Proton R3 Rally Team se chce co možná nejlépe připravit na Geko Ypres Rally, kde nasadí dva vozy s jezdci Chrisem Atkinsonem a Alisterem McRaem. Tým si vybral jednu lokální soutěž pro asfaltový test svých vozů.
Konkrétně se jedná o Rallye de la Haute Senne, která startuje 20. června. Soutěž je situována jihozápadně od Bruselu. Čtyři dny poté startuje soutěž IRC, Geko Ypres Rally. Zatím ani Atkinson ani McRae nejeli s vozem Proton Satria Neo S2000 na asfaltovém povrchu. Oba jezdci se tak na start velmi těší a vnímají ho jako skvělý test před Ypres. Pro soutěž IRC se k těmto dvěma jezdcům na voze Proton připojí ještě soukromník, Tom Cave.
Na šotolině je Proton vyzkoušený dostatečně, jeho výkonnost na asfaltu je však velká neznámá
„Je skvělé, že jsme dostali možnost, si vůz vyzkoušet tak krátce před soutěží přímo v Belgii. Testování je sice dobré, ale až na pravých zkouškách poznáte, jak na tom opravdu jste. Tohle je skvělý tah v rámci příprav,“ září nadšením McRae, který vloni během svého premiérového startu v IRC dosáhl až na podium.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?