Bohatě vybavený městský elektromobil pod 300 tisíc? Někde už to není problém

-mdo / AutoRoad.cz, 30. března 2019, 08:57 Google+

Evropští zájemci o elektromobily musí stále vybírat jen z pár nabízených vozů, které bohužel cenou zdaleka převyšují podobně vybavené tradiční automobily. V Číně je už ale situace poněkud jiná, zájemce o nový automobil se při výběru elektromobilu už v podstatě nemusí omezovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EVEASY EV3

EVEASY EV3 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Nabídka menších městských elektromobilů v Evropě není zrovna bohatá, těch několik modelů co se zde prodávají pak nepatří mezi ty nejatraktivnější vozy. Smart EQ i přes vysokou cenu ujede sotva 100 km, Renault Twizzy je spíše čtyřkolka než auto a Bolloré Bluecar si koupíte jen ve Francii. Nejpopulárnější Renault Zoe nabízí dojezd až 400 km a slušnou výbavu, cena ale začíná na 837 tisících Kč. V Česku si nejlevněji pořídíte čínské Zhidou, které ale pohodlně převeze jen dvě osoby. 

V Číně je situace úplně jiná, jen v kategorii pod 300 tisíc Kč se dá pořídit spousta skvěle vybavených elektromobilů, od malých hatchbacků po SUV. A to nepočítáme kategorii LSEV, do které patří například i v Česku nabízené Yogomo, tyto stroje totiž Čínská vláda ani nepovažuje za automobily. Nedávno jsme vám ukázali nový stylový elektrický hatchback ORA R1 od automobilky Great Wall, dnes tu je další lákavý stroj od zavedeného výrobce, nazvaný EVEASY EV3.

img-responsive

EVEASY EV3 | foto: 汽车之家

EVEASY je nová značka patřící pod automobilku JMEV, která spadá do koncernu Jiangling. Ten je známý hlavně kvůli své další značce, Landwind, která své vozy neslavně nabízela i v Evropě a před pár dny prohrála soud s Land Roverem. Jiangling je ale jinak poměrně kvalitní tradiční výrobce, který pro Čínský trh vyrábí i vozy Fordu, který sám v Jianglingu vlastní 32% podíl.

První model EVEASY, v čínštině Yizhi, je malý pětidvéřový hatchback EV3. Designově jde o moderně pojatý, agresivně vyhlížející vůz, s poslední dobu nezbytným plovoucím C sloupkem a svalnatými liniemi zadního blatníku. Nejde samozřejmě o nic nápaditého, na velmi levný elektromobil ale EV3 vypadá opravdu dobře. To je zřejmé i při pohledu do nabídky JMEV, jejíž další modely tvoří elektrické verze starších modelů jiných automobilek, jako Changan BenBen nebo Levdeo D70. Toto je mimochodem další běžná čínská taktika, výrobci běžně sdílejí karosérie, takže ve výsledku se jeden design může nabízet pod desítkami značek. EVEASY EV3 je ale nový vůz, což vysvětluje potřebu Jianglingu založit pro něj další samostatnou značku.

img-responsive

EVEASY EV3 | foto: 汽车之家

Zajímavější je pohled do interiéru, kde se na středovém panelu nachází nezbytný 8" displej infotainmentu a nad ním nečekaně ještě jeden displej, nahrazující přístrojový panel. Pro lepší přehled ale EV3 dostalo i heads-up displej přímo před řidičem, který tak nemusí vůbec spouštět oči z obrazovky. Kromě toho EV3 nabízí i výbavu jako je automatická klimatizace, 360° kamera, adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů, LED denní svícení, ovládání hlasem či ovládání některých funkcí pomocí aplikace v mobilu. Tato výbava patří samozřejmě té nejvybavenější verzi, v základu zůstane z nadstandardu pouze heads-up displej, oželit musíte i 8" infotainment. I ta nejvybavenější verze se však v Číně prodává za 285 tisíc Kč, zatímco za základ dáte 227 tisíc. 

Pohon zajišťuje 35 kW a 150 Nm motor u dvou nižších výbav, 50 kW a 180 Nm u dvou vyšších. Všechny nabízené verze ale sdílí stejný 31 kWh akumulátor, který umožňuje dojezd 301 km v NEDC cyklu u slabších variant a 252 km u silnějších. Čínské automobilky u městských vozů udávají ještě dojezd při rychlosti 60 km/h, tedy obvyklou rychlost při jízdách pouze po městě. V tomto případě se dojezd zvýší na 380 km u slabší a 350 km u silnější varianty. 

Vytisknout

Diskuze: Bohatě vybavený městský elektromobil pod 300 tisíc? Někde už to není problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Auto, a.s.

Škodě utekl schopný šéfdesignér, bude pracovat pro konkurenční značku

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud