Bohatě vybavený městský elektromobil pod 300 tisíc? Někde už to není problém

-mdo / AutoRoad.cz, 30. března 2019, 08:57 Google+

Evropští zájemci o elektromobily musí stále vybírat jen z pár nabízených vozů, které bohužel cenou zdaleka převyšují podobně vybavené tradiční automobily. V Číně je už ale situace poněkud jiná, zájemce o nový automobil se při výběru elektromobilu už v podstatě nemusí omezovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EVEASY EV3

EVEASY EV3 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Nabídka menších městských elektromobilů v Evropě není zrovna bohatá, těch několik modelů co se zde prodávají pak nepatří mezi ty nejatraktivnější vozy. Smart EQ i přes vysokou cenu ujede sotva 100 km, Renault Twizzy je spíše čtyřkolka než auto a Bolloré Bluecar si koupíte jen ve Francii. Nejpopulárnější Renault Zoe nabízí dojezd až 400 km a slušnou výbavu, cena ale začíná na 837 tisících Kč. V Česku si nejlevněji pořídíte čínské Zhidou, které ale pohodlně převeze jen dvě osoby. 

V Číně je situace úplně jiná, jen v kategorii pod 300 tisíc Kč se dá pořídit spousta skvěle vybavených elektromobilů, od malých hatchbacků po SUV. A to nepočítáme kategorii LSEV, do které patří například i v Česku nabízené Yogomo, tyto stroje totiž Čínská vláda ani nepovažuje za automobily. Nedávno jsme vám ukázali nový stylový elektrický hatchback ORA R1 od automobilky Great Wall, dnes tu je další lákavý stroj od zavedeného výrobce, nazvaný EVEASY EV3.

img-responsive

EVEASY EV3 | foto: 汽车之家

EVEASY je nová značka patřící pod automobilku JMEV, která spadá do koncernu Jiangling. Ten je známý hlavně kvůli své další značce, Landwind, která své vozy neslavně nabízela i v Evropě a před pár dny prohrála soud s Land Roverem. Jiangling je ale jinak poměrně kvalitní tradiční výrobce, který pro Čínský trh vyrábí i vozy Fordu, který sám v Jianglingu vlastní 32% podíl.

První model EVEASY, v čínštině Yizhi, je malý pětidvéřový hatchback EV3. Designově jde o moderně pojatý, agresivně vyhlížející vůz, s poslední dobu nezbytným plovoucím C sloupkem a svalnatými liniemi zadního blatníku. Nejde samozřejmě o nic nápaditého, na velmi levný elektromobil ale EV3 vypadá opravdu dobře. To je zřejmé i při pohledu do nabídky JMEV, jejíž další modely tvoří elektrické verze starších modelů jiných automobilek, jako Changan BenBen nebo Levdeo D70. Toto je mimochodem další běžná čínská taktika, výrobci běžně sdílejí karosérie, takže ve výsledku se jeden design může nabízet pod desítkami značek. EVEASY EV3 je ale nový vůz, což vysvětluje potřebu Jianglingu založit pro něj další samostatnou značku.

img-responsive

EVEASY EV3 | foto: 汽车之家

Zajímavější je pohled do interiéru, kde se na středovém panelu nachází nezbytný 8" displej infotainmentu a nad ním nečekaně ještě jeden displej, nahrazující přístrojový panel. Pro lepší přehled ale EV3 dostalo i heads-up displej přímo před řidičem, který tak nemusí vůbec spouštět oči z obrazovky. Kromě toho EV3 nabízí i výbavu jako je automatická klimatizace, 360° kamera, adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů, LED denní svícení, ovládání hlasem či ovládání některých funkcí pomocí aplikace v mobilu. Tato výbava patří samozřejmě té nejvybavenější verzi, v základu zůstane z nadstandardu pouze heads-up displej, oželit musíte i 8" infotainment. I ta nejvybavenější verze se však v Číně prodává za 285 tisíc Kč, zatímco za základ dáte 227 tisíc. 

Pohon zajišťuje 35 kW a 150 Nm motor u dvou nižších výbav, 50 kW a 180 Nm u dvou vyšších. Všechny nabízené verze ale sdílí stejný 31 kWh akumulátor, který umožňuje dojezd 301 km v NEDC cyklu u slabších variant a 252 km u silnějších. Čínské automobilky u městských vozů udávají ještě dojezd při rychlosti 60 km/h, tedy obvyklou rychlost při jízdách pouze po městě. V tomto případě se dojezd zvýší na 380 km u slabší a 350 km u silnější varianty. 

Vytisknout

Diskuze: Bohatě vybavený městský elektromobil pod 300 tisíc? Někde už to není problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Auto, a.s.

Škodě utekl schopný šéfdesignér, bude pracovat pro konkurenční značku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud