Ferrari musí vyplnit "významnou díru" v aerodynamickém vývoji

Robert RoBertino Pavelka, 7. prosince 2016, 11:45 Google+

Tým Ferrari vstupoval do roku 2016 s cílem vyhrávat závody a bojovat o mistrovský titul, ale díky směsi několika nevhodných strategických rozhodnutí, nedobré spolehlivosti a nedostatečným pokrokem prakticky ztratil šanci konkurovat Mercedesu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.12. 19:21) Napište svůj názor
Marchionne promluvil u příležitosti akce Ferrari Mondiali 2016 v Daytoně

Marchionne promluvil u příležitosti akce Ferrari Mondiali 2016 v Daytoně | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Proto si tým Ferrari dal jako prioritní úkol zaplnit "významnou díru" v aerodynamickém vývoji, protože v letošní bitvě ve startovním poli nestačily rudé oře z Maranella ani na stále se lepšící Red Bull. V konečném hodnocení v Poháru konstruktérů chybělo italské stáji na rakouského konkurenta se sídlem v Milton Keynes rozhodně nelichotivých 70 bodů. 

Prezident Ferrari Sergio Marchionne už během sezóny označil nedostatky ve vývoji jako největší chybu a prohlásil, že prvotní cíl pro sezónu 2017, aby došlo k naplnění cílů značky. Na toto téma hovořil na akci Ferrari Mondiali 2016 v Daytoně.

"Nejdůležitější poznatek, který tým během této sezóny učinil, byla jasná identifikace naší ztráty na konkurenci, kterou lze rozdělit do dvou bodů: jeden se týká výkonu na trati, druhý, který je podle mě důležitější, se týká zlepšení jiných týmů. Na začátku sezóny 2016 neměl Red Bull, alespoň na papíře, být přímým konkurentem Ferrari. A na jejím konci se stal životaschopným soupeřem. Netýkalo se to jenom pohonné jednotky, nýbrž i práce v oblasti aerodynamiky a šasi. Tím poukázal na jeden z největších problémů ve strategickém rozvoji Ferrari během několika posledních let. Budeme se tento problém snažit co nejdříve napravit. To neznamená, že nebereme motor jako jeden z rozhodujících prvků, práce budou pokračovat na obou frontách. Ale myslím, že je třeba si přiznat největší problém sezóny 2016, kterým byl vývoj aerodynamiky, musíme udělat vše pro to, abychom existující rozdíl co nejdříve smazali," pronesl Marchionne.

img-responsive

Ferrari Finali Mondiali 2016 | foto: Ferrari S.p.a.

S ohledem na výše uvedené se předpokládá, že daleko větší hrozbou (bez ohledu na nové předpisy, které začnou platit od příštího roku) bude pro Mercedes právě tým Red Bullu. I Marchionne přiznal, že v této oblasti není vůbec nic jistého.

"Myslím, že dělat pro příští sezónu nějakou prognózu je prakticky nemožné. Jediná věc, kterou mohu zaručit: prakticky nezůstane kámen na kameni. Připravujeme se také na vývoj vozu během sezóny, což je nezbytné pro udržení komkurenceschopnosti a co naváže na březnový závod na melbournské trati," dodává Marchionne.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari musí vyplnit "významnou díru" v aerodynamickém vývoji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.12.2016 19:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Nasr dokázal vybojovat pro Sauber cenné body

Sezóna v F1 jako druhý set v tenise. Felipe Nasr hodnotí své působení u Sauberu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud