Znovuzrozený Borgward změnil majitele, odkoupila jej konkurence Uberu

-mdo / AutoRoad.cz, 23. března 2019, 09:17 Google+

Automobilka Borgward, která původně vznikla i zkrachovala v Německu, se v roce 2016 dočkala znovuzrození. Ačkoliv to zástupci značky dlouho tajili, za obnovením stál silný čínský investor. Tomu však nedávno s prodělečným projektem došla trpělivost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Borgward BX7

Borgward BX7 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Automobilka Borgward byla v roce 1961 věřiteli donucena k likvidaci a už to nevypadalo, že by se ještě někdy mohla vrátit na světlo světa. I díky snažení potomka původních majitelů značky, Christiana Borgwarda, se však zadařilo a v roce 2016 se na trh dostalo první nové vozidlo se značkou Borgward po 55 letech. 

img-responsive

Dealer Borgwardu v Číně | foto: Michal Dokoupil

Borgward se tehdy snažil prezentovat jako prémiová německá značka, brzy však vyšlo na povrch že jde o 100 % vlastněnou dceřinou společnost čínské automobilky Foton, která spadá pod státní kolos BAIC. První novodobý model, SUV BX7 také nebyl zcela nový, ale jen upravený vůz který se v Číně v tu dobu už prodával pod dvěma značkami, jako Huansu S6 a Senova X65.

Dlouho zapomenuté značce, v Číně známé jako Baowo, se v počátku docela dařilo a za první dva roky prodala přes 75 tisíc vozů. Kromě čínského trhu se začala brzy chystat i expanze do zahraničí, do zemí jako Rusko, Indie, Brazílie či Mexiko. Vloni se ale oficiálně začalo s prodejem i v původní domovine Borgwardu, v Německu. 

Prodeje však brzy přestaly růst a značku se doposud nepodařilo dostat do zisku. Za rok 2017 činila ztráta firmy asi 9 miliard korun, za prvních osm měsíců roku 2018 pak asi 5,4 miliard Kč. Na konci roku 2018 tak Foton odprodal 67% podíl v Borgwardu firmě Changsheng Xingye Enterprise Management Advisory Co. Ta si ale automobilku nepodržela příliš dlouho a před pár dny tak celý 67% podíl přešel pod společnost nazvanou Ucar. 

img-responsive

Borgward BX6 | foto: wheelsage.org

Ta na čínském trhu nabízí podobné služby jako Uber, kterému ve své době konkurovala, než se americká společnost rozhodla čínský trh opustit. Ucar však vlastní i vlastní flotilů vozů, kterých má přes 400 tisíc a operuje ve více než 300 městech Číny.

Nový majitel má s Borgwardem velké plány a plánuje změnit způsob, jakým se jeho vozy prodávájí. Majitel Ucaru, podnikatel Lu Zhengyao, mimo jiné vlastní i řetězec kaváren Luckin Coffee, který od založení minulý rok začaly otevírat nové pobočky po stovkách, se záměrem předstihnout Starbucks. Pro Borgward Lu plánuje podobný koncept, místo tradičních velkých autosalonů na okrajích měst si představuje stovky menších prodejních poboček v centrech měst, se sítí pokrývající každou oblast v zemi. Stejně jako Luckin Coffee i Borgward by tak měl už do konce tohoto roku mít tisíce poboček po celé Číně. S jednoduším přístupem potenciálních klientů k vozům si Lu slibuje i větší prodeje.

Vytisknout

Diskuze: Znovuzrozený Borgward změnil majitele, odkoupila jej konkurence Uberu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Skici vozu Škoda Vision iV

Škoda chystá i dostupný malý elektromobil, na jeho vývoji už se pracuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud