Máte zájem o koupi nového většího sportovního SUV a nechcete se spokojit s něčím co není Německé a nestydí se nazývat své produkty prémií? Můžete jít buď tradiční cestou a vyhodit spoustu peněz za Audi nebo Mercedes, nebo můžete být originální a odvážní a koupit si Borgward.
Je dost možné, že tohoto tradičního výrobce ani neznáte, zkrachoval totiž už v roce 1961. Německá prémiová značka tehdy patřila mezi nejpopulárnější výrobce, její náhlý bankrot byl tedy překvapením. Vnuk zakladatele firmy, Christian Borgward, se ale od počátku nového tisíciletí pokoušel o vzkřísení legendární automobilky, což se zpočátku zdálo jako nepříliš realistický nápad. Pokoušet se v současnosti dostat mezi masové výrobce, zcela od nuly a ještě navíc v Evropě, by vyžadovalo extrémní rozpočet.
Přesto se ale oživení opravdu podařilo a v roce 2016 byl po 55 letech poprvé prodán nový Borgward. Jak už ale možná víte, celý příběh byl poněkud jiný, než jak jej prezentoval Christian Borgward. Zatímco z počátku se nový Borgward prezentoval jako čistě německá značka s vlastním vývojem, brzy vyšlo najevo že jde o dceřinou společnost čínského státního podniku Beijing Auto a první model Borgwardu jen upravenou verzí již prodávaného SUV.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Dnež už Borgward patří čínské firmě Ucar, což je v podstatě lokální varianta Uberu. Borgward nabízí dvě SUV a chystá další modely. Kromě domovského čínského trhu se ale nové Borgwardy prodávají také v Německu, jejich původní domovině. A opět se prezentuje jako prémiová německá značka.
Stejně jako v Číně se v Německu prodávají SUV BX5 a BX7, nejzajímavější z nabídky je ale BX7 TS. Sportovní SUV nabízí konzervativní, německy střídmý design, s velkou maskou o obrovským logem. BX7 TS se od běžné verze liší sportovnějšími nárazníky, vzadu s difuzorem a zvláštní výplní masky malými kosočtverci, ispirovanými logem.
Interiér vypadá povedeně a minimálně na fotkách působí i prémiově. Palubní desce dominuje velký 12,3" displej infotainmentu, s přístrojovým štítem také zcela nahrazeným displejem. Kromě ovládání klimatizace se veškeré ovládací prvky přesunuly na displeje. Kosočtverce naleznete i v interiéru, na koženém čalounění sedaček a dveří.
Sportovnímu nádechu SUV odpovídá i technika. BX7 TS dostává zážehový čtyřválec TGDi o objemu 2 litry a výkonu 225 koní a 300 Nm, na čínské SUV docela slušné údaje. Standardem je pohon všech kol, výkon na obě nápravy přenáší šestistupňová automatická převodovka. Mimochodem, i přes místo výroby je i technika evropského původu, Beijing Auto totiž získali platformy a motory Saabu, na jejich základě vznikla nová značka Senova. A právě model Senovy se stal výchozím bodem při vzniku Borgwardu BX7.
V Německu si můžete Borgward BX7 TS koupit za 44 200 EUR včetně DPH, tedy asi 1,1 milionu Kč. Výbava je už na číňany tradičně dost bohatá, zahrnuje bezklíčový vstup a start, panoramatické střešní okno, elektricky otvírané páté dveře, LED světlomety, Cruise Control, vyhřívané sedačky, 360° parkovací kameru, audio s 10 reproduktory, navigaci, 4G připojení, kožené čalounění, nebo 18" kola. Za své peníze tedy dostanete bohatě vybavené SUV, které se navíc dá slušně prohnat i na německé dálnici. Musíte se ale smířit s faktem, že vaše prémiové německé SUV vzniklo v továrně kousek od Pekingu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).