Kteří piloti vnímají Halo negativně a co konkrétně jim na tomto řešení vadí?

Albert Hadáček, 28. července 2017, 16:00 Google+

Během včerejší tiskové konference před Velkou cenou Maďarska byli piloti dotázáni na jejich názor ohledně zavedení ochrany kokpitu Halo, který se na vozech objeví v příští sezóně.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 29.07. 18:37) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s halo konceptem při pátečním tréninku v Singapuru

Lewis Hamilton s halo konceptem při pátečním tréninku v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Hamiltonovi se toto řešení nelíbí po vzhledové stránce, ale uznává jeho bezpečnostní přínos: "Je to těžké, ale loni zmínili, že se bezpečnost zvýší o 17 procent a to nelze ignorovat. Rozhodně to nevypadá hezky, to už se ale říká dlouho. Navíc stoupne i váha vozu. Auta jsou už moc těžká nyní. Máme slabé brzdy a musíme s nimi ubrzdit kolos. Já jen doufám, že se jim to podaří vylepšit a dokážou vymyslet lehčí verzi, aby to zbytečně nezatěžovalo vůz."

Uzavřený kokpit by byl dle Hamiltona lepší řešení. "Blížíme se spíše uzavřeným kokpitům. A to by vypadalo lépe. Na internetu jsou skvělé koncepty s uzavřeným kokpitem a když se zamyslíte nad tím, co se stalo jezdcům, kteří byli zasaženi do hlavy. Je docela šílené, že i dnes je hlava, naše nejdůležitější část těla, pořád odkryta," dodal Hamilton.

Nico Hülkenberg je o něco tvrdším kritikem než Hamilton: "Budu i nadále závodit, nehodlám kvůli tomu skončit, ale nikdy jsem nebyl velký příznivce Halo a jakékoliv jiné ochrany hlavy. Máme tu vyloženě estetický aspekt, prostě to nevypadá dobře. Halo chrání před nějakou šíleností, která se stane jednou z miliónu nehod. Bezpečnost vozů se každoročně zlepšuje a navíc teď máme lepší uchycení nápravy, což zmenšuje pravděpodobnost, že ulítne kolo. Nevím, jestli potřebujeme další ochranné systémy, jelikož další zásahy by již zásadně narušily vzhled vozů."

img-responsive

Kevin Magnussen zkouší v Mexiku ochranu kokpitu typu Halo | foto: Renault Sport F1

Podobně to vidí i Max Versteppen: "Nelíbí se mi to, ale budu respektovat rozhodnutí FIA. Myslím si, že od představení virtuálního safety caru se snížil risk, že někdo bude překračovat rychlost pod žlutou vlajkou. Navíc nápravy jsou dost pevné, takže si nemyslím, že se dá tak snadno přijít o kolo. A stejně, když budou lítat součástky, tak vás to neochrání. Opravdu nechápu, proč to potřebujeme."

Kevin Magnussen též nesouhlasí: "Jsem proti tomu, nemyslím si, že o tomhle by měla být Formule 1. Myslím si, že by tu měla být nějaká mez nebo alespoň nějaké lepší řešení, jak zlepšit bezpečnost. Navíc nesouhlasím, že bezpečnost je nutně prioritou číslo jedna. Myslím si, že limit určuje poměr vzrušení a bezpečnosti. Formule 1 je úspěšná i díky své nebezpečnosti a za posledních 30 let se to hodně posunulo, ale myslím si, že již dnes je dostatečně bezpečná a pořád dostatečně vzrušující. Vždycky bychom mohli mít bezpečnější závody - třeba vozy, co dokážou jezdit jen 80 km/h. Bylo by to naprosto bezpečné, ale nudné. S tím mám problém, prostě přehršel bezpečí bude na úkor zábavy." 

Vytisknout

Diskuze: Kteří piloti vnímají Halo negativně a co konkrétně jim na tomto řešení vadí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 29.07.2017 18:37 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Maďarsku zatím bezkonkurenční

Ricciardo překvapuje - opět poráží Vettela i Mercedesy, velké havárie nechyběly…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud