Prémiové německé sportovní SUV za milion? Má to jen jeden háček

-mdo / AutoRoad.cz, 4. května 2019, 12:25 Google+

Máte zájem o koupi nového většího sportovního SUV a nechcete se spokojit s něčím co není Německé a nestydí se nazývat své produkty prémií? Můžete jít buď tradiční cestou a vyhodit spoustu peněz za Audi nebo Mercedes, nebo můžete být originální a odvážní a koupit si Borgward.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Borgward BX7 TS

Borgward BX7 TS | foto: Borgward

Sdílejte článek

Je dost možné, že tohoto tradičního výrobce ani neznáte, zkrachoval totiž už v roce 1961. Německá prémiová značka tehdy patřila mezi nejpopulárnější výrobce, její náhlý bankrot byl tedy překvapením. Vnuk zakladatele firmy, Christian Borgward, se ale od počátku nového tisíciletí pokoušel o vzkřísení legendární automobilky, což se zpočátku zdálo jako nepříliš realistický nápad. Pokoušet se v současnosti dostat mezi masové výrobce, zcela od nuly a ještě navíc v Evropě, by vyžadovalo extrémní rozpočet.

img-responsive

Borgward BX7 TS | foto: Borgward

Přesto se ale oživení opravdu podařilo a v roce 2016 byl po 55 letech poprvé prodán nový Borgward. Jak už ale možná víte, celý příběh byl poněkud jiný, než jak jej prezentoval Christian Borgward. Zatímco z počátku se nový Borgward prezentoval jako čistě německá značka s vlastním vývojem, brzy vyšlo najevo že jde o dceřinou společnost čínského státního podniku Beijing Auto a první model Borgwardu jen upravenou verzí již prodávaného SUV. 

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Dnež už Borgward patří čínské firmě Ucar, což je v podstatě lokální varianta Uberu. Borgward nabízí dvě SUV a chystá další modely. Kromě domovského čínského trhu se ale nové Borgwardy prodávají také v Německu, jejich původní domovině. A opět se prezentuje jako prémiová německá značka. 

img-responsive

Borgward BX7 TS | foto: Borgward

Stejně jako v Číně se v Německu prodávají SUV BX5 a BX7, nejzajímavější z nabídky je ale BX7 TS. Sportovní SUV nabízí konzervativní, německy střídmý design, s velkou maskou o obrovským logem. BX7 TS se od běžné verze liší sportovnějšími nárazníky, vzadu s difuzorem a zvláštní výplní masky malými kosočtverci, ispirovanými logem. 

Interiér vypadá povedeně a minimálně na fotkách působí i prémiově. Palubní desce dominuje velký 12,3" displej infotainmentu, s přístrojovým štítem také zcela nahrazeným displejem. Kromě ovládání klimatizace se veškeré ovládací prvky přesunuly na displeje. Kosočtverce naleznete i v interiéru, na koženém čalounění sedaček a dveří. 

img-responsive

Borgward BX7 TS | foto: Borgward

Sportovnímu nádechu SUV odpovídá i technika. BX7 TS dostává zážehový čtyřválec TGDi o objemu 2 litry a výkonu 225 koní a 300 Nm, na čínské SUV docela slušné údaje. Standardem je pohon všech kol, výkon na obě nápravy přenáší šestistupňová automatická převodovka. Mimochodem, i přes místo výroby je i technika evropského původu, Beijing Auto totiž získali platformy a motory Saabu, na jejich základě vznikla nová značka Senova. A právě model Senovy se stal výchozím bodem při vzniku Borgwardu BX7.

V Německu si můžete Borgward BX7 TS koupit za 44 200 EUR včetně DPH, tedy asi 1,1 milionu Kč. Výbava je už na číňany tradičně dost bohatá, zahrnuje bezklíčový vstup a start, panoramatické střešní okno, elektricky otvírané páté dveře, LED světlomety, Cruise Control, vyhřívané sedačky, 360° parkovací kameru, audio s 10 reproduktory, navigaci, 4G připojení, kožené čalounění, nebo 18" kola. Za své peníze tedy dostanete bohatě vybavené SUV, které se navíc dá slušně prohnat i na německé dálnici. Musíte se ale smířit s faktem, že vaše prémiové německé SUV vzniklo v továrně kousek od Pekingu. 

Vytisknout

Diskuze: Prémiové německé sportovní SUV za milion? Má to jen jeden háček

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

HSV SportsCat

Australané navazují na tradici, HSV SportsCat RS je nové ostré Ute

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud