10 kabrioletů: Které jsou nejlepší?

Honda S2000
Honda S2000, foto: carscoops.com
Petar Kovač , AutoRoad.cz 27. července 2019 13:11
Sdílej:

Letní počasí často láká k projížďce s otevřeným nebem nad hlavou. V kabrioletu si oblohy a větru ve vlasech užijete do sytosti, ale přeci jen by bylo příjemné potěšit i ostatní smysly. Příjemná zvuková kulisa zpod přední kapoty či výfuku také není k zahození a v kabrioletu mezi řidičem a těmito zvuky není žádná bariéra. Občas tedy není na škodu obětovat trochu té torzní tuhosti karoserie za nekoncentrované bručení sání a prskání výfuku. Ve kterých vozech si toho užijete nejvíce?

Honda S2000Japonský roadster dokáže okouzlit dvojím charakterem svého motoru. V nízkých otáčkách se jedná o krotký dvoulitrový čtyřválec, za hranicí 5000 otáček však ukazuje své drsné alter ego. Svým výkonem možná dnes už neohromí, ale řev čtyřválce při 9000 otáčkách vám dnes už nikdo nenabídne. Tento ryk se line především zpod přední kapoty, nikoliv z reproduktorů jako u některých dnešních sportovních vozů. Honda S2000 se nenechá zahanbit ani v zatáčkách, na naladění podvozku si inženýři dali záležet.

Ford Mustang ConvertibleMustang už dnes není typickým muscle carem jako dřív. Archaické zavěšení a nepříliš výkonné motory dnes už v útrobách nenajdete. Jedná se o moderní vůz s motorem odpovídajícím dnešním standardům a nezávislým zavěšením všech kol. Přesto se Američanům podařilo zachovat typické charizma motoru V8 a hlavně jeho bublavý zvuk. A moderní technologie používá k těm správným věcem – s funkcí Line Lock zvládne burnout i úplný amatér.

Chevrolet Corvette ConvertibleKoncern GM zůstává u motorů ze staré školy. Motory z řady LT1 použité v Corvettě C7 mají rozvod OHV, pouhé 2 ventily na válec a objem 6,2 litru. Hrubá síla tohoto amerického železa vás zarazí do sedaček už těsně nad volnoběhem za doprovodu ohlušujícího řevu jak motoru, tak i výfuku. Doufejme, že nová generace s motorem uprostřed u legendárního small blocku zůstane.

Jaguar F-TypeU Jaguaru F-Type potěší hlavně jeho zadní partie. A to jak vzhledem, tak rachotem linoucím se z výfuků. Každé ubrání plynu vyděsí okolí několika kilometrů. Sundáte-li nohu z pedálu plynu, začne F-Type marnotratně spalovat benzin ve výfuku, aby všechnu v něm uchovanou energii přeměnil pouze na hluk. U nejsilnější V8 je to podle některých až otravné. Tato vlastnost je však společná i s klidnějším motorem V6.

Ferrari 458 SpiderV seznamu nemůže chybět italský osmiválec. Ten od Ferrari patří k těm nejlepším. Zvuk motory za vašimi zády vám bude nahánět husí kůži a z výkonů tohoto supersportu vám bude běhat mráz po zádech. Toto je pravděpodobně nejatraktivnější vůz z celého seznamu, avšak v případě využití veškerého potenciálu hrozí brzká ztráta řidičského oprávnění.

Mercedes SLR RoadsterJakákoliv V8 od Mercedesu zvukem nikdy nezklame. Ta v Mercedesu SLR je navíc dopována stlačeným vzduchem z kompresoru, který o své práci dává hlasitě vědět. V Mercedesu SLR Roadster si tedy těchto zvuků užijete do sytosti. Vzhledem k použití automatické převodovky si však i přes supersportovní parametry užijete i klidnou jízdu.

Alfa Romeo 8C SpiderMotor V8 pohánějící Alfu 8C Spider má původ u Ferrari, používá jen odlišnou klikovou hřídel. Možná neoslňuje svými parametry, jedno se mu však nedá upřít. V přeměně paliva na lahodný zvuk patří ke špičce. Kombinuje klasické bublání americké V8 v nízkých otáčkách s italským řevem druhé polovině otáčkoměru. Vysoká hmotnost a nepříliš schopný podvozek sice neohromí, při sešlápnutí plynu však na všechny tyto nedostatky zapomenete.

Porsche BoxsterNezaměnitelný zvuk plochého šestiválce Porsche si nejlépe vychutnáte v Porsche Boxster. Vzhledem k tomu, že je uložen uprostřed, máte ho blíže k tělu. Se sklopenou střechu je tedy blíže i k vašemu uchu. Vzhledem k uspořádání má tento šestiválec hladký běh a nebojí se vysokých otáček. V Porsche Boxster nedosahuje závratných parametrů, jízdní výkony v přímce však vynahradí chováním v zatáčkách.

BMW M3 E46 CabrioOstrá trojka v generaci E46 je možná vnímána jako okruhové náčiní, nabízela se ovšem i jako kabriolet. Dokonale vyvážený řadový šestiválec točící až 8000 otáček za minutu pak uslyšíte netlumeně. V nízkých otáčkách možná nezní úplně přesvědčivě a v kombinaci s automatizovanou převodovkou SMG nepřesvědčí rychlostí řazení, ale všechny tyto nedostatky mu každý odpustí.

Lamborghini Huracan SpyderJediný desetiválec v seznamu má německé kořeny, ale přesto nezaostává za italským charakterem Lamborghini Huracan. I přes atmosférické plnění svými parametry dokáže konkurovat přeplňovaným motorům. K nim navíc přidává ohromující zvuk. Většina majitelů je sice prohání po městských bulvárech šnečím tempem, ale určitě se někdy vydají k omezovači v 8500 otáčkách.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?