Změny v F1, které přikovají diváka k televizní obrazovce, navrhl expilot Alex Wurz

Albert Hadáček, 2. dubna 2017, 15:14 Google+

Bývalý pilot F1 a současný předseda GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) se rozpovídal o přínosu nových pravidel a stránkách, kde by se současná F1 měla ještě zlepšit.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 04.04. 18:08) Napište svůj názor
Max Verstappen jiskří při pátečním tréninku v Austrálii

Max Verstappen jiskří při pátečním tréninku v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

“Jezdcům se auta líbí. Těm vozům to prostě věříte a lépe se to pak prodává. Když se stane, že několikanásobný mistr světa nemůže popadnout dech, když mluví do týmového rádia, protože se snaží jet agresivně, tak pak nikoho nemusíte přesvětčovad o náročnosti tohoto sportu. Jezdci mohou jezdit na hraně po celou dobu závodu, což je dobře,” okomentoval aktuální situaci Alex Wurz

Je tu ale i několik věcí, které by dle něj měly být jinak. Závodům by prý pomohla ještě větší vyrovnanost výkonů jednotlivých monopostů a lepší záběry a střihy z televizních kamer.

"Kdybych měl svůj seznam přání, tak bych na něj napsal, že potřebujeme ještě zmenšit rozdíly mezi top týmy a chvostem pole. To by přineslo více závodění. Další oblastí, kde má Formule 1 stále rezervy, je kvalita přenosů, respektive úhly a střihy, které režie používá."

img-responsive

Nico Hülkenberg s Renaultem RS17 v GP Austrálie 2017 | foto: Renault Sport

"Vysílání je na tom nyní lépe, jelikož jsou k dispozici záběry z kamer upevněných přímo na voze. Ty se trochu třesou a divák může vidět tu rychlost. Kdyby televize ještě přestala používat pomalé záběry, které zabírají velkou část trati, tak by se s obrazem dalo lépe pracovat. Díky rychlým střihům by byla akce dynamičtější. Je to teď na nových majitelích, aby své dítko propagovali, propagovali a ještě jedou propagovali."

Nakonec došlo i na choulostivou otázku ohledně předjíždění. Dle statistik se při letošní VC Austrálie předjíždělo zhruba čtyřikrát méně než při loňském závodě. Wurz ale tvrdí, že předjíždění bude vždy těžké, a to i v případě, že budete mít ideální vozy.

"Mám pochopení pro to, že kluci říkají, jak je těžké předjíždět. Hodně se o tom mluví. Nikdo si ale nemůže myslet, že i kdybychom měli auta snů a všechno by bylo těsné, tak by to ulehčilo předjíždění. Když se podíváme zpět na začátek milénia, tak lidi také říkali, že se nepředjíždí a že je to nuda. Ale byla to jedna z nejpopulárnějších etap F1, jelikož závody byly autentické a zábavné,” zakončil Wurz.

Vytisknout

Diskuze: Změny v F1, které přikovají diváka k televizní obrazovce, navrhl expilot Alex Wurz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 04.04.2017 18:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly doufá, že se mu dveře F1 otevřou napřesrok

Gasly se poučil z mediálního přešlapu u Toro Rosso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud