Letní počasí často láká k projížďce s otevřeným nebem nad hlavou. V kabrioletu si oblohy a větru ve vlasech užijete do sytosti, ale přeci jen by bylo příjemné potěšit i ostatní smysly. Příjemná zvuková kulisa zpod přední kapoty či výfuku také není k zahození a v kabrioletu mezi řidičem a těmito zvuky není žádná bariéra. Občas tedy není na škodu obětovat trochu té torzní tuhosti karoserie za nekoncentrované bručení sání a prskání výfuku. Ve kterých vozech si toho užijete nejvíce?
Honda S2000Japonský roadster dokáže okouzlit dvojím charakterem svého motoru. V nízkých otáčkách se jedná o krotký dvoulitrový čtyřválec, za hranicí 5000 otáček však ukazuje své drsné alter ego. Svým výkonem možná dnes už neohromí, ale řev čtyřválce při 9000 otáčkách vám dnes už nikdo nenabídne. Tento ryk se line především zpod přední kapoty, nikoliv z reproduktorů jako u některých dnešních sportovních vozů. Honda S2000 se nenechá zahanbit ani v zatáčkách, na naladění podvozku si inženýři dali záležet.
Ford Mustang ConvertibleMustang už dnes není typickým muscle carem jako dřív. Archaické zavěšení a nepříliš výkonné motory dnes už v útrobách nenajdete. Jedná se o moderní vůz s motorem odpovídajícím dnešním standardům a nezávislým zavěšením všech kol. Přesto se Američanům podařilo zachovat typické charizma motoru V8 a hlavně jeho bublavý zvuk. A moderní technologie používá k těm správným věcem – s funkcí Line Lock zvládne burnout i úplný amatér.
Chevrolet Corvette ConvertibleKoncern GM zůstává u motorů ze staré školy. Motory z řady LT1 použité v Corvettě C7 mají rozvod OHV, pouhé 2 ventily na válec a objem 6,2 litru. Hrubá síla tohoto amerického železa vás zarazí do sedaček už těsně nad volnoběhem za doprovodu ohlušujícího řevu jak motoru, tak i výfuku. Doufejme, že nová generace s motorem uprostřed u legendárního small blocku zůstane.
Jaguar F-TypeU Jaguaru F-Type potěší hlavně jeho zadní partie. A to jak vzhledem, tak rachotem linoucím se z výfuků. Každé ubrání plynu vyděsí okolí několika kilometrů. Sundáte-li nohu z pedálu plynu, začne F-Type marnotratně spalovat benzin ve výfuku, aby všechnu v něm uchovanou energii přeměnil pouze na hluk. U nejsilnější V8 je to podle některých až otravné. Tato vlastnost je však společná i s klidnějším motorem V6.
Ferrari 458 SpiderV seznamu nemůže chybět italský osmiválec. Ten od Ferrari patří k těm nejlepším. Zvuk motory za vašimi zády vám bude nahánět husí kůži a z výkonů tohoto supersportu vám bude běhat mráz po zádech. Toto je pravděpodobně nejatraktivnější vůz z celého seznamu, avšak v případě využití veškerého potenciálu hrozí brzká ztráta řidičského oprávnění.
Mercedes SLR RoadsterJakákoliv V8 od Mercedesu zvukem nikdy nezklame. Ta v Mercedesu SLR je navíc dopována stlačeným vzduchem z kompresoru, který o své práci dává hlasitě vědět. V Mercedesu SLR Roadster si tedy těchto zvuků užijete do sytosti. Vzhledem k použití automatické převodovky si však i přes supersportovní parametry užijete i klidnou jízdu.
Alfa Romeo 8C SpiderMotor V8 pohánějící Alfu 8C Spider má původ u Ferrari, používá jen odlišnou klikovou hřídel. Možná neoslňuje svými parametry, jedno se mu však nedá upřít. V přeměně paliva na lahodný zvuk patří ke špičce. Kombinuje klasické bublání americké V8 v nízkých otáčkách s italským řevem druhé polovině otáčkoměru. Vysoká hmotnost a nepříliš schopný podvozek sice neohromí, při sešlápnutí plynu však na všechny tyto nedostatky zapomenete.
Porsche BoxsterNezaměnitelný zvuk plochého šestiválce Porsche si nejlépe vychutnáte v Porsche Boxster. Vzhledem k tomu, že je uložen uprostřed, máte ho blíže k tělu. Se sklopenou střechu je tedy blíže i k vašemu uchu. Vzhledem k uspořádání má tento šestiválec hladký běh a nebojí se vysokých otáček. V Porsche Boxster nedosahuje závratných parametrů, jízdní výkony v přímce však vynahradí chováním v zatáčkách.
BMW M3 E46 CabrioOstrá trojka v generaci E46 je možná vnímána jako okruhové náčiní, nabízela se ovšem i jako kabriolet. Dokonale vyvážený řadový šestiválec točící až 8000 otáček za minutu pak uslyšíte netlumeně. V nízkých otáčkách možná nezní úplně přesvědčivě a v kombinaci s automatizovanou převodovkou SMG nepřesvědčí rychlostí řazení, ale všechny tyto nedostatky mu každý odpustí.
Lamborghini Huracan SpyderJediný desetiválec v seznamu má německé kořeny, ale přesto nezaostává za italským charakterem Lamborghini Huracan. I přes atmosférické plnění svými parametry dokáže konkurovat přeplňovaným motorům. K nim navíc přidává ohromující zvuk. Většina majitelů je sice prohání po městských bulvárech šnečím tempem, ale určitě se někdy vydají k omezovači v 8500 otáčkách.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.