Karbon-keramické brzdy si většina z nás spojuje s výkonnými sportovními vozy, které přímo volají po občasných výletech na okruh. Jak se ovšem ukazuje, na okruhu vám nejspíš lepší službu udělají kotouče klasické. Během představení Porsche 911 generace 991 to prozradil technický zástupce automobilky Porsche.
Karbon-keramické brzdy se objevují převážně v motorsportu, kde vynikají svou nízkou hmotností a také schopností odolávat vysokým teplotám bez vadnutí. Během posledního desetiletí se pak karbon-keramické brzdy začaly dostávat i na exkluzivní sportovní vozy, kde měly za cenu vyšších investic přinést zajímavé benefity. Brzy se však ukázalo, že zas tak slavné to s těmi benefity nebude. Extrémně drahé brzdy totiž postupem času degradují.
V rozhovoru pro Which Car to při příležitosti odhalení nové generace Porsche 911 generace 992 prozradil Paul Watson, zkušený technický zástupce australského zastoupení automobilky Porsche. Podle jeho slov automobilka zájemcům o časté výlety na okruhy doporučuje zůstat u klasických brzdových kotoučů.
„Ano, keramické kotouče mohou degradovat, pokud jste tvrdí na brzdách. Nahromaděné teplo degraduje karbonová vlákna v discích, takže pokud často navštěvujete okruhy, vždycky vám doporučíme tradiční disky," cituje web Watsona.
Sama automobilka si přitom na začátku prodeje karbon-keramických brzd myslela, že vydrží podstatně déle. To si ostatně měli myslet i zákazníci, kteří se za ně rozhodli výrazně připlatit. Svůj omyl však automobilka zjistila poměrně rychle.
„Zjistili jsme to již před delší dobou. Když jsme poprvé nabízeli karbon-keramické disky, říkali jsme lidem, že vydrží po celou životnost auta. A lidé s nimi jezdily na okruhy a poté se vraceli a říkali nám 'Opotřeboval jsem je'," uvedl Watson.
Porsche tak podle Watsona necílí se svými brzdami na zákazníky toužící po extrémních výkonech na okruzích, ale na zákazníky, kteří nechtějí neustále čistit kola od prachu z brzd. Neboť karbon-keramické brzdy „nezanechávají nánosy brzdového prachu."
Pokud vám tedy nevadí čištění elegantních litých kol a současně si rádi vyrazíte na okruh, můžete v případě úvah o pořízení nového Porsche 911 generace 992 klidně škrtnout prvek příplatkové výbavy „Keramické kompozitní brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)", který by vám jinak z peněženky vytáhl cca 240 000 Kč.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.