Karbon-keramické brzdy: To nejlepší na okruh, nebo jen doplněk pro estéty?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. března 2019, 09:58 Google+

Karbon-keramické brzdy si většina z nás spojuje s výkonnými sportovními vozy, které přímo volají po občasných výletech na okruh. Jak se ovšem ukazuje, na okruhu vám nejspíš lepší službu udělají kotouče klasické. Během představení Porsche 911 generace 991 to prozradil technický zástupce automobilky Porsche.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karbon-keramické brzdy (PCCB) na novém Porsche 911

Karbon-keramické brzdy (PCCB) na novém Porsche 911 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Karbon-keramické brzdy se objevují převážně v motorsportu, kde vynikají svou nízkou hmotností a také schopností odolávat vysokým teplotám bez vadnutí. Během posledního desetiletí se pak karbon-keramické brzdy začaly dostávat i na exkluzivní sportovní vozy, kde měly za cenu vyšších investic přinést zajímavé benefity. Brzy se však ukázalo, že zas tak slavné to s těmi benefity nebude. Extrémně drahé brzdy totiž postupem času degradují.

img-responsive

Nová generace Porsche 911 (992) | foto: Porsche

V rozhovoru pro Which Car to při příležitosti odhalení nové generace Porsche 911 generace 992 prozradil Paul Watson, zkušený technický zástupce australského zastoupení automobilky Porsche. Podle jeho slov automobilka zájemcům o časté výlety na okruhy doporučuje zůstat u klasických brzdových kotoučů.

„Ano, keramické kotouče mohou degradovat, pokud jste tvrdí na brzdách. Nahromaděné teplo degraduje karbonová vlákna v discích, takže pokud často navštěvujete okruhy, vždycky vám doporučíme tradiční disky," cituje web Watsona.

Sama automobilka si přitom na začátku prodeje karbon-keramických brzd myslela, že vydrží podstatně déle. To si ostatně měli myslet i zákazníci, kteří se za ně rozhodli výrazně připlatit. Svůj omyl však automobilka zjistila poměrně rychle.

„Zjistili jsme to již před delší dobou. Když jsme poprvé nabízeli karbon-keramické disky, říkali jsme lidem, že vydrží po celou životnost auta. A lidé s nimi jezdily na okruhy a poté se vraceli a říkali nám 'Opotřeboval jsem je'," uvedl Watson.

zdroj: youtube.com

Porsche tak podle Watsona necílí se svými brzdami na zákazníky toužící po extrémních výkonech na okruzích, ale na zákazníky, kteří nechtějí neustále čistit kola od prachu z brzd. Neboť karbon-keramické brzdy „nezanechávají nánosy brzdového prachu."

Pokud vám tedy nevadí čištění elegantních litých kol a současně si rádi vyrazíte na okruh, můžete v případě úvah o pořízení nového Porsche 911 generace 992 klidně škrtnout prvek příplatkové výbavy „Keramické kompozitní brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)", který by vám jinak z peněženky vytáhl cca 240 000 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Karbon-keramické brzdy: To nejlepší na okruh, nebo jen doplněk pro estéty?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nizozemští hasiči se vypořádali s požárem BMW i8 originálně

Originální způsob boje s požáry elektromobilů? Hasiči dopřáli BMW i8 vodní lázeň

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud