Alister McRae a P-G Andersson budou hájit barvy továrního týmu Proton nejen v Asijsko-Pacifickém šampionátu, ale i v SWRC.
Intercontinental Rally Challenge přichází o další důležitý tým. Malajský Proton totiž přeorientoval hlavní těžiště svých aktivit do MS. "Krok do SWRC je pro nás skvělou možností jak ukázat vývoj naší Satrie Neo S2000. V minulých letech jsme startovali v IRC a chtěl bych organizátorům IRC a společnosti Eurosport poděkovat za to, že nám umožnili v této skvělé sérii startovat. Teď se Proton orientuje jiným směrem, ale zabýváme se možností nabízet zákaznické vozy v IRC," říká Chris Mellors, šéf Protonu.
Alister McRae se zúčastní osmi soutěží SWRC. Mimo to bude Skot obhajovat svůj titul v Asijsko-Pacifickém šampionátu (APRC). "Jsem rád, že budu moci v roce 2012 pokračovat s Protonem. Titul v APRC byl velkým úspěchem a mým hlavním cílem je šampionát znovu vyhrát. Ale moci se zúčastnit některých závodů v rámci MS je také skvělé. Jsem přesvědčen tím, že jsme s naší Satrie Neo S2000 ještě nedostali všechno. Ještě něco může přijít," říká Alister.
Vedle McRae bude závodit ex-juniorský šampión, P-G Andersson. Švéd nahradí Chrise Atkinsona v druhém speciálu Proton a bude startovat jak v APRC tak i v SWRC. Krom toho by měl také evropský mistr, Giandomenico Basso, startovat s jedním Protonem na asfaltových soutěžích SWRC a měl by mít na starost vývoj auta. Pro Anderssona a Bassa začíná sezona již příští měsíc na Monte (McRae bude startovat na Dakaru).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?