Malá Isetta působí úsměvně, přesto automobilce BMW zachránila krk

-jka / AutoRoad.cz, 29. července 2017, 08:43 Google+

Jistě by nikoho z vás ani ve snu nenapadlo, že tento malý prcek stojí za záchranou BMW. V padesátých letech byla německé automobilka bez financí, vydělávaly pouze motorky. Nakonec se mnichovská automobilka uchýlila ke kroku, který ji zachránil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Isetta

Isetta | foto: internet

Sdílejte článek

První Isetta vznikla ale v Itálii, pod hlavičkou legendárního, avšak ne příliš známého výrobce malých a sportovních aut, automobilky ISO. Italský výrobce následně prodal licenci dalším značkám a Isetta se vyráběla hned v sedmi zemích v různých provedeních. Největší úspěch ale měla pod značkou BMW.

BMW naštěstí nechtělo vzít pouze koupený model, a prodávat jej se svým logem. Výrazným způsobem celé auto přepracovalo, což způsobilo nekompatibilitu dílů, mezi Isettou italskou a německou. Kromě změny designu, došlo i k výměně pohonné jednotky. Isetta od BMW dostala jednoválec z motocyklu BMW R25 o objemu 250 ccm a výkonu 12 koní.

 

I když v dnešní době působí Isetta zejména úsměvným dojmem, ve své době to byl chytře vymyšlený praktický automobil. Navíc, v padesátých letech nebyly lidé příliš nároční, a tento prcek splňoval vše, co bylo potřeba. Netradiční je zejména díky otevírání předních dveří, skrze které se nastupuje a na kterých je přidělaná přístrojová deska. Bohaté prosklení vozu navíc poskytuje dokonalý výhled.

Z Isetty se dnes stal navíc dokonalý sběratelský kousek, s velkým potenciálem do budoucna. Zachovalé kusy se dnes prodávají kolem půl milionu korun. Kdo by to do toho malého a „úsměvného“ vozu řekl.

O stejný lidový automobil se svého času pokoušela i naše Jawa. V návaznosti na své úspěchy při výrobě zbraní se pustila i do výroby automobilu, který by měl být kvalitní a masově dostupný. Jeho vzorem se nakonec stala právě Isetta, kterou si technici z Jawy dokonce pořídili.

Na vývoji tzv. Jawamobilu však nepracovalo jen v závodech Jawa. O návrh karoserie se postaral samotný pan Sodomka z bývalé karosárny Sodomka, která vytvářela karoserie pro domácí i zahraniční (Bugatti, Lancia, Rolls-Royce) vozy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Malá Isetta působí úsměvně, přesto automobilce BMW zachránila krk

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

Poněkud nevzhledně upravené Lamborghini Aventador rozhodně zaujme

Milionové Lamborghini zničené sprejem za stovku? Nenechte se zmást, je to jen "účelovka"

Toyota Concept-i

Toyota Concept-i: Budoucnost mobility má mnoho podob

Ilustrační foto

Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

Vizualizace Gigafactory automobilky Tesla Motors v americké Nevadě.

V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

Replika Ferrari 288 GTO postavená na základě Toyoty Mr-2

Ferrari za cenu Superbu? Jedno teď draží v Anglii. Nebo je to jinak?

Toyota Project Portal

Náklaďák ekologičtější než Prius? Toyota ho nasadí do provozu již koncem měsíce

reklama
reklama

Doporučujeme

Jeep J8

Armáda vybírá nové teréňáky, ve hře je i tento JEEP

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přezouváte auto sami? Investujte do momentového klíče, ať se vám nestane něco podobného

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud