Máte zájem o koupi nového většího sportovního SUV a nechcete se spokojit s něčím co není Německé a nestydí se nazývat své produkty prémií? Můžete jít buď tradiční cestou a vyhodit spoustu peněz za Audi nebo Mercedes, nebo můžete být originální a odvážní a koupit si Borgward.
Je dost možné, že tohoto tradičního výrobce ani neznáte, zkrachoval totiž už v roce 1961. Německá prémiová značka tehdy patřila mezi nejpopulárnější výrobce, její náhlý bankrot byl tedy překvapením. Vnuk zakladatele firmy, Christian Borgward, se ale od počátku nového tisíciletí pokoušel o vzkřísení legendární automobilky, což se zpočátku zdálo jako nepříliš realistický nápad. Pokoušet se v současnosti dostat mezi masové výrobce, zcela od nuly a ještě navíc v Evropě, by vyžadovalo extrémní rozpočet.
Přesto se ale oživení opravdu podařilo a v roce 2016 byl po 55 letech poprvé prodán nový Borgward. Jak už ale možná víte, celý příběh byl poněkud jiný, než jak jej prezentoval Christian Borgward. Zatímco z počátku se nový Borgward prezentoval jako čistě německá značka s vlastním vývojem, brzy vyšlo najevo že jde o dceřinou společnost čínského státního podniku Beijing Auto a první model Borgwardu jen upravenou verzí již prodávaného SUV.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Dnež už Borgward patří čínské firmě Ucar, což je v podstatě lokální varianta Uberu. Borgward nabízí dvě SUV a chystá další modely. Kromě domovského čínského trhu se ale nové Borgwardy prodávají také v Německu, jejich původní domovině. A opět se prezentuje jako prémiová německá značka.
Stejně jako v Číně se v Německu prodávají SUV BX5 a BX7, nejzajímavější z nabídky je ale BX7 TS. Sportovní SUV nabízí konzervativní, německy střídmý design, s velkou maskou o obrovským logem. BX7 TS se od běžné verze liší sportovnějšími nárazníky, vzadu s difuzorem a zvláštní výplní masky malými kosočtverci, ispirovanými logem.
Interiér vypadá povedeně a minimálně na fotkách působí i prémiově. Palubní desce dominuje velký 12,3" displej infotainmentu, s přístrojovým štítem také zcela nahrazeným displejem. Kromě ovládání klimatizace se veškeré ovládací prvky přesunuly na displeje. Kosočtverce naleznete i v interiéru, na koženém čalounění sedaček a dveří.
Sportovnímu nádechu SUV odpovídá i technika. BX7 TS dostává zážehový čtyřválec TGDi o objemu 2 litry a výkonu 225 koní a 300 Nm, na čínské SUV docela slušné údaje. Standardem je pohon všech kol, výkon na obě nápravy přenáší šestistupňová automatická převodovka. Mimochodem, i přes místo výroby je i technika evropského původu, Beijing Auto totiž získali platformy a motory Saabu, na jejich základě vznikla nová značka Senova. A právě model Senovy se stal výchozím bodem při vzniku Borgwardu BX7.
V Německu si můžete Borgward BX7 TS koupit za 44 200 EUR včetně DPH, tedy asi 1,1 milionu Kč. Výbava je už na číňany tradičně dost bohatá, zahrnuje bezklíčový vstup a start, panoramatické střešní okno, elektricky otvírané páté dveře, LED světlomety, Cruise Control, vyhřívané sedačky, 360° parkovací kameru, audio s 10 reproduktory, navigaci, 4G připojení, kožené čalounění, nebo 18" kola. Za své peníze tedy dostanete bohatě vybavené SUV, které se navíc dá slušně prohnat i na německé dálnici. Musíte se ale smířit s faktem, že vaše prémiové německé SUV vzniklo v továrně kousek od Pekingu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.