Elektromobil Tesla Model S patří stále mezi populární a hlavně prémiové vozy, které ve svých garážích parkují i poměrně prominentní lidé. Tesla však nenabízí žádnou možnost zvýšené balistické ochrany, což byla příležitost, které se chopila společnost ArmorMax. Dokáže však přidaných 195 kilogramů váhy zastavit výstřel z pistole?
Odpovědi na tyto otázky se vydal hledat známý YouTuber z kanálu JerryRigEverything, který dostal příležitost „pohrát" si s Teslou Model S upravenou společností ArmorMax. Tato společnost se specializuje na úpravy pestré palety automobilů, od dodávek, přes SUV až po prémiové limuzíny. Tesla Model S je však stále svým způsobem unikátní.
ArmorMax používá k úpravě svých vozidel speciální panely vyrobené ze syntetických vláken a balistických slitin, které se mohou pochlubit unikátní kombinací nízké hmotnosti a hlavně skvělého zastavovacího účinku. Tyto panely jsou následovně rozmístěny v podlaze, dveřích, sloupcích, střeše, atd.
Samozřejmostí je i úprava oken, ve kterých jsou standardní skla vyměněna za neprůstřelnou náhražku složenou ze skla, polykarbonátových laminátů a akrylu. Na první pohled však nepoznáte rozdíl - a to i přesto, že v případě bočních okének bylo potřeba upravit design skla tak, aby nedošlo k proniknutí projektilu v okrajových částech.
K dalším úpravám patří run-flat pneumatiky nebo zesílený podvozek, který pomůže automobilu s vyšší hmotností. Ta v tomto případě činí 195 kilogramů, nicméně v případě úpravy pro odolnost před střelbou z puškových ráží už by se nárůst hmotnosti pohyboval okolo 320 až 360 kilogramů.
Elektromobily Tesla už jsou přitom poměrně těžké již v základnu, nicméně ani po přidání pancéřování údajně nijak výrazně neztrácejí ve své agilitě. Jak moc se přidaná hmotnost podepisuje na dojezdu však bohužel nikde uvedeno není.
Vůbec nejzajímavější je však praktický test, během kterého si Jerry může na Teslu opakovaně vystřelit. Pokaždé používá pistoli Glock 19 ráže 9 milimetrů, liší se však střelivo, které nabíjí. Při prvním výstřelu použije klasický náboj s celoplášťovou střelou, který však sklem Tesly nepronikne. Sklo sice zvenčí popraská a vypadá poměrně oslabeně, stále však pevně drží.
To se ostatně potvrzuje při druhém výstřelu, kdy už ale Jerry použije náboj s dutou špičkou G2 Research RIP. Jak už je z pohledu na náboj vidět, jeho konstrukce je navržená tak, aby se po nárazu roztříštil na menší šrapnely a způsobil tak větší zranění. A zatímco v Česku se jedná o munici zakázanou, v některých státech USA je dostupná.
Jak se ovšem během pokusu ukázalo, tato munice je evidentně vhodnější spíše na měkké cíle, než na cíle obrněné. Po nárazu na neprůstřelné sklo totiž projektil ani nezpůsobil tak velká poškození, jako v případě náboje s celoplášťovou střelou. A jiný výsledek nepřišel ani po dalším výstřelu.
Pro nás však není výkon munice důležitý. Důležité je, že neprůstřelná Tesla vydržela všechny tři výstřely bez problému. Do interiéru nic neproniklo a navíc všechny střepy zůstaly na vnější straně okna. Zřejmě tak bude stačit jen vyměnit okno řidiče a Tesla bude jako nová.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?