Proton ale vyvázl docela docela dobře. I přestože byly na jejich vozech nalezeny věci, které neodpovídaly homologaci, tak zůstali techničtí komisaři u časové penalizace. Jezdcům P.-G. Anderssonovi a Alisteru McRaeovi byla udělena penalizace 2 minut. Švéd i tak zůstal vítězem SWRC.
Proton v cíli soutěže slavil. Per Gunar Andersson získal pro značku první vítězství v rámci SWRC. "Je to skvělý pocit. Viděli jsme, čeho všeho může tým v letošním roce dosáhnout," řekl v cíli domáci jezdec.
Jenže poté se musel o své vítězství strachovat. Při technické kontrole po soutěži vyšlo najevo, že zavěšení Satrie Neo S2000 bylo lehčí, než by odpovídalo homologaci. Komisaři ale udělili oběma vozům pouze penalizaci 2 minut, mohli sáhnout i k vyloučení.
Penalizace nemá žádný vliv na výsledky kategorie SWRC. Andersson zůstává i po přičtení 2 minut na čele klasifikace. V kategorii vozů S2000 však Volkswagen slaví díky Sébastienu Ogierovi a Andreasi Mikkelsenovi dvojité vítězství.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?