Renault se místo stažení náskoku na špici ještě více propadl, vylepší motor i aerodynamiku

Petr Hlawiczka, 3. dubna 2018, 06:20 Google+

Renault sice v Austrálii s oběma vozy postoupil do poslední části kvalifikace a v závodě bodoval, Nico Hülkenberg je přesto zklamán vývojem jejich ztráty na nejlepší týmy. Nyní zkoumají zajímavé nápady konkurence a v plánu je i zvýšení výkonnosti pohonné jednotky.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 05.04. 13:55) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg ve Velké ceně Austrálie

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Austrálie | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

"Tito kluci tak nějak lítají. Chtěli jsme na ně během zimy stáhnout náskok, byl to náš cíl, ale pokud se něco posunulo, tak to vypadá, jako by se ztráta ještě zvětšila. I v kvalifikaci. To není moc dobré. Máme před sebou spoustu práce," uznává Hülkenberg, jenž v Melbourne vybojoval 6 bodů.

S tímto výsledkem by měl být jeho tým spokojený: "Na jedné straně jsme měli trochu štěstí s tím, že vypadly Haasy, a trochu smůlu během safety caru, kdy nás přeskočil Fernanda [Alonso], protože mu safety car pomohl, jinak bychom byli rozhodně před ním. Rychlost auta se zdála být dobrá a konkurenceschopná. To je dobrou zprávou."

Z naší analýzy nejrychlejších sektorů kvalifikace na Velkou cenu Austrálie vyplynulo, že Renault společně s McLarenem a Red Bullem patří k týmům, které za rok dosáhly nejvyššího pokroku - francouzský tým dokonce v pouze v posledním sektoru se středně-rychlými zatáčkami stáhl na Mercedes přes sekundu (3,2 %). Na boj o pódia to ale pořád nestačí.

"Očekávali jsme, že nejlepší tři týmy budou mít náskok a že to bude souboj mezi námi, McLarenem a Haasem na špici středu pole, tak to i dopadlo. Celkem nás to potěšilo, protože když se podíváte na kolo Carlose v Q2, tak mohl být dokonce před Haasy, jelikož věděl, že jeho kolo v Q3 bylo bídné," vysvětluje technický ředitel Renaultu Nick Chester.

img-responsive

Renault je po vstupu do sezóny celkem spokojený, Hülkenberg ale očekával, že budou Mercedesu o něco blíže | foto: Renault Sport F1

"Jsme o něco rychlejší než McLaren, takže to nebylo špatné, a v pozici dostat se na špici té skupiny za ty tři špičkové týmy. Tam jsme chtěli být. Z pohledu aerodynamiky víme o oblastech, v nichž se chceme zlepšit. Jde o celkové zatížení a konzistenci v celé škále provozních podmínek, s nimiž se auto setkává. Jde o normální vývoj."

"Na ostatních vozech se objevilo několik zajímavých nápadů, které začneme prozkoumávat. Pokud jde o motor, tak ve Viry mají vývojový plán, aby během roku přišli se 2 či 3 vylepšeními. To bude dobré, jelikož nám stále schází něco z výkonu. Snad i v tomto ohledu deficit trochu stáhneme," dodává Chester.

Vytisknout

Diskuze: Renault se místo stažení náskoku na špici ještě více propadl, vylepší motor i aerodynamiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 05.04.2018 13:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly Hondě věří

Dle Toro Rosso má Honda velký plán, jak dokázat, že je jejich motor tím správným

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud