosalonu je trojice velkých MPV od koncernu PSA a Toyoty. A zatímco Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller jsme do posledního šroubku již rozebrali, Japonci si s představením modelu ProAce Verso dávali na čas. Pokud však čekáte výraznější odlišení od francouzských sourozenců, budete zklamáni.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota ProAce je posledním z trojčat, mezi něž patří Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller.

Toyota ProAce je posledním z trojčat, mezi něž patří Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Stejně jako všechny nové Toyoty, má i ProAce Verso přední část ve stylu Under Priority. To znamená, že světlomety přímo vycházejí z masky chladiče, která je pro změnu vybavena (alespoň ve vyšších verzích výbavy) chromovanou linkou. Nárazník zdobí rozměrný nasávací otvor, opět s chromovanou linkou. Kola mají 16 nebo 17 palců v ocelovém provedení s ozdobnými kryty, respektive 17 palců, pokud chcete hliníkové disky.

Podobně jako u francouzských sourozenců budou v nabídce tři typy karosérie. Compact má délku 4,6 metru a rozvor 2,9 metru, Medium má délku 4,9 metru a rozvor 3,2 metru a konečně Long má délku 5,3 metru a rozvor 3,2 metru. Šířka 2,2 metru a výška 1,9 metru je pro všechny verze shodná. ProAce Verso Family nabízí místo osmi cestujícím s dvojicí trojmístných lavic, které jsou posuvné v rámci praktického kolejnicového systému. Zároveň jsou obě lavice sklopné v poměru 60:40, všechna místa vzadu mají úchyty Isofix a druhá řada dostala i výklopné stolečky. Z dalších praktických řešení jmenuje elektrické ovládání posuvných bočních dveří a oteviratelné okno víka kufru.

Společně s modelem Shuttle, jehož interiér nabízí 8 nebo 9 míst k sezení, má Family společnou nabídku všech tří typů karosérie. Naproti tomu ProAce Verso VIP je k dispozici jen s karosérií Medium a Long, uvnitř potom najdeme 6 nebo 7 míst. V prvním případě jsou samostatná sedadla ve všech třech řadách, v tom druhém je ve třetí řadě lavice, dělená v poměru 60:40. V obou případech jsou dvě prostřední sedačky otočné proti směru jízdy. Vedle této funkce má model VIP zatmavená boční okna nebo možnost koženého čalounění.

Nejslabším motorem je naftová šestnáctistovka o výkonu 95 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou robotizovanou převodovkou. Výkonnější verze téže jednotky má 115 koní a výhradně šestistupňovou manuální převodovku. Dvoulitrový turbodiesel má 150 nebo 180 koní, v prvním případě s manuální šestistupňovou převodovkou a v tom druhém s automatickou šestistupňovou převodovkou. Volič manuálu nebo automatu je umístěn na středové konzoli v lepším dosahu řidiče, vedle něj má ProAce také multimediální systém nebo čitelné analogové budíky.

Stejně jako u dalších modelů Toyota se v nabídce objeví balíček Safety Sense. Ten zahrnuje varování před čelní srážkou, automatické nouzové brzdění, sledování slepého úhlu, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání únavy řidiče, čtení dopravních značek s inteligentním přizpůsobením rychlosti, adaptivní přední světla a automatická dálková světla.

Vytisknout

Diskuze: Toyota ProAce Verso je posledním z praktických trojčat, odlišuje se především vzhledem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

VW Golf GTI TCR

VW Golf GTI TCR je dokonalou okruhovou specialitou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud