Proton posiluje: Podepsal smlouvu se zkušeným Giandomenicem Bassem na šest soutěží v letošním IRC. Basso se tak může těšit na nový vůz - Satria Neo S2000.
Giandomenico Basso je zpět v IRC. Ital se po úspěšném testu rozhodl s malajským výrobcem vozů podepsat smlouvu, poprvé by se měl objevit již na Kanárech. 37letý pilot absolvoval s Protonem během dvou testovacích dní v Itálii asi 300 km. Jeho pocit z auta byl pozitivní. Jezdec se tak stane kolegou Per-Gunnara Anderssona.
Celkem by se měl Basso objevit na šesti podnicích. Kromě Kanárských ostrovů se jedná ještě o Ukrajinu, Madeiru, ČR, Maďarsko a Sanremo. "Během testu jsem cítil dvě věci. Auto je dobré a s týmem jsem si rozumněl. Vím, že s Protonem se bude dobře spolupracovat. Motor je podle mě docela silný, ale musíme ještě pracovat na dávkování jeho síly."
"S autem se jelo velmi lehce. To je u rally speciálně důležité, protože se zde často mění podmínky. Dává vám to důvěru. Čeká na mě ještě hodně práce, abychom zlepšili náš výkon. Už se těším na první rally s týmem. Vše to vypadá velice pozitivně a to je super, zase mohu pracovat s nějakým výrobcem," říká Basso.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.