Proton ale vyvázl docela docela dobře. I přestože byly na jejich vozech nalezeny věci, které neodpovídaly homologaci, tak zůstali techničtí komisaři u časové penalizace. Jezdcům P.-G. Anderssonovi a Alisteru McRaeovi byla udělena penalizace 2 minut. Švéd i tak zůstal vítězem SWRC.
Proton v cíli soutěže slavil. Per Gunar Andersson získal pro značku první vítězství v rámci SWRC. "Je to skvělý pocit. Viděli jsme, čeho všeho může tým v letošním roce dosáhnout," řekl v cíli domáci jezdec.
Jenže poté se musel o své vítězství strachovat. Při technické kontrole po soutěži vyšlo najevo, že zavěšení Satrie Neo S2000 bylo lehčí, než by odpovídalo homologaci. Komisaři ale udělili oběma vozům pouze penalizaci 2 minut, mohli sáhnout i k vyloučení.
Penalizace nemá žádný vliv na výsledky kategorie SWRC. Andersson zůstává i po přičtení 2 minut na čele klasifikace. V kategorii vozů S2000 však Volkswagen slaví díky Sébastienu Ogierovi a Andreasi Mikkelsenovi dvojité vítězství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.