Prémiové německé sportovní SUV za milion? Má to jen jeden háček

Borgward BX7 TS
Borgward BX7 TS, foto: Borgward
-mdo , AutoRoad.cz 4. května 2019 12:25
Sdílej:

Máte zájem o koupi nového většího sportovního SUV a nechcete se spokojit s něčím co není Německé a nestydí se nazývat své produkty prémií? Můžete jít buď tradiční cestou a vyhodit spoustu peněz za Audi nebo Mercedes, nebo můžete být originální a odvážní a koupit si Borgward.

Je dost možné, že tohoto tradičního výrobce ani neznáte, zkrachoval totiž už v roce 1961. Německá prémiová značka tehdy patřila mezi nejpopulárnější výrobce, její náhlý bankrot byl tedy překvapením. Vnuk zakladatele firmy, Christian Borgward, se ale od počátku nového tisíciletí pokoušel o vzkřísení legendární automobilky, což se zpočátku zdálo jako nepříliš realistický nápad. Pokoušet se v současnosti dostat mezi masové výrobce, zcela od nuly a ještě navíc v Evropě, by vyžadovalo extrémní rozpočet.

Přesto se ale oživení opravdu podařilo a v roce 2016 byl po 55 letech poprvé prodán nový Borgward. Jak už ale možná víte, celý příběh byl poněkud jiný, než jak jej prezentoval Christian Borgward. Zatímco z počátku se nový Borgward prezentoval jako čistě německá značka s vlastním vývojem, brzy vyšlo najevo že jde o dceřinou společnost čínského státního podniku Beijing Auto a první model Borgwardu jen upravenou verzí již prodávaného SUV. 

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Dnež už Borgward patří čínské firmě Ucar, což je v podstatě lokální varianta Uberu. Borgward nabízí dvě SUV a chystá další modely. Kromě domovského čínského trhu se ale nové Borgwardy prodávají také v Německu, jejich původní domovině. A opět se prezentuje jako prémiová německá značka. 

Stejně jako v Číně se v Německu prodávají SUV BX5 a BX7, nejzajímavější z nabídky je ale BX7 TS. Sportovní SUV nabízí konzervativní, německy střídmý design, s velkou maskou o obrovským logem. BX7 TS se od běžné verze liší sportovnějšími nárazníky, vzadu s difuzorem a zvláštní výplní masky malými kosočtverci, ispirovanými logem. 

Interiér vypadá povedeně a minimálně na fotkách působí i prémiově. Palubní desce dominuje velký 12,3" displej infotainmentu, s přístrojovým štítem také zcela nahrazeným displejem. Kromě ovládání klimatizace se veškeré ovládací prvky přesunuly na displeje. Kosočtverce naleznete i v interiéru, na koženém čalounění sedaček a dveří. 

Sportovnímu nádechu SUV odpovídá i technika. BX7 TS dostává zážehový čtyřválec TGDi o objemu 2 litry a výkonu 225 koní a 300 Nm, na čínské SUV docela slušné údaje. Standardem je pohon všech kol, výkon na obě nápravy přenáší šestistupňová automatická převodovka. Mimochodem, i přes místo výroby je i technika evropského původu, Beijing Auto totiž získali platformy a motory Saabu, na jejich základě vznikla nová značka Senova. A právě model Senovy se stal výchozím bodem při vzniku Borgwardu BX7.

V Německu si můžete Borgward BX7 TS koupit za 44 200 EUR včetně DPH, tedy asi 1,1 milionu Kč. Výbava je už na číňany tradičně dost bohatá, zahrnuje bezklíčový vstup a start, panoramatické střešní okno, elektricky otvírané páté dveře, LED světlomety, Cruise Control, vyhřívané sedačky, 360° parkovací kameru, audio s 10 reproduktory, navigaci, 4G připojení, kožené čalounění, nebo 18" kola. Za své peníze tedy dostanete bohatě vybavené SUV, které se navíc dá slušně prohnat i na německé dálnici. Musíte se ale smířit s faktem, že vaše prémiové německé SUV vzniklo v továrně kousek od Pekingu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).