Williams zveřejňuje snímky svého nového vozu FW37, Symonds promlouvá o vývoji

Petr Hlawiczka, 21. ledna 2015, 11:00 Google+ Williams 2015

Stáj Williams po včerejším odhalení nového vozu dnes oficiálně zveřejnila snímky svého nového monopostu FW37.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 23.01. 13:36) Napište svůj názor
williams fw37

williams fw37 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Již včera se na Internetu objevila obálka časopisu F1 Racing s vyobrazením nové zbraně Williamsu. Dnes stáj oficiálně vypustila snímky, které si můžete prohlédnout níže. Foto ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.

"Představa o FW37 byla taková, že se blíže podíváme na FW36 a jeho výkonnost. Pak jsme rozpoznávali, co fungovalo dobře, identifikovali a řešili oblasti, které podle nás potřebovaly vylepšit. Ačkoliv aerodynamika auta byla působivá, vždy je prostor pro zlepšení, obzvlášť když jsme se museli přizpůsobit novým pravidlům pro nosy v roce 2015," popisuje technický ředitel Pat Symonds.

Návrh FW37 tedy vychází z výkonnosti FW36, ale koncepční myšlenky se zrodily dávno před loňskými úspěchy: "První koncepční fáze FW37 přišla před tím, než se na FW36 otočila kola. Hlavním prvkem je pochopení změn v pravidlech a toho, jak ovlivní konstrukci auta. Poté můžeme začít pozorovat, zda naše nápady budou vyhovovat předpisům," pokračuje Symonds.

fw37
Boční pohled na novou zbraň Williamsu pro sezónu 2015 (foto: Williams F1 Team)

S výkonností šel loni Williams nahoru, z devátého místa se v šampionátu konstruktérů vyhoupl na třetí, devětkrát přitom stál na pódiu. V Rakousku dokonce obsadil první a druhé místo v kvalifikaci.

"Touha porazit Ferrari v boji o třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 znamenala, že jsme na to ve vývoji tlačili až do pozdního podzimu. Díky současné velikosti týmy jsme dokázali nejen udržet vývoj, ale i pracovat na FW37," vzpomíná na závěr minulého roku technický ředitel Williamsu.

Vývoj až do konce umožnila také stabilní pravidla: "Cítili jsme, že jsme se dostali ke konstrukčním omezením FW36, a tak jsme se rozhodli využít příležitost a tato omezení ve prospěch výkonnosti odstranit. FW36 neslo celkem velké množství zátěže, proto jsme dokázali učinit změny v konstrukci a navýšit výkonnost, aniž bychom se museli obávat zvýšení hmotnosti."

williams fw37
Špička nosu Williamsu FW37 (foto: Williams F1 Team)

V pravidlech došlo pouze ke zvýšení minimální hmotnosti o 11 kg na 702 kg a úpravě špičky nosu. I tak malá změna ale dala Williamsu zabrat: "Změna v pravidlech nám způsobila mírné bolesti hlavy. Nová pření část monokoku a geometrie nosu mají mnohem větší dopad, než jsme původně očekávali, a vliv na aerodynamiku byl dalekosáhlý. Tým tvrdě pracoval na tom, aby získal zpět to, co jsme kvůli těmto pravidlům ztratili.

Čím jsou pravidla stabilnější, tím se pole stává vyrovnanější. Doufám, že jako tým budeme schopni si udržet náš posun vpřed, abychom dostihli Mercedes více, než týmy za námi dohánějí nás. Pohyb vpřed a zlepšování není jen o stabilních pravidlech, ale také o týmu a každém člověku, který zde pracuje," dodává Symonds.

williams fw36 vs fw37
Srovnání loňského a letošního vozu (foto: Williams F1 Team)

Vytisknout

Diskuze: Williams zveřejňuje snímky svého nového vozu FW37, Symonds promlouvá o vývoji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 23.01.2015 13:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

Zůstane pro Hondu osm vývojových žetonů? Je to dost nebo málo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud