Mads Ostberg patří tradičně mezi velmi silné jezdce na soutěži v Mexiku. Letos se mu ale nepodařilo zajet ani jeden výsledek v TOP3. Avšak v cíli mu patřila napřed čtvrtá a po penalizaci Sorda třetí příčka, což není zase tak špatné, ale obecně se od Nora, který měl zase nevýhodnou startovní pozici, asi čekalo víc.
V pátek večer zvolil Ostberg špatně pneumatiky, následkem čehož ztrácel dle odhadů asi půl vteřiny na kilometr na ty nejrychlejší. Na druhou stranu je třeba přiznat, že jeho Ford Fiesta RS WRC měl vždy problémy s mexickou vysokou nadmořskou výškou. Jezdec M-Sportu ale takový rozdíl od své standardní výkonnosti nečekal.
"Byla to náročná rally, ale my jsme se dobře bavili a jsem rád za to, že jsme skončili na čtvrtém místě. Samozřejmě, s penalizací Daniho jsme teď třetí, ale výsledek je pro mě stále stejný. Myslím, že jsme jeli po celý víkend pěkně a zajistili si dobré body do šampionátu. Set-up na šotolině fungoval velmi dobře, ale myslím, že je docela spravedlivé říci, že jsme čekali trochu víc, to se týče mě i týmu," říká Mads Ostberg.
"Víme, že máme hodně práce a máme pár nápadů, které by nám mohly pomoci stát se konkurenceschopnějšími od příštích soutěží. Chceme se poprat o přední příčky a myslím, že každý je toho schopen a odhodlán se o to pokusit." Na druhou stranu se na Ostbergův výsledek můžeme dívat tak, že díky stabilním výkonům na doposud odjetých soutěžích (čtvrtý na Monte Carlu, třetí ve Švédsku a po penalizaci Sorda třetí v Mexiku) je Nor v průběžném pořadí na pěkném druhém místě za dominantním Sébastienem Ogierem. Na Andrease Mikkelsena má náskok devíti bodů.
V Argentině ale díky tomu bude mít ještě o něco těžší pozici, když první dva dny bude čistit trať, když pojede po Ogierovi druhý. Šéf týmu M-Sport, Malcolm Wilson, je ale s výkony svého svěřence spokojen. "Druhé [místo] v šampionátu pro Madse je fantastická pozice a dokazuje to, čeho je náš tým schopen. Na této rally jsme očekávali o trochu víc, a tak musíme porozumět tomu, proč nebyl dostatečně rychlý dle naší představy."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?