Automobilka Borgward, která původně vznikla i zkrachovala v Německu, se v roce 2016 dočkala znovuzrození. Ačkoliv to zástupci značky dlouho tajili, za obnovením stál silný čínský investor. Tomu však nedávno s prodělečným projektem došla trpělivost.
Automobilka Borgward byla v roce 1961 věřiteli donucena k likvidaci a už to nevypadalo, že by se ještě někdy mohla vrátit na světlo světa. I díky snažení potomka původních majitelů značky, Christiana Borgwarda, se však zadařilo a v roce 2016 se na trh dostalo první nové vozidlo se značkou Borgward po 55 letech.
Borgward se tehdy snažil prezentovat jako prémiová německá značka, brzy však vyšlo na povrch že jde o 100 % vlastněnou dceřinou společnost čínské automobilky Foton, která spadá pod státní kolos BAIC. První novodobý model, SUV BX7 také nebyl zcela nový, ale jen upravený vůz který se v Číně v tu dobu už prodával pod dvěma značkami, jako Huansu S6 a Senova X65.
Dlouho zapomenuté značce, v Číně známé jako Baowo, se v počátku docela dařilo a za první dva roky prodala přes 75 tisíc vozů. Kromě čínského trhu se začala brzy chystat i expanze do zahraničí, do zemí jako Rusko, Indie, Brazílie či Mexiko. Vloni se ale oficiálně začalo s prodejem i v původní domovine Borgwardu, v Německu.
Prodeje však brzy přestaly růst a značku se doposud nepodařilo dostat do zisku. Za rok 2017 činila ztráta firmy asi 9 miliard korun, za prvních osm měsíců roku 2018 pak asi 5,4 miliard Kč. Na konci roku 2018 tak Foton odprodal 67% podíl v Borgwardu firmě Changsheng Xingye Enterprise Management Advisory Co. Ta si ale automobilku nepodržela příliš dlouho a před pár dny tak celý 67% podíl přešel pod společnost nazvanou Ucar.
Ta na čínském trhu nabízí podobné služby jako Uber, kterému ve své době konkurovala, než se americká společnost rozhodla čínský trh opustit. Ucar však vlastní i vlastní flotilů vozů, kterých má přes 400 tisíc a operuje ve více než 300 městech Číny.
Nový majitel má s Borgwardem velké plány a plánuje změnit způsob, jakým se jeho vozy prodávájí. Majitel Ucaru, podnikatel Lu Zhengyao, mimo jiné vlastní i řetězec kaváren Luckin Coffee, který od založení minulý rok začaly otevírat nové pobočky po stovkách, se záměrem předstihnout Starbucks. Pro Borgward Lu plánuje podobný koncept, místo tradičních velkých autosalonů na okrajích měst si představuje stovky menších prodejních poboček v centrech měst, se sítí pokrývající každou oblast v zemi. Stejně jako Luckin Coffee i Borgward by tak měl už do konce tohoto roku mít tisíce poboček po celé Číně. S jednoduším přístupem potenciálních klientů k vozům si Lu slibuje i větší prodeje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.