Alister McRae a P-G Andersson budou hájit barvy továrního týmu Proton nejen v Asijsko-Pacifickém šampionátu, ale i v SWRC.
Intercontinental Rally Challenge přichází o další důležitý tým. Malajský Proton totiž přeorientoval hlavní těžiště svých aktivit do MS. "Krok do SWRC je pro nás skvělou možností jak ukázat vývoj naší Satrie Neo S2000. V minulých letech jsme startovali v IRC a chtěl bych organizátorům IRC a společnosti Eurosport poděkovat za to, že nám umožnili v této skvělé sérii startovat. Teď se Proton orientuje jiným směrem, ale zabýváme se možností nabízet zákaznické vozy v IRC," říká Chris Mellors, šéf Protonu.
Alister McRae se zúčastní osmi soutěží SWRC. Mimo to bude Skot obhajovat svůj titul v Asijsko-Pacifickém šampionátu (APRC). "Jsem rád, že budu moci v roce 2012 pokračovat s Protonem. Titul v APRC byl velkým úspěchem a mým hlavním cílem je šampionát znovu vyhrát. Ale moci se zúčastnit některých závodů v rámci MS je také skvělé. Jsem přesvědčen tím, že jsme s naší Satrie Neo S2000 ještě nedostali všechno. Ještě něco může přijít," říká Alister.
Vedle McRae bude závodit ex-juniorský šampión, P-G Andersson. Švéd nahradí Chrise Atkinsona v druhém speciálu Proton a bude startovat jak v APRC tak i v SWRC. Krom toho by měl také evropský mistr, Giandomenico Basso, startovat s jedním Protonem na asfaltových soutěžích SWRC a měl by mít na starost vývoj auta. Pro Anderssona a Bassa začíná sezona již příští měsíc na Monte (McRae bude startovat na Dakaru).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.