V Číně vznikl další startup se záměrem dostat na trh elektromobil, který změní pravidla hry. Stejně jako desítky před ním má i tento obrovský rozpočet, tým lidí z celého světa a velké ambice. Bordrin však překvapuje i designem své prvotiny.
Bojun Qiche, v mezinárodní verzi Bordrin Auto, vznikl teprve v roce 2017, dnes už však má vývojová centra v několika městech Číny a Spojených států a zaměstnává přes 600 lidí. Firmu založil Huang Ximing, který do té doby pracoval jako manažer Fordu v USA. V jeho domovské Číně se také chystá výstavba továrny, kde bude Bordrin v budoucnu své vozy produkovat. V současnosti ještě nová značka nemá ani vlastní licenci na výrobu a tak plánuje spolupráci se státní automobilkou FAW.
Bordrin si pro první model navrhuje techniku od základu, americká pobočka tak má na starosti platformu, na které budou stát první menší modely. Dle plánů má platforma být samozřejmě zcela konkurenceschopná se všemi světovými výrobci. Kromě toho si Bordrin vyvíjí i vlastní baterie a další komponenty, včetně motoru. Díky tomu by každý model, včetně toho prvního, měl nabídnout dojezd přes 550 km. Dle Huanga totiž právě dojezd přes 500 km je tím kritickým číslem, kde končí strach z nízkého dojezdu.
Zatím nepojmenovaný první model Bordrinu se nedávno ukázal na tmavých fotkách, jeho design však už tak překvapí. Velmi se totiž podobá na před pár dny představený Model Y od Tesly. Zejména příd je téměř totožná, s protáhlými světlomety umístěnými docela vysoko po stranách kapoty. Stejně jako Tesle i Bordrinu zcela chybí maska chladiče. Také profil je velmi podobný jako u amerického vozu, i když Bordrin působí provedením zádě více jako sedan. Informace z čínských zdrojů i výška karosérie však potvrzují, že půjde skutečně o SUV. S rozvorem 2900 mm se čínský vůz velmi podobá Tesle i velikostně. Koeficient odporu vzduchu je údajně pouhých 0,27.
Dle současných čínských trendů se Bordrin zaměřuje na konektivitu, uvnitř se tak dá počítat s infotainmentem neustále připojeným k internetu, technologiemi pro rozpoznávání tváře a AI asistenta schopného učit se stylu řízení majitele. Vůz také od začátku nabídne autonomii 2. stupně.
Vzhledem k tomu, že jde o čínský vůz, se dá počítat také s o poznání nižší cenou než u amerického SUV. Tomu napovídají i některé detaily, jako například zcela běžné kliky dveří, oproti výsuvným použitým na modelu Y. Bordrin má navíc globální ambice, pokud vše půjde dle plánu, nových čínských elektromobilů se jednou dočkáme i v Evropě. Snad však přijedou s originálnějším designem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?