Alister McRae a P-G Andersson budou hájit barvy továrního týmu Proton nejen v Asijsko-Pacifickém šampionátu, ale i v SWRC.
Intercontinental Rally Challenge přichází o další důležitý tým. Malajský Proton totiž přeorientoval hlavní těžiště svých aktivit do MS. "Krok do SWRC je pro nás skvělou možností jak ukázat vývoj naší Satrie Neo S2000. V minulých letech jsme startovali v IRC a chtěl bych organizátorům IRC a společnosti Eurosport poděkovat za to, že nám umožnili v této skvělé sérii startovat. Teď se Proton orientuje jiným směrem, ale zabýváme se možností nabízet zákaznické vozy v IRC," říká Chris Mellors, šéf Protonu.
Alister McRae se zúčastní osmi soutěží SWRC. Mimo to bude Skot obhajovat svůj titul v Asijsko-Pacifickém šampionátu (APRC). "Jsem rád, že budu moci v roce 2012 pokračovat s Protonem. Titul v APRC byl velkým úspěchem a mým hlavním cílem je šampionát znovu vyhrát. Ale moci se zúčastnit některých závodů v rámci MS je také skvělé. Jsem přesvědčen tím, že jsme s naší Satrie Neo S2000 ještě nedostali všechno. Ještě něco může přijít," říká Alister.
Vedle McRae bude závodit ex-juniorský šampión, P-G Andersson. Švéd nahradí Chrise Atkinsona v druhém speciálu Proton a bude startovat jak v APRC tak i v SWRC. Krom toho by měl také evropský mistr, Giandomenico Basso, startovat s jedním Protonem na asfaltových soutěžích SWRC a měl by mít na starost vývoj auta. Pro Anderssona a Bassa začíná sezona již příští měsíc na Monte (McRae bude startovat na Dakaru).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?