Příčina odhalena. Další deprimující trénink už Haasu snad nehrozí

Robert RoBertino Pavelka, 29. října 2016, 11:15 Google+

Zatímco u jedenadvaceti jmen startovního pole byl v pátečním druhém tréninku zapsaný nějaký čas, jméno Romaina Grosjeana na tomto seznamu chybělo. Po jednom instalačním kole se Francouz vydal na trať až 26 minut před koncem odpoledního programu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Haas sáhl v posledním tréninku vysloveně vedle

Haas sáhl v posledním tréninku vysloveně vedle | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Esteban Gutiérrez se proháněl po trati podstatně více, ale ani on nebyl zjevně v pohodě - nakonec oba Haasy skončily na dně klasifikace druhého tréninku: Grosjean ujel minimum vzdálenosti a skončil dvacátý, Gutiérrez nejspíš zklamal domácí příznivce, protože uzavíral výsledkovou listinu.

Haas se pochopitelně pustil do zkoumání, proč byly oba jeho vozy tak pomalé a příčinu se podařilo záhy objevit - pro odpolední trénink tým namontoval větší brzdové potrubí. Záměrem bylo s ohledem na vyšší nadmořskou výšku a řidší vzduch zlepšit chlazení brzd, jenže tím došlo k narušení proudění vzduchu pod vozem a oba piloti se tak potýkali s nedostatkem přítlaku. 

img-responsive

Romain Grosjean s Haasem v Číně | foto: Haas F1 Team

"Po celý odpolední trénink to bylo strašně deprimující, protože jsem neměl žádnou přilnavost. Zkoušel jsem různé stopy, všechno možné. Když se ocitnete v takové pozici, že nejste schopni popsat, co se s autem děje, není to vůbec příjemný pocit. Takže bylo zásadní se nad tím zamyslet a rychle najít důvod - naštěstí se tak stalo a dojde k nápravě," popisuje situaci Gutiérrez.

"Před tréninkem došlo k určitým změnám v přední části vozu a to zcela eliminilovalo přítlak. Ten jako by vůbec neexistoval. Byla to specifikace, kterou jsme předtím ještě nepoužili, v podstatě nám zhatila celé odpoledne," dodává Grosjean.

Francouzský pilot při analýze zjistil, že se mýlil - obdobný systém totiž tým nasadil při Grand Prix Číny, což byl jeden z nejobtížnějších závodů pro americký tým. "Už jsem měl tohle řešení na svém autě v Číně, což byl »brilantní« závod. Tak jsem ihned požádal, aby ho vyřadili z týmového katalogu," vtipkoval Grosjean, který v GP Číny po velkých problémech dojel na 19. místě.

Tým dopravil do Mexika nové specifikace předního křídla a Gutiérrez předpokládá, že s nimi oba piloti absolvují poslední volný trénink v sobotním dopoledni místního času.

Vytisknout

Diskuze: Příčina odhalena. Další deprimující trénink už Haasu snad nehrozí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Buddh International Circuit v době závodní slávy

Indové chtějí zpátky Grand Prix, zatím však mají docela jiné problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud