Jako ideální vůz pro rallye si asi předtsavíte nějaký menší osobák s pohonem všech kol, nebo pokud máte radši starší vozy, tak spíše nějakou hranatou šílenost z pohonem zadních kol z 80. let. Na severu Evropy se ale v rallye stal velmi populárním naprosto nečekaný automobil.
GAZ 51 byl sovětský náklaďák, který se začal vyrábět v roce 1946. V komunistických zemích se stal velmi populární a během 29 let produkce vznikl miliony kusů. Kromě původní ruské verze se vyráběl licečně i v Polsku, Číně nebo Severní Koreji. Nikdy ale nešlo o zrovna rychlý vůz, s váhou 2,7 tuny a výkonem jen 51 kW se dokázal rozjet maximálně na 70 km/h.
To však nezabránilo evropským seveřanům, zvyklým závodit se vším co má kola, aby si GAZ 51 vybrali jako základ pros tavbu speciálů pro rallye. V zemích jako Estonsko, Finsko nebo Švédsko se na závodních tratích často prohánějí sovětská monstra, samozřejmě patřičně upravená pro svůj nový úděl. Už na pohled zaujme instalace mohutného ochranného rámu za kabinou, chránícího posádku v případě převrácení, což mimochodem není na tamních závodech úplně vzácná událost.
Změna se ale samozřejmě týká také techniky. Gazíky jsou upravovány individuálně závodními tými a každý se tedy liší, všechny však mají původní motor nahrazený něčím poněkud výkonějším. Některé dostaly americký osmiválec, u většiny se nikde nedočtete, co se skrývá pod kapotou. U všech je ale síla přenášena na zadní nápravu, což znamená že máte na severu jedinečnou šanci vidět starý sovětský náklaďák projíždět zatáčku driftem.
A seveřané historické stroje opravdu nešetří, skoky srovnatelné s prvním letem bratří Wrightů nejsou v závodech ničím vyjímečným, spíše naopak. Stejně tak havárky, kterých naleznete na YouTube nespočet. V rallye kategorii věnované náklaďákům se kromě GAZ 51 prohánějí i novější GAZy 52 a 53. Jisté je, že popularita netradičním závodům neupadá, spíše naopak.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.