Malcolm Wilson hodnotí velmi pozitivně výkon své nové jezdecké sestavy na Rally Monte Carlo. Přitom Mads Ostberg soutěž dokončil, zato Eric Camilli havaroval.
Mads Ostberg se po dvou letech u Citroënu vrací do Fordu od M-Sportu a hned se mu povedlo vyrovnat jeho nejlepší výsledek na Rally Monte Carlo. Po jeho bok usedl nový spolujezdec, Ola Floene. "Mads odjel perfektní soutěž - přesně tohle jsme od něj očekávali. Tohle není rally, kterou má rád, takže ji jel s citem.
Odnesl si hodně zkušeností v době, kdy se musí hodně učit. Do týmu zapadl dobře. Myslím si, že jako jezdec hodně vyspěl od té doby, co byl naposledy s námi a přinesl nějaké dobré nápady," říká Malcolm Wilson. Druhým jezdcem týmu je 28 letý francouzský mladík, Eric Camilli. Tomu se na Monte Carlu vedlo o poznání hůře. Na páteční čtvrté RZ všechny ohromil svým silným časem, na RZ5 ale vyjel z cesty na stejném zledovatělém místě jako Robert Kubica, Hayden Paddon a Elfyn Evans.
"Pro Erica to tentokrát bylo krátké a sladké. Na rally se moc často nestává, že by se incident stal kvůli tomu, že jedete moc pomalu - ale přesně to se stalo. Byl až moc opatrný na sněhu, když pak akceleroval, tak za to zaplatil vysokou cenu. Byla to školácká chyba a nemyslím si, že by ji někdy udělal znovu.
OK, je to škoda, nezískal moc zkušeností, ale každý mohl vidět jeho potenciál na RZ4, kdy byl pátý nejrychlejší na jeho čtvrté zkoušce ve WRC vůbec. Jsem potěšen tím, že jsem viděl výkon, kterého je schopen."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.