Šampionát Touring Car Racing získává na popularitě a aktuálně můžeme vidět nový přírůstek od značky Volkswagen.
Jedná se o Golf GTI TCR, který je defacto sourozencem Seatu Leon Cup Racer. Vůz tak dostal upravený bodykit s novým čelním nárazníkem, kapotu s ventilačními otvory, rozšířené blatníky a pořádná sportovní 18" kola s pneumatikami Michelin.
Nově přibyly i větší prahy, karbonové křídlo, přední splitter, ochranná klec a závodní skořepiny. Vylepšení se dočkal i brzdový systém s většími kotouči a účinnějším chlazením. Tenhle soutěžní speciál má i nastavitelný podvozek, řízení a turbem dopovaný motor s výkonem 330 koní spárovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou.
Golf GTI TCR by měl zrychlovat z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a jeho maximálka je položena u hranice 230 km/h. Volkswagen vyrobí pouze 20 exemplářů, přičemž všechny už mají svého majitele. Je tak zbytečné spekulovat o ceně, protože tu výrobce stejně nezveřejnil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?