Alister McRae a P-G Andersson budou hájit barvy továrního týmu Proton nejen v Asijsko-Pacifickém šampionátu, ale i v SWRC.
Intercontinental Rally Challenge přichází o další důležitý tým. Malajský Proton totiž přeorientoval hlavní těžiště svých aktivit do MS. "Krok do SWRC je pro nás skvělou možností jak ukázat vývoj naší Satrie Neo S2000. V minulých letech jsme startovali v IRC a chtěl bych organizátorům IRC a společnosti Eurosport poděkovat za to, že nám umožnili v této skvělé sérii startovat. Teď se Proton orientuje jiným směrem, ale zabýváme se možností nabízet zákaznické vozy v IRC," říká Chris Mellors, šéf Protonu.
Alister McRae se zúčastní osmi soutěží SWRC. Mimo to bude Skot obhajovat svůj titul v Asijsko-Pacifickém šampionátu (APRC). "Jsem rád, že budu moci v roce 2012 pokračovat s Protonem. Titul v APRC byl velkým úspěchem a mým hlavním cílem je šampionát znovu vyhrát. Ale moci se zúčastnit některých závodů v rámci MS je také skvělé. Jsem přesvědčen tím, že jsme s naší Satrie Neo S2000 ještě nedostali všechno. Ještě něco může přijít," říká Alister.
Vedle McRae bude závodit ex-juniorský šampión, P-G Andersson. Švéd nahradí Chrise Atkinsona v druhém speciálu Proton a bude startovat jak v APRC tak i v SWRC. Krom toho by měl také evropský mistr, Giandomenico Basso, startovat s jedním Protonem na asfaltových soutěžích SWRC a měl by mít na starost vývoj auta. Pro Anderssona a Bassa začíná sezona již příští měsíc na Monte (McRae bude startovat na Dakaru).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?