10 kabrioletů: Které jsou nejlepší?

pet / AutoRoad.cz, 27. července 2019, 13:11 Google+

Letní počasí často láká k projížďce s otevřeným nebem nad hlavou. V kabrioletu si oblohy a větru ve vlasech užijete do sytosti, ale přeci jen by bylo příjemné potěšit i ostatní smysly. Příjemná zvuková kulisa zpod přední kapoty či výfuku také není k zahození a v kabrioletu mezi řidičem a těmito zvuky není žádná bariéra. Občas tedy není na škodu obětovat trochu té torzní tuhosti karoserie za nekoncentrované bručení sání a prskání výfuku. Ve kterých vozech si toho užijete nejvíce?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.07. 17:31) Napište svůj názor
Honda S2000

Honda S2000 | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Honda S2000
Japonský roadster dokáže okouzlit dvojím charakterem svého motoru. V nízkých otáčkách se jedná o krotký dvoulitrový čtyřválec, za hranicí 5000 otáček však ukazuje své drsné alter ego. Svým výkonem možná dnes už neohromí, ale řev čtyřválce při 9000 otáčkách vám dnes už nikdo nenabídne. Tento ryk se line především zpod přední kapoty, nikoliv z reproduktorů jako u některých dnešních sportovních vozů. Honda S2000 se nenechá zahanbit ani v zatáčkách, na naladění podvozku si inženýři dali záležet.

Ford Mustang Convertible
Mustang už dnes není typickým muscle carem jako dřív. Archaické zavěšení a nepříliš výkonné motory dnes už v útrobách nenajdete. Jedná se o moderní vůz s motorem odpovídajícím dnešním standardům a nezávislým zavěšením všech kol. Přesto se Američanům podařilo zachovat typické charizma motoru V8 a hlavně jeho bublavý zvuk. A moderní technologie používá k těm správným věcem – s funkcí Line Lock zvládne burnout i úplný amatér.

Chevrolet Corvette Convertible
Koncern GM zůstává u motorů ze staré školy. Motory z řady LT1 použité v Corvettě C7 mají rozvod OHV, pouhé 2 ventily na válec a objem 6,2 litru. Hrubá síla tohoto amerického železa vás zarazí do sedaček už těsně nad volnoběhem za doprovodu ohlušujícího řevu jak motoru, tak i výfuku. Doufejme, že nová generace s motorem uprostřed u legendárního small blocku zůstane.

Jaguar F-Type
U Jaguaru F-Type potěší hlavně jeho zadní partie. A to jak vzhledem, tak rachotem linoucím se z výfuků. Každé ubrání plynu vyděsí okolí několika kilometrů. Sundáte-li nohu z pedálu plynu, začne F-Type marnotratně spalovat benzin ve výfuku, aby všechnu v něm uchovanou energii přeměnil pouze na hluk. U nejsilnější V8 je to podle některých až otravné. Tato vlastnost je však společná i s klidnějším motorem V6.

Ferrari 458 Spider
V seznamu nemůže chybět italský osmiválec. Ten od Ferrari patří k těm nejlepším. Zvuk motory za vašimi zády vám bude nahánět husí kůži a z výkonů tohoto supersportu vám bude běhat mráz po zádech. Toto je pravděpodobně nejatraktivnější vůz z celého seznamu, avšak v případě využití veškerého potenciálu hrozí brzká ztráta řidičského oprávnění.

Mercedes SLR Roadster
Jakákoliv V8 od Mercedesu zvukem nikdy nezklame. Ta v Mercedesu SLR je navíc dopována stlačeným vzduchem z kompresoru, který o své práci dává hlasitě vědět. V Mercedesu SLR Roadster si tedy těchto zvuků užijete do sytosti. Vzhledem k použití automatické převodovky si však i přes supersportovní parametry užijete i klidnou jízdu.

Alfa Romeo 8C Spider
Motor V8 pohánějící Alfu 8C Spider má původ u Ferrari, používá jen odlišnou klikovou hřídel. Možná neoslňuje svými parametry, jedno se mu však nedá upřít. V přeměně paliva na lahodný zvuk patří ke špičce. Kombinuje klasické bublání americké V8 v nízkých otáčkách s italským řevem druhé polovině otáčkoměru. Vysoká hmotnost a nepříliš schopný podvozek sice neohromí, při sešlápnutí plynu však na všechny tyto nedostatky zapomenete.

Porsche Boxster
Nezaměnitelný zvuk plochého šestiválce Porsche si nejlépe vychutnáte v Porsche Boxster. Vzhledem k tomu, že je uložen uprostřed, máte ho blíže k tělu. Se sklopenou střechu je tedy blíže i k vašemu uchu. Vzhledem k uspořádání má tento šestiválec hladký běh a nebojí se vysokých otáček. V Porsche Boxster nedosahuje závratných parametrů, jízdní výkony v přímce však vynahradí chováním v zatáčkách.

BMW M3 E46 Cabrio
Ostrá trojka v generaci E46 je možná vnímána jako okruhové náčiní, nabízela se ovšem i jako kabriolet. Dokonale vyvážený řadový šestiválec točící až 8000 otáček za minutu pak uslyšíte netlumeně. V nízkých otáčkách možná nezní úplně přesvědčivě a v kombinaci s automatizovanou převodovkou SMG nepřesvědčí rychlostí řazení, ale všechny tyto nedostatky mu každý odpustí.

Lamborghini Huracan Spyder
Jediný desetiválec v seznamu má německé kořeny, ale přesto nezaostává za italským charakterem Lamborghini Huracan. I přes atmosférické plnění svými parametry dokáže konkurovat přeplňovaným motorům. K nim navíc přidává ohromující zvuk. Většina majitelů je sice prohání po městských bulvárech šnečím tempem, ale určitě se někdy vydají k omezovači v 8500 otáčkách.

Vytisknout

Diskuze: 10 kabrioletů: Které jsou nejlepší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.07.2019 17:31 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích

Větrný mlýn ve světlech aut? Lexus vysvětlil své nové radikální řešení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

  2. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  3. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  4. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud