Elektromobil Tesla Model S patří stále mezi populární a hlavně prémiové vozy, které ve svých garážích parkují i poměrně prominentní lidé. Tesla však nenabízí žádnou možnost zvýšené balistické ochrany, což byla příležitost, které se chopila společnost ArmorMax. Dokáže však přidaných 195 kilogramů váhy zastavit výstřel z pistole?
Odpovědi na tyto otázky se vydal hledat známý YouTuber z kanálu JerryRigEverything, který dostal příležitost „pohrát" si s Teslou Model S upravenou společností ArmorMax. Tato společnost se specializuje na úpravy pestré palety automobilů, od dodávek, přes SUV až po prémiové limuzíny. Tesla Model S je však stále svým způsobem unikátní.
ArmorMax používá k úpravě svých vozidel speciální panely vyrobené ze syntetických vláken a balistických slitin, které se mohou pochlubit unikátní kombinací nízké hmotnosti a hlavně skvělého zastavovacího účinku. Tyto panely jsou následovně rozmístěny v podlaze, dveřích, sloupcích, střeše, atd.
Samozřejmostí je i úprava oken, ve kterých jsou standardní skla vyměněna za neprůstřelnou náhražku složenou ze skla, polykarbonátových laminátů a akrylu. Na první pohled však nepoznáte rozdíl - a to i přesto, že v případě bočních okének bylo potřeba upravit design skla tak, aby nedošlo k proniknutí projektilu v okrajových částech.
K dalším úpravám patří run-flat pneumatiky nebo zesílený podvozek, který pomůže automobilu s vyšší hmotností. Ta v tomto případě činí 195 kilogramů, nicméně v případě úpravy pro odolnost před střelbou z puškových ráží už by se nárůst hmotnosti pohyboval okolo 320 až 360 kilogramů.
Elektromobily Tesla už jsou přitom poměrně těžké již v základnu, nicméně ani po přidání pancéřování údajně nijak výrazně neztrácejí ve své agilitě. Jak moc se přidaná hmotnost podepisuje na dojezdu však bohužel nikde uvedeno není.
Vůbec nejzajímavější je však praktický test, během kterého si Jerry může na Teslu opakovaně vystřelit. Pokaždé používá pistoli Glock 19 ráže 9 milimetrů, liší se však střelivo, které nabíjí. Při prvním výstřelu použije klasický náboj s celoplášťovou střelou, který však sklem Tesly nepronikne. Sklo sice zvenčí popraská a vypadá poměrně oslabeně, stále však pevně drží.
To se ostatně potvrzuje při druhém výstřelu, kdy už ale Jerry použije náboj s dutou špičkou G2 Research RIP. Jak už je z pohledu na náboj vidět, jeho konstrukce je navržená tak, aby se po nárazu roztříštil na menší šrapnely a způsobil tak větší zranění. A zatímco v Česku se jedná o munici zakázanou, v některých státech USA je dostupná.
Jak se ovšem během pokusu ukázalo, tato munice je evidentně vhodnější spíše na měkké cíle, než na cíle obrněné. Po nárazu na neprůstřelné sklo totiž projektil ani nezpůsobil tak velká poškození, jako v případě náboje s celoplášťovou střelou. A jiný výsledek nepřišel ani po dalším výstřelu.
Pro nás však není výkon munice důležitý. Důležité je, že neprůstřelná Tesla vydržela všechny tři výstřely bez problému. Do interiéru nic neproniklo a navíc všechny střepy zůstaly na vnější straně okna. Zřejmě tak bude stačit jen vyměnit okno řidiče a Tesla bude jako nová.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?