Mads Ostberg patří tradičně mezi velmi silné jezdce na soutěži v Mexiku. Letos se mu ale nepodařilo zajet ani jeden výsledek v TOP3. Avšak v cíli mu patřila napřed čtvrtá a po penalizaci Sorda třetí příčka, což není zase tak špatné, ale obecně se od Nora, který měl zase nevýhodnou startovní pozici, asi čekalo víc.
V pátek večer zvolil Ostberg špatně pneumatiky, následkem čehož ztrácel dle odhadů asi půl vteřiny na kilometr na ty nejrychlejší. Na druhou stranu je třeba přiznat, že jeho Ford Fiesta RS WRC měl vždy problémy s mexickou vysokou nadmořskou výškou. Jezdec M-Sportu ale takový rozdíl od své standardní výkonnosti nečekal.
"Byla to náročná rally, ale my jsme se dobře bavili a jsem rád za to, že jsme skončili na čtvrtém místě. Samozřejmě, s penalizací Daniho jsme teď třetí, ale výsledek je pro mě stále stejný. Myslím, že jsme jeli po celý víkend pěkně a zajistili si dobré body do šampionátu. Set-up na šotolině fungoval velmi dobře, ale myslím, že je docela spravedlivé říci, že jsme čekali trochu víc, to se týče mě i týmu," říká Mads Ostberg.
"Víme, že máme hodně práce a máme pár nápadů, které by nám mohly pomoci stát se konkurenceschopnějšími od příštích soutěží. Chceme se poprat o přední příčky a myslím, že každý je toho schopen a odhodlán se o to pokusit." Na druhou stranu se na Ostbergův výsledek můžeme dívat tak, že díky stabilním výkonům na doposud odjetých soutěžích (čtvrtý na Monte Carlu, třetí ve Švédsku a po penalizaci Sorda třetí v Mexiku) je Nor v průběžném pořadí na pěkném druhém místě za dominantním Sébastienem Ogierem. Na Andrease Mikkelsena má náskok devíti bodů.
V Argentině ale díky tomu bude mít ještě o něco těžší pozici, když první dva dny bude čistit trať, když pojede po Ogierovi druhý. Šéf týmu M-Sport, Malcolm Wilson, je ale s výkony svého svěřence spokojen. "Druhé [místo] v šampionátu pro Madse je fantastická pozice a dokazuje to, čeho je náš tým schopen. Na této rally jsme očekávali o trochu víc, a tak musíme porozumět tomu, proč nebyl dostatečně rychlý dle naší představy."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.