Toužili jste vždy po falešném tříkolovém Matizu? Teď ho můžete mít i v Česku

-mdo / AutoRoad.cz, 14. dubna 2019, 14:57 Google+

Čína je země neomezených možností, kde se do výroby dostanou všemožné bizarní stroje, od falešného Bugatti s elektrickým motorem, po tříkolovou kopii starého korejského auta. Donedávna to vypadalo, že se Evropě podobné unikáty vyhnou, tříkolové kopie se však už prohání i po našich cestách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Indimo

Indimo | foto: Michal Dokoupil

Sdílejte článek

Při cestách po chudších regionech Číny vždy narazíte na podivné tříkolové stroje, které designem velmi připomínají starý známý Daewoo Matiz první generace. I já osobně jsem při cestách po Číně těchto mašin v různém stavu rozkladu potkal stovky, nejčastěji v červené barvě a používané jako nelegální taxi. I tento velmi čínský vůz, s designem okopírovaným tak očividně, že už to více ani nejde a velmi laciným zpracováním se už ale dá koupit i v EU. A v prodeji byl mimochodem i v USA, kde se prodávala elektrická verze pod názvem ZAP Xebra.

img-responsive

Fulu Jinma | foto: Michal Dokoupil

Fulu Jinma, jak se původní čínský vůz nejčastěji nazývá, je typickým zástupcem čínské kategorie low-speed vozidel. Ty nejsou čínskou vládou považovány za skutečné automobily a jejich výroba tak není jakkoliv regulována. Jednodušší je i provoz, v Číně na tyto vozy nepotřebujete řidičský průkaz ani běžnou SPZ, na druhou stranu ale nesmí na dálnice a do center větších měst. 

Fulu Jinma se v Číně nabízelo v mnoha verzích, jak tříkolových tak čtyřkolových. Karosérie Matizu se kromě běžného hatchbacku vyráběla i jako kombi, pick up nebo také s předkem okopírovaným ze čtvrté generace VW Polo. V interiéru nabízí běžná verze pět míst, podobně jako v normálním automobilu. Oproti starším verzím, které kvalitou materiálů a zpracování připomínaly ty nejlevnejší hračky z tržnice, se v nových už můžete cítit jako v korejském autě z počátku 90. let. 

img-responsive

Indimo | foto: Michal Dokoupil

Motor, uložený nad zadní nápravou, je nejčastěji 0,6 litrový dvouválec o výkonu 35 koní, který 640 kg těžké vozidlo dostane až na 95 km/h. Oproti tomu elektrická verze dostala jen 5,6 kW motor, se kterým se rychlost nepřehoupne přes 55 km/h.

V Evropě si můžete koupit jak hatchback, tak i  pick-up verzi Fulu, která až po B sloupek stále okatě kopíruje Daewoo Matiz. Vzadu však má výklopnou úložnou plochu. Ta má docela vysoko posazené dno, nad zadní nápravou hatchbacku i pick-up verze se totiž nachází benzínový dvouválec. 

img-responsive

Fulu Jinma | foto: Michal Dokoupil

Indimo City-car se v Evropě registruje podobně jako známé malé mopedo auta, které dobře zná každý, kdo za nějakým musel jet v koloně. V Evropě nabízené vozy jsou ale pouze tříkolové verze se spalovacím motorem. Výkon je poněkud omezen, v prodeji jsou varianty s 15 a 25 kW, které se rozjedou na 85 nebo 110 km/h. Ve výbavě jsou elektricky stahovaná okna, rádio s CD, litá kola a centrální zamykání, nejde tedy zrovna o luxusní vůz. 

Největší výhodou je tak samozřejmě cena. Nový pick-up s designem vycházejícím z 20. let starého Daewoo vás vyjde jen na 6990 EUR, tedy kolem 180 tisíc Kč. Hatchback verze se již zřejmě nedá koupit nová, pokud po ní ale opravdu toužíte, můžete si koupit ojetou za cenu kolem 160 tisíc. Že si i takový vůz najde zájemce je jisté, jeden kus s českými SPZ tak můžete potkat třeba v Karlových Varech, kde slouží jako samoobslužný stánek se zmrzlinou. 

Vytisknout

Diskuze: Toužili jste vždy po falešném tříkolovém Matizu? Teď ho můžete mít i v Česku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

Servis přívěsného vozíku

Jak udržet přívěs v kondici?

reklama

Doporučujeme

Schwartz Mercedes-Wartburg

Mercedes s karosérií Wartburg? Atraktivní spojení řešilo palčivý problém…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud