DISKUZE K ČLÁNKU Nevídané, před Grand Prix Itálie je potrestaná téměř polovina startovního roštu

Jestliže ještě nedávno Ross Brawn nadhodil téma penalizací za technické přestupky a prohlásil, že je považuje za znehodnocení závodní kvality, pak asi musel být před startem na Monze na infarkt. Postižených je totiž opravdu více než dost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nevídané, před Grand Prix Itálie je potrestaná téměř polovina startovního roštu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 04.09.2017 10:51 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Limbi

    Limbi

    147.228.209.XXX
    Napadá mě co místo penalizací zavést bonusové body do poháru konstruktérů? Udělat nějakou tabulku, kdy by tým který využije menší počet komponent čerpal bonusové body do poháru konstruktérů. Tímto řešením by neutrpěl samotný závodník a ani divák při závodě. Týmy by to ale pořád motivovalo jelikož výhra v PK je pro ně klíčová.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Určitě by to mělo větší smysl a Brawn i něco takového naznačoval. Otázka je, jestli se tohle podaří prosadit, případně jak dlouho by to trvalo

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      82.117.159.XXX
      A proč by neměl trpět pilot? V disciplíně, kde je technika pro výsledek jednotlivce absolutně klíčová, musí být postižený i samotný pilot, když konstruktér při přípravě jeho techniky nedodrží pravidla.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.70.XXX
        Protože chceme vidět jezdit piloty proti sobě a ne koukat na to, jak jsou odsunuti na konec, protože jim selže motor? Body do PK rozhodují o financích pro tým. Body v PJ rozhodují o tom, kdo je nejlepší pilot s funkční technikou v ruce. Týmy by pořád preferovaly lepší umístění v PK protože prostě peníze. Zároveň by ale nedocházelo k tomu trestat pilota, který může předvést pořádný boj vpředu, aby kroužil a prodíral se skrz pole a nakonec dojel se ztrátou 20 sec za vozem se kterým měl svést boj třeba o vítězství kvůli tomu, že byl penalizován. Dříve se motory měnily po kvalifikacích na závod úplně normálně. Možná to byl extrém, ale dnes je zas zaveden opačný extrém. Dříve se říkalo, že dokonalé auto F1 je to které dojede do cíle a rozsype se. Proč? Protože to znamená, že bylo dokonale postaveno na závod a nebylo na něm nic navíc. Váha komponent, motor byl navržen na dokonalý poměr vzdálenost/výkon... Chápu, že dnes se hlavně šetří, na druhou stranu aktuální podoba motorů na sezonu stojí tolik, co by stály V8 atmosféry z roku 2008 na celou sezonu a nový motor pro každý závod. Myslím, že házet práci konstruktérů, nebo dodavatelů techniky do jednoho pytle s piloty je znevýhodnění pilotů. Od toho máme PK aPJ a ne jen jeden šampionát.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          No, ono to šetření zase tak dokonalé není. Dnešní pohonné jednotky stojí mnohem více než předcházející generace a mnohem více stojí i jejich servis, protože jsou komplikovanější. Komplikovanější je i servis. Nevím, jak je to teď, ale pamatuji si, že na počátku éry současných motorů, když ve třetím tréninku odešel motor a bylo jej třeba vyměnit, nestihlo se to do počátku kvalifikace a pilot zůstal sedět v boxech. A to je pitomost. Veškerý servis by se měl stihnout v době mezi tréninky, případně mezi tréninkem a kvalifikací, abychom viděli na trati co nejvíce pilotů.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.70.XXX
            To je tak, když někdo nedočte co jsem napsal a reaguje :D Já taky píšu, že sice chtějí šetřit, ale s technikou která tam dnes je je to šetření na straně kvantity, ale ne na straně výroby a vývoje. Proto jsem jednoznačně pro jednodušší technologii a menší omezení v počtu kusů na sezonu. F1 nemá vozit motor co vydrží najet půl milionu km, ale závodní motor, který je orientován na výkon a ne výdrž.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama