Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 3. února 2024, 16:42 Google+

Stellantis Pro One zvyšuje výrobní kapacitu lehkých užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a spouští vlastní výrobu středních dodávek v Hordainu (Francie) a velkých dodávek v Gliwicích (Polsko). Dochází tak k rozšíření portfolia bezemisních vozů. Díky tomuto obohacení nabídky a nárůstu objemu výroby se posílí pozice skupiny Stellantis jako nesporného lídra v oblasti bezemisního pohonu lehkých užitkových vozidel v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vodíkové vozy Stellantis

Vodíkové vozy Stellantis | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Stellantis Pro One zvyšuje výrobní kapacitu lehkých užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a spouští vlastní výrobu středních dodávek v Hordainu (Francie) a velkých dodávek v Gliwicích (Polsko). Dochází tak k rozšíření portfolia bezemisních vozů. Díky tomuto obohacení nabídky a nárůstu objemu výroby se posílí pozice skupiny Stellantis jako nesporného lídra v oblasti bezemisního pohonu lehkých užitkových vozidel v Evropě. 

V říjnu 2023 skupina představila kompletní obnovu své řady užitkových vozů. Tato modernizace je klíčovou součástí strategické ofenzivy výroby užitkových vozů Stellantis. Skupina Stellantis a její značky disponují celou řadou pokročilých technologií elektrifikovaného pohonu a systémů zajišťujících bezpečnost, asistenci řízení a konektivitu. Divize Stellantis Pro One se může opírat o svou silnou výrobní základnu, která podporuje její vedoucí postavení v Evropě. Produkci lehkých užitkových vozů zajišťují tyto výrobní závody:

Mangualde (Portugalsko), Vigo (Španělsko) a Ellesmere Port (Velká Británie): kompaktní dodávky, 

Hordain (Francie) a Luton (Velká Británie): střední dodávky, 

Atessa (Itálie) a Gliwice (Polsko): velké dodávky.

img-responsive

Vodíkové vozy Stellantis | foto: Peugeot ČR

„To, že montujeme střední dodávky s palivovými články na našich vlastních montážních linkách, a ty nyní doplňujeme o linky na výrobu velkých dodávek s vodíkovým pohonem, je důkazem našeho odhodlání udržet si vedoucí postavení v oblasti nejmodernějších vodíkových technologií a zpřístupnit je našim nejnáročnějším zákazníkům,“ uvedl Jean-Michel Billig, technický ředitel pro vývoj vozidel s vodíkovými palivovými články. „Dovednosti a know-how našich týmů inženýrů a techniků jsou pro naplňování ambicí plánu Dare Forward 2030 a udržení naší vedoucí pozice v segmentu užitkových vozidel s nulovými emisemi zcela zásadní.“

Verze dodávek s vodíkovým pohonem, které jsou navrženy tak, aby vydržely intenzivní používání, vycházejí z technologie použité u bezemisních variant těchto bateriových vozidel a přinášejí další výhody, jako je zkrácení doby tankování a nezměněná přepravní kapacita. U středně velkých dodávek přináší systém palivových článků druhé generace rekordní dojezd v daném segmentu až 400 km a dobu tankování kratší než čtyři minuty. U větších dodávek zajišťuje doplnění technologie palivových článků dojezd až 500 km a dobu tankování pouhých pět minut.

Stellantis bude ve vlastní režii vyrábět osm vodíkových verzí svých středních a velkých dodávek: Citroën ë-Jumpy a ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo a E-Ducato, Opel Vivaro-e a Movano-e a Peugeot E-Expert a E-Boxer. 

Technologie vodíkových palivových článků hraje důležitou roli v plánu skupiny Stellantis na dosažení bezemisní mobility. Stellantis byl prvním výrobcem na světě, který vozy s touto technologii v roce 2021 uvedl na trh. V roce 2023 se skupina Stellantis stala spolu se dvěma dalšími společnostmi třetinovým vlastníkem podniku Symbio, který je lídrem v oblasti vodíkové technologie a působí v Evropě a v USA.

Vytisknout

Diskuze: Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud