Carsharing HoppyGo reaguje na rostoucí zájem o sdílenou mobilitu a rozšiřuje kapacitu svého vozového parku z 1800 na 2500 vozů. Pro probíhající letošní sezonu je na platformě k dispozici zbývajících 20 % volných automobilů a rozšíření tak umožní registrovat uživatelům další vozy. P2P carsharing je čím dál častěji chápán jako hodnotný zdroj pasivního příjmu, ze kterého profitují jak soukromé osoby, tak firmy. S rozšiřujícím portfoliem vzrostla také poptávka po výpůjčkách, která zahájením letní sezony přesáhla 62% nárůst, průměrná délka zápůjčky se prodloužila na 5 dní a počet dlouhodobých rezervací vzrostl o 42 %.
HoppyGo navyšuje kapacitu svého vozového parku o 40 % na 2500 pozic. Dosavadní počet 1800 automobilů, ze kterých uživatelé mohli vybírat, se totiž blíží svému limitu a zbývá pouze 20 % volných vozů. Počet registrovaných vozů v průběhu letní sezony meziročně vzrostl o 10 % a HoppyGo se nyní otevírá dalším klientům, kteří by chtěli svoje auta do platformy za účelem přivýdělku vložit, a tím pádem kapacitu pro uspokojení zájmu o výpůjčku navýšit. Vzestupný trend registruje HoppyGo také u firemních zákazníků, u kterých se počet registrovaných vozidel meziročně navýšil dokonce o 116 %.
„Kapacitu vozového parku upravujeme s dostatečným předstihem a noví majitelé si mohou založit účet a začít vůz půjčovat prakticky ze dne na den,“ uvedl Robin Švaříček, CEO platformy pro sdílení automobilů mezi uživateli HoppyGo. „Důvěřuje nám již více než 1400 majitelů aut a jejich zisky začínají být velice zajímavé, nejaktivnější majitel si za minulý rok vydělal přes 400 000 Kč,“ dodává Švaříček.
Sdílení vozu jako zdroj pravidelného pasivního příjmu volí stále více majitelů. Patří mezi ně i Tomáš L., který si platformu vyzkoušel nejdříve na nevyužité Fabii a nyní začíná pronajímat také druhý rodinný vůz. „Fabie vydělá v průměru 8-9 tisíc měsíčně. V březnu a dubnu byl zájem o vůz slabší, ale i přes koronakrizi si auto na sebe vydělalo. Svůj vůz sleduji přes nainstalovaný hardware, takže o něm mám přehled a nemusím se ničeho bát,“ komentuje spokojený uživatel HoppyGo. „Podobné případy zaznamenáváme často. Uživatel si zpravidla službu otestuje nejdříve na jednom voze a následně do služby zapojí i další, kterými disponuje,“ dodává Jakub Erben, Fleet manager HoppyGo.
Služba HoppyGo je dostupná ve více než 240 českých městech, 70 okresech a ve všech krajích. Nejvíce registrovaných vozů se nachází v hlavním městě Praha a v okresu Brno-město. „Díky navýšení kapacity zajistíme ještě lepší dostupnost a naše služby budeme schopni brzy poskytovat téměř v každém koutě České republiky. Sdílení mobility už není jen doménou „úniků” z velkých měst na letní víkendy. Pro české motoristy se stává čím dál atraktivnější alternativou pro cesty všeho druhu a zároveň hodnotným zdrojem pasivního příjmu,“ uvedl Robin Švaříček.
Výhodou HoppyGo je rychlost a jednoduchost celého procesu výpůjčky. Není potřeba podepisovat žádné dlouhé smlouvy – zákazníkovi stačí rychlá registrace se snadným ověřením dokladů. V případě dlouhodobých pronájmů na více dní navíc mohou uživatelé využít zvýhodněné cenové balíčky. V ceně zápůjčky je vždy zahrnuto havarijní pojištění, které kryje všechna běžná rizika.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.