Letní počasí často láká k projížďce s otevřeným nebem nad hlavou. V kabrioletu si oblohy a větru ve vlasech užijete do sytosti, ale přeci jen by bylo příjemné potěšit i ostatní smysly. Příjemná zvuková kulisa zpod přední kapoty či výfuku také není k zahození a v kabrioletu mezi řidičem a těmito zvuky není žádná bariéra. Občas tedy není na škodu obětovat trochu té torzní tuhosti karoserie za nekoncentrované bručení sání a prskání výfuku. Ve kterých vozech si toho užijete nejvíce?
Honda S2000Japonský roadster dokáže okouzlit dvojím charakterem svého motoru. V nízkých otáčkách se jedná o krotký dvoulitrový čtyřválec, za hranicí 5000 otáček však ukazuje své drsné alter ego. Svým výkonem možná dnes už neohromí, ale řev čtyřválce při 9000 otáčkách vám dnes už nikdo nenabídne. Tento ryk se line především zpod přední kapoty, nikoliv z reproduktorů jako u některých dnešních sportovních vozů. Honda S2000 se nenechá zahanbit ani v zatáčkách, na naladění podvozku si inženýři dali záležet.
Ford Mustang ConvertibleMustang už dnes není typickým muscle carem jako dřív. Archaické zavěšení a nepříliš výkonné motory dnes už v útrobách nenajdete. Jedná se o moderní vůz s motorem odpovídajícím dnešním standardům a nezávislým zavěšením všech kol. Přesto se Američanům podařilo zachovat typické charizma motoru V8 a hlavně jeho bublavý zvuk. A moderní technologie používá k těm správným věcem – s funkcí Line Lock zvládne burnout i úplný amatér.
Chevrolet Corvette ConvertibleKoncern GM zůstává u motorů ze staré školy. Motory z řady LT1 použité v Corvettě C7 mají rozvod OHV, pouhé 2 ventily na válec a objem 6,2 litru. Hrubá síla tohoto amerického železa vás zarazí do sedaček už těsně nad volnoběhem za doprovodu ohlušujícího řevu jak motoru, tak i výfuku. Doufejme, že nová generace s motorem uprostřed u legendárního small blocku zůstane.
Jaguar F-TypeU Jaguaru F-Type potěší hlavně jeho zadní partie. A to jak vzhledem, tak rachotem linoucím se z výfuků. Každé ubrání plynu vyděsí okolí několika kilometrů. Sundáte-li nohu z pedálu plynu, začne F-Type marnotratně spalovat benzin ve výfuku, aby všechnu v něm uchovanou energii přeměnil pouze na hluk. U nejsilnější V8 je to podle některých až otravné. Tato vlastnost je však společná i s klidnějším motorem V6.
Ferrari 458 SpiderV seznamu nemůže chybět italský osmiválec. Ten od Ferrari patří k těm nejlepším. Zvuk motory za vašimi zády vám bude nahánět husí kůži a z výkonů tohoto supersportu vám bude běhat mráz po zádech. Toto je pravděpodobně nejatraktivnější vůz z celého seznamu, avšak v případě využití veškerého potenciálu hrozí brzká ztráta řidičského oprávnění.
Mercedes SLR RoadsterJakákoliv V8 od Mercedesu zvukem nikdy nezklame. Ta v Mercedesu SLR je navíc dopována stlačeným vzduchem z kompresoru, který o své práci dává hlasitě vědět. V Mercedesu SLR Roadster si tedy těchto zvuků užijete do sytosti. Vzhledem k použití automatické převodovky si však i přes supersportovní parametry užijete i klidnou jízdu.
Alfa Romeo 8C SpiderMotor V8 pohánějící Alfu 8C Spider má původ u Ferrari, používá jen odlišnou klikovou hřídel. Možná neoslňuje svými parametry, jedno se mu však nedá upřít. V přeměně paliva na lahodný zvuk patří ke špičce. Kombinuje klasické bublání americké V8 v nízkých otáčkách s italským řevem druhé polovině otáčkoměru. Vysoká hmotnost a nepříliš schopný podvozek sice neohromí, při sešlápnutí plynu však na všechny tyto nedostatky zapomenete.
Porsche BoxsterNezaměnitelný zvuk plochého šestiválce Porsche si nejlépe vychutnáte v Porsche Boxster. Vzhledem k tomu, že je uložen uprostřed, máte ho blíže k tělu. Se sklopenou střechu je tedy blíže i k vašemu uchu. Vzhledem k uspořádání má tento šestiválec hladký běh a nebojí se vysokých otáček. V Porsche Boxster nedosahuje závratných parametrů, jízdní výkony v přímce však vynahradí chováním v zatáčkách.
BMW M3 E46 CabrioOstrá trojka v generaci E46 je možná vnímána jako okruhové náčiní, nabízela se ovšem i jako kabriolet. Dokonale vyvážený řadový šestiválec točící až 8000 otáček za minutu pak uslyšíte netlumeně. V nízkých otáčkách možná nezní úplně přesvědčivě a v kombinaci s automatizovanou převodovkou SMG nepřesvědčí rychlostí řazení, ale všechny tyto nedostatky mu každý odpustí.
Lamborghini Huracan SpyderJediný desetiválec v seznamu má německé kořeny, ale přesto nezaostává za italským charakterem Lamborghini Huracan. I přes atmosférické plnění svými parametry dokáže konkurovat přeplňovaným motorům. K nim navíc přidává ohromující zvuk. Většina majitelů je sice prohání po městských bulvárech šnečím tempem, ale určitě se někdy vydají k omezovači v 8500 otáčkách.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.