Bude Česká pošta ještě pomalejší? Renault ukázal zoufale slabou elektrickou dodávku

ar6, 13. ledna 2017, 17:23 Google+

Volkswagen loni představil koncept elektrického Crafteru, který sice byl šetrný k životnímu prostředí, s nízkým výkonem a vysokou hmotností ale zároveň také zoufale pomalý. Přesto se ho dočkáme v sériové výrobě ještě do konce letošního roku. Mezi velkými dodávkami ale nepůjde o jediného elektrického zástupce. Renault na autosalonu v Bruselu ukázal Master ZE s ještě nižším výkonem než u e-Crafteru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Master ZE představuje novou kapitolu v bezemisních LUV.

Renault Master ZE představuje novou kapitolu v bezemisních LUV. | foto: Renault

Sdílejte článek

Segment elektrických automobilů je pro Renault velice důležitý, což podporuje také neustálou modernizací a rozšiřováním svého portfolia. Nedávno tak přišel ke slovu upravený hatchback Zoe, nyní se Francouzi zaměřili na elektromobily mezi užitkovými vozy. Lídrem této části trhu je dlouhodobě Kangoo ZE, o němž bude ještě řeč. Žhavou novinkou je potom Master ZE, určený především pro provoz po městě, a to už v rukách soukromých kurýrů nebo státní správy. Ačkoliv tomuto zaměření úplně neodpovídají rozměry vozu, Master je totiž pořád největší dodávkou Renaultu, pohonné ústrojí prakticky jinak využít nepůjde. Jen aby se pak ještě neprodloužily intervaly v dodávkách třeba České pošty...

Elektromotor R75 v útrobách dodávky má pouhých 57 kW (77 k), což stačí na maximální rychlost 115 km/h. Její hodnotu je ale možné omezit na ještě nižší číslo. Akumulátor, umístěný pod kabinou, má kapacitu 33 kWh a stačí k dojezdu 200 kilometrů, jeho plné nabití ze 7 kW WallBoxu zabere šest hodin. Podobně jako u verzí se spalovacím motorem zaujme šíře nabízených verzí. Klasická dodávka je k dispozici hned ve třech velikostech (L1H1, L2H2 a L3H2) s objemem nákladového prostoru 8 až 13 m3 a nosností mezi 1000 až 1100 kilogramy. Nechybí ani kabina s podvozkem pro nástavby v provedení L3 s nosností 1400 kilogramů. Oproti klasickému Masteru má elektrická verze rovněž specifické funkce infotainmentu R-Link a umělý generátor zvuku kvůli chodcům.

Vedle Masteru se výrazných úprav dočkalo Kangoo ZE, které ale na první pohled vypadá pořád stejně. V nabídce zůstaly délky 4,28 i 4,66 metru, kabina se dvěma nebo pěti sedadly, nákladový prostor o objemu 3 až 4,6 m3 a nosnost až 650 kilogramů. Hlavní novinkou je tak kompletně upravené pohonné ústrojí, počínaje elektromotorem o výkonu 44 kW (60 k). Nová baterie má kapacitu 33 kWh a umožňuje dojezd 270 kilometrů, její plné nabití pak stejně jako u Masteru zabere šest hodin, pokud k tomu využijete 7 kW WallBox. Na krátké vzdálenosti do 35 kilometrů pak stačí nechat auto v zásuvce pouhou hodinu. Zajímavostí je instalace tepelné pumpy, která je přímo spojená s klimatizací a pomáhá tak prodlužovat dojezd vozu ve chladném počasí.

Vytisknout

Diskuze: Bude Česká pošta ještě pomalejší? Renault ukázal zoufale slabou elektrickou dodávku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Fiat 124 Spider

Anketa Evropské Gay auto roku opravdu existuje. Má svého nového vítěze

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud