Haas už letos žádná větší vylepšení nechystá, Hamilton varuje před změnami

Petr Hlawiczka, 30. března 2016, 06:30 Google+

Gene Haas připouští, že kvůli chystaným rozsáhlejším změnám se svým týmem již raději upře pozornost k příštímu roku, než aby vylepšoval vůz pro letošní sezónu, byť právě začala. Chystanou úpravou pravidel ale nejsou všichni nadšeni, na negativní dopad nahlas upozorňuje Lewis Hamilton.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 31.03. 00:07) Napište svůj názor
Romain Grosjean s Haasem VF-16 při testech v Barceloně

Romain Grosjean s Haasem VF-16 při testech v Barceloně | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Americký nováček šampionátu zažil nadmíru vydařený debut, když hned ve svém prvním závodu ve Formuli 1 bodoval - Romain Grosjean dokončil Velkou cenu Austrálii na 6. místě. Podobný husarský kousek se naposledy podařil Toyotě v sezóně 2002, kdy ve stejné zemi dosáhl Mika Salo stejného umístění.

Pro příští ročník se chystají větší změny týkajících se vozů, proto týmy budou muset dříve než obvykle přesunout svou pozornost k další generaci vozů. Obzvlášť to platí pro menší stáje s nižšími rozpočty.

"Kromě některých vylepšení, na kterých pracujeme, jsme s vozem pro rok 2016 v podstatě hotovi. Přesouváme se k vozu pro rok 2017, protože jde o dost radikální změny.  Kromě drobných úprav předního křídla tedy na letošní auto už nic většího nepřijde," uvedl Gene Haas.

img-responsive

Lewis Hamilton chystanými změnami nadšený není | foto: Mercedes AMG F1 Team

Návrh změn pro příští rok počítá s agresivnějším vzhledem monopostů, širšími pneumatikami a křídly, s větším difuzorem i širší podlahou, což by mělo přinést zrychlení kolem 4 sekund na kolo. Ne všichni však s vylepšováním aerodynamiky a přítlaku souhlasí.

Pilot Mercedesu Lewis Hamilton včera například prohlásil: "Osobně si myslím, že potřebujeme více mechanické přilnavosti a méně aerodynamického úplavu za vozy, abychom se mohli dostat blíž a předjíždět.

Zrychleme o pět sekund na kolo díky aerodynamice a nic se nezmění - jen budeme jezdit rychleji. Hovořím jako někdo, kdo tento sport a závodění miluje. Nemám všechny odpovědi, ale vím, že změny, které činíme, nepřinesou lepší závodění," upozorňuje úřadující mistr světa na ještě obtížnější předjíždění a zhoršení závodní podívané po přijetí navrhovaných změn.

S jeho názorem souhlasí nejen technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe, ale také Pat Symonds z Williamsu či Andy Green z Force Indie: "Pokud se rozhodneme pro širší auta, pak už nebude návratu jako u formátu kvalifikace." O finální podobě technických pravidel pro rok 2017 má být rozhodnuto do 30. dubna.

Vytisknout

Diskuze: Haas už letos žádná větší vylepšení nechystá, Hamilton varuje před změnami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 31.03.2016 00:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Renault Energy F1

Renault usiluje o zrušení 100kg palivového limitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud