Mads Ostberg patří tradičně mezi velmi silné jezdce na soutěži v Mexiku. Letos se mu ale nepodařilo zajet ani jeden výsledek v TOP3. Avšak v cíli mu patřila napřed čtvrtá a po penalizaci Sorda třetí příčka, což není zase tak špatné, ale obecně se od Nora, který měl zase nevýhodnou startovní pozici, asi čekalo víc.
V pátek večer zvolil Ostberg špatně pneumatiky, následkem čehož ztrácel dle odhadů asi půl vteřiny na kilometr na ty nejrychlejší. Na druhou stranu je třeba přiznat, že jeho Ford Fiesta RS WRC měl vždy problémy s mexickou vysokou nadmořskou výškou. Jezdec M-Sportu ale takový rozdíl od své standardní výkonnosti nečekal.
"Byla to náročná rally, ale my jsme se dobře bavili a jsem rád za to, že jsme skončili na čtvrtém místě. Samozřejmě, s penalizací Daniho jsme teď třetí, ale výsledek je pro mě stále stejný. Myslím, že jsme jeli po celý víkend pěkně a zajistili si dobré body do šampionátu. Set-up na šotolině fungoval velmi dobře, ale myslím, že je docela spravedlivé říci, že jsme čekali trochu víc, to se týče mě i týmu," říká Mads Ostberg.
"Víme, že máme hodně práce a máme pár nápadů, které by nám mohly pomoci stát se konkurenceschopnějšími od příštích soutěží. Chceme se poprat o přední příčky a myslím, že každý je toho schopen a odhodlán se o to pokusit." Na druhou stranu se na Ostbergův výsledek můžeme dívat tak, že díky stabilním výkonům na doposud odjetých soutěžích (čtvrtý na Monte Carlu, třetí ve Švédsku a po penalizaci Sorda třetí v Mexiku) je Nor v průběžném pořadí na pěkném druhém místě za dominantním Sébastienem Ogierem. Na Andrease Mikkelsena má náskok devíti bodů.
V Argentině ale díky tomu bude mít ještě o něco těžší pozici, když první dva dny bude čistit trať, když pojede po Ogierovi druhý. Šéf týmu M-Sport, Malcolm Wilson, je ale s výkony svého svěřence spokojen. "Druhé [místo] v šampionátu pro Madse je fantastická pozice a dokazuje to, čeho je náš tým schopen. Na této rally jsme očekávali o trochu víc, a tak musíme porozumět tomu, proč nebyl dostatečně rychlý dle naší představy."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.