Scuderia Abarth Austria předvede novinku: Abarth 500 R3T.
Tým, který letos oslavil vítězství v dieselové kategorii rakouského mistrovství, si brousí zuby na triumf v nově vypsaném OSK poháru pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Pomoci mu k tomu má nová zbraň z produkce italské značky, Abarth 500 R3T. Za volant nejnovější zbraně se zřejmě posadí sám šéf týmu, Michael Böhm s Martinem Tomasinim na sedadle spolujezdce.Pětatřicetiletý pilot není v rallye žádným nováčkem, dílčí úspěchy sbírá už od roku 1998 a je už trojnásobným mistrem Rakouska v kategorii vozů s naftovým pohonem. Přesednutí do „pětistovky“ s přeplňovaným benzinovým motorem se ale nebojí.
„S novým Abarthem 500 R3T se mi jeví jako reálné umístit se v rakouském mistrovství mezi patnácti nejrychlejšími,“ řekl Böhm na tiskové konferenci, na které žhavou novinku představil. Zároveň prozradil, že o novém voze hovořil i s oficiálním testovacím pilotem Abarthu a letošním mistrem Evropy, Giandomenicem Bassem, který dostal přípravu vozu pro ostré nasazení na starosti.
V novém poháru pro dvoukolky považuje Böhm za největšího soupeře Hannese Danzingera, který nedávno ohlásil změnu vozu na Ford Fiesta R2. Premiérově se oba jezdci střetnou na dubnové BP Ultimate Rallye Lavanttal, která po zrušení klasické Jänner rally šampionát v Rakousku zahajuje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?