Karbon-keramické brzdy: To nejlepší na okruh, nebo jen doplněk pro estéty?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. března 2019, 09:58 Google+

Karbon-keramické brzdy si většina z nás spojuje s výkonnými sportovními vozy, které přímo volají po občasných výletech na okruh. Jak se ovšem ukazuje, na okruhu vám nejspíš lepší službu udělají kotouče klasické. Během představení Porsche 911 generace 991 to prozradil technický zástupce automobilky Porsche.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karbon-keramické brzdy (PCCB) na novém Porsche 911

Karbon-keramické brzdy (PCCB) na novém Porsche 911 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Karbon-keramické brzdy se objevují převážně v motorsportu, kde vynikají svou nízkou hmotností a také schopností odolávat vysokým teplotám bez vadnutí. Během posledního desetiletí se pak karbon-keramické brzdy začaly dostávat i na exkluzivní sportovní vozy, kde měly za cenu vyšších investic přinést zajímavé benefity. Brzy se však ukázalo, že zas tak slavné to s těmi benefity nebude. Extrémně drahé brzdy totiž postupem času degradují.

img-responsive

Nová generace Porsche 911 (992) | foto: Porsche

V rozhovoru pro Which Car to při příležitosti odhalení nové generace Porsche 911 generace 992 prozradil Paul Watson, zkušený technický zástupce australského zastoupení automobilky Porsche. Podle jeho slov automobilka zájemcům o časté výlety na okruhy doporučuje zůstat u klasických brzdových kotoučů.

„Ano, keramické kotouče mohou degradovat, pokud jste tvrdí na brzdách. Nahromaděné teplo degraduje karbonová vlákna v discích, takže pokud často navštěvujete okruhy, vždycky vám doporučíme tradiční disky," cituje web Watsona.

Sama automobilka si přitom na začátku prodeje karbon-keramických brzd myslela, že vydrží podstatně déle. To si ostatně měli myslet i zákazníci, kteří se za ně rozhodli výrazně připlatit. Svůj omyl však automobilka zjistila poměrně rychle.

„Zjistili jsme to již před delší dobou. Když jsme poprvé nabízeli karbon-keramické disky, říkali jsme lidem, že vydrží po celou životnost auta. A lidé s nimi jezdily na okruhy a poté se vraceli a říkali nám 'Opotřeboval jsem je'," uvedl Watson.

zdroj: youtube.com

Porsche tak podle Watsona necílí se svými brzdami na zákazníky toužící po extrémních výkonech na okruzích, ale na zákazníky, kteří nechtějí neustále čistit kola od prachu z brzd. Neboť karbon-keramické brzdy „nezanechávají nánosy brzdového prachu."

Pokud vám tedy nevadí čištění elegantních litých kol a současně si rádi vyrazíte na okruh, můžete v případě úvah o pořízení nového Porsche 911 generace 992 klidně škrtnout prvek příplatkové výbavy „Keramické kompozitní brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)", který by vám jinak z peněženky vytáhl cca 240 000 Kč.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Karbon-keramické brzdy: To nejlepší na okruh, nebo jen doplněk pro estéty?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

SLIBOVANÝ BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečný stav a ministerstvo koná

Nový Ford Kuga

JAK DOPADLO? Nové SUV Ford Kuga na testech bezpečnosti Euro NCAP

Německá prokuratura prohledala sídlo Volkswagenu

Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

Hyundai Nexo FCV

Nový rekord v dojezdu sériových vodíkových automobilů

Německý autoservis narazil na spoustu problémů při opravě zadního nárazníku Tesly Model S

Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

Mitsubishi Eclipse Cross

Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

Hyundai i10 2019

SOLIDNĚ VYBAVENÝ Nový Hyundai i10 jde do prodeje za 219 990 Kč v základu

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

DALŠÍ KROK LEXUSU? Po hybridech představil UX 300e

Toyota Mirai

Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

Lexus NX v areálu Bukovanský mlýn

Tipy na výlet autem po Jižní Moravě

reklama

Doporučujeme

Nizozemští hasiči se vypořádali s požárem BMW i8 originálně

Originální způsob boje s požáry elektromobilů? Hasiči dopřáli BMW i8 vodní lázeň

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Společnost Lego představila svou vlastní verzi Tesly Cybertruck

  2. Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

  3. Potřebujete levný vůz s náhonem na všechna čtyři kola? Nejvýhodněji pořídíte u Suzuki

  4. Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

  5. Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

  6. Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud