VIDEO: Při Rally Queensland se málem povedlo jezdcům protonu zaznamenat do té doby nevídaný výsledek.
Australský jezdec Chris Atkinson a pilot druhého Protonu Alister McRae byli na prvním a druhém místě v soutěži odehrávající se v lesích na Slunečném pobřeží. Štěstí ale nebylo na jejich straně.
Oba jezdci dokazovali rychlost obou Protonů. Celkově Atkinson vyhrál jedenáct z osmnácti rychlostních zkoušek, McRae čtyři.
Pak ale nastala totální smůla. Atkinsonův vůz zůstal stát na trati po průjezdu brodů. Druhý prton s McRaem za volantem, přejel vozem velký kámen ve stopě a pro následnou poruchu odstoupil.
"Počet rychlostních zkoušek, kterého jsme s Alisterem dosáhli hovoří o tom, jak na tom Proton je. Bohužel nás spláchla vlna po jednom z brodů. Jsme připraveni další prodnik APRC vyhrát," říká Atkinson
Při Barum Rally bude chtít Proton napravit debakl z loňska, kdy se první Proton rozpadl už na shakedownu a druhý hned po zkoušce v ulicích Zlína.
Ve Zlíně neuvidíme ani Alistera McRae ani Chrise Atkinsona. Za Proton pojedou Niall McShea a s druhým vozem britský šampion Keith Cronin.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?