Toužili jste vždy po falešném tříkolovém Matizu? Teď ho můžete mít i v Česku

Indimo
Indimo, foto: Michal Dokoupil
-mdo , AutoRoad.cz 14. dubna 2019 14:57
Sdílej:

Čína je země neomezených možností, kde se do výroby dostanou všemožné bizarní stroje, od falešného Bugatti s elektrickým motorem, po tříkolovou kopii starého korejského auta. Donedávna to vypadalo, že se Evropě podobné unikáty vyhnou, tříkolové kopie se však už prohání i po našich cestách.

Při cestách po chudších regionech Číny vždy narazíte na podivné tříkolové stroje, které designem velmi připomínají starý známý Daewoo Matiz první generace. I já osobně jsem při cestách po Číně těchto mašin v různém stavu rozkladu potkal stovky, nejčastěji v červené barvě a používané jako nelegální taxi. I tento velmi čínský vůz, s designem okopírovaným tak očividně, že už to více ani nejde a velmi laciným zpracováním se už ale dá koupit i v EU. A v prodeji byl mimochodem i v USA, kde se prodávala elektrická verze pod názvem ZAP Xebra.

Fulu Jinma, jak se původní čínský vůz nejčastěji nazývá, je typickým zástupcem čínské kategorie low-speed vozidel. Ty nejsou čínskou vládou považovány za skutečné automobily a jejich výroba tak není jakkoliv regulována. Jednodušší je i provoz, v Číně na tyto vozy nepotřebujete řidičský průkaz ani běžnou SPZ, na druhou stranu ale nesmí na dálnice a do center větších měst. 

Fulu Jinma se v Číně nabízelo v mnoha verzích, jak tříkolových tak čtyřkolových. Karosérie Matizu se kromě běžného hatchbacku vyráběla i jako kombi, pick up nebo také s předkem okopírovaným ze čtvrté generace VW Polo. V interiéru nabízí běžná verze pět míst, podobně jako v normálním automobilu. Oproti starším verzím, které kvalitou materiálů a zpracování připomínaly ty nejlevnejší hračky z tržnice, se v nových už můžete cítit jako v korejském autě z počátku 90. let. 

Motor, uložený nad zadní nápravou, je nejčastěji 0,6 litrový dvouválec o výkonu 35 koní, který 640 kg těžké vozidlo dostane až na 95 km/h. Oproti tomu elektrická verze dostala jen 5,6 kW motor, se kterým se rychlost nepřehoupne přes 55 km/h.

V Evropě si můžete koupit jak hatchback, tak i  pick-up verzi Fulu, která až po B sloupek stále okatě kopíruje Daewoo Matiz. Vzadu však má výklopnou úložnou plochu. Ta má docela vysoko posazené dno, nad zadní nápravou hatchbacku i pick-up verze se totiž nachází benzínový dvouválec. 

Indimo City-car se v Evropě registruje podobně jako známé malé mopedo auta, které dobře zná každý, kdo za nějakým musel jet v koloně. V Evropě nabízené vozy jsou ale pouze tříkolové verze se spalovacím motorem. Výkon je poněkud omezen, v prodeji jsou varianty s 15 a 25 kW, které se rozjedou na 85 nebo 110 km/h. Ve výbavě jsou elektricky stahovaná okna, rádio s CD, litá kola a centrální zamykání, nejde tedy zrovna o luxusní vůz. 

Největší výhodou je tak samozřejmě cena. Nový pick-up s designem vycházejícím z 20. let starého Daewoo vás vyjde jen na 6990 EUR, tedy kolem 180 tisíc Kč. Hatchback verze se již zřejmě nedá koupit nová, pokud po ní ale opravdu toužíte, můžete si koupit ojetou za cenu kolem 160 tisíc. Že si i takový vůz najde zájemce je jisté, jeden kus s českými SPZ tak můžete potkat třeba v Karlových Varech, kde slouží jako samoobslužný stánek se zmrzlinou. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.