Porsche odhalilo svůj nejnovější výtvor na poli ultrarychlého stěhování, nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid nabídne jak dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla, tak ohromující výkon 680 koňských sil.
Vrcholná hybridní verze modelu Panamera nabídne twin-turbo 4.0 litrový motor V8 o výkonu 404 kW (550 koní). Tím to ovšem nekončí, plug-in hybridní jednotka s bateriemi o kapacitě 14.1 kWh totiž roztáčí elektromotor o výkonu dalších 100 kW (136 k). Celkem tedy tento kombík nabízí úctyhodný kombinovaný výkon 686 koní a až 850 Nm točivého momentu.
Vůz navíc disponuje pohonem všech kol, díky čemuž dokáže toto ohromné množství výkonu přenést na asfalt bez větších problémů. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládá za 3.4 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 310 km/h. Co je ovšem pro řadu zákazníků důležitější, při rozumné jízdě se má průměrná spotřeba pohybovat okolo 3 litrů na 100 km, což zní takřka neuvěřitelně. Dojezd čistě na elektrickou energii by se měl pohybovat okolo 49 kilometrů. Jakmile vám ovšem dojde v bateriích šťáva, jejich nabití do plného stavu potrvá 2,4 až 6 hodin, v závislosti na připojení.
Kromě výkonné techniky nabídne hybridní Panamera díky koncepci "4+1" i dostatek prostoru pro posádku, která může poskládat svá zavazadla do kufru o objemu 425 litrů. Po sklopení sedadel ovšem objem zavazadelníku naroste na příjemných 1,295 litrů.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo už si v současné chvíli mohou objednávat zákazníci v Německu, ovšem připravit si na něj budou muset 188,592 Euro, tedy cca 4,9 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.