Šéf Fordu, Malcolm Wilson, pochválil snahu Madse Ostberga, který po dnešku vede Rally Sweden.
Ostberg ještě nikdy nepřenocovával v pozici lídra soutěže World Rally Championship. Nicméně teď se jeho sen stává skutečností. 23letý Nor po dnešní etapě soutěž vede. Do čela se dostal poté, co vítěz první RZ, PG Andersson, převrátil svou Fiestu WRC na bok na zkoušce Vargasen.
Nejbližším pronásledovatelem Nora je Mikko Hirvonen, který z mladíkova náskoku trochu ukrojil na dnešní poslední zkoušce, když Mads poničil uchycení světelné rampy. „Je neuvěřitelné být v této pozici. Snil jsem o tom. Jsme tu blízko Norsku, dnes se dokonce jedna zkouška jela v Norsku a já zde vidím hodně fanoušků, hodně vlajek. Je to neuvěřitelné,“ říká Ostberg.
Šéf týmu Wilson k tomu říká: „Dnes odvedl fantastickou práci. Během celého dne neudělal chybu, byl velmi, velmi dobrý a zaslouží si svoje vedení. Jsem také rád za Mikka, jede skvěle. Celkově jsem potěšen, jsme na začátku nových technických pravidel a máme čtyři naše Fordy v TOP5!“
Ostberg připouští, že situace, kdy málem ztratil světelnou rampu, ho v šeru poslední zkoušky stála několik cenných vteřinek: „Po jednom ze skoků jsme tvrdě přistáli a rampa nám málem odlétla. Naštěstí tvrdý doskok neovlivnil řízení auta.“
„Občas svítila dobře a pomohla mi, ale občas jsem si říkal, že by bylo lepší ji vypnout. Obával jsem se, aby se neotočila a nezačala nám svítit do vozu, což by mě oslňovalo,“ popisuje trable na konci dne Nor.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?