Ruská automobilka Aurus Motors přivezla na právě probíhající ženevský autosalon stroj, který je svým způsobem unikát. Aurus Senat totiž vznikl na přání ruského prezidenta a s jeho vývojem pomáhalo několik celosvětově významných automobilek, včetně Porsche. A jak vlastně tento první novodobý pokus o ruskou limuzínu dopadl?
Už na první pohled to rozhodně není zlé. Svými křivkami se Aurus rozhodl zapadnout mezi západní velikány na poli luxusního cestování, jako jsou Bentley nebo Rolls-Royce. Mohutnost stroje však není jen optická, ale i fyzická. Rozhodně se totiž nejedná o žádného drobka.
Začněme třeba prodlouženou limuzínou, jejíž obrněná varianta se poprvé ukázala minulý rok na inauguraci ruského prezidenta Vladimira Putina. Tento stroj je dlouhý 6 630 mm a jeho rozvor má hodnotu 4 300 mm. Prodloužená varianta Rolls-Royce Phantom „Extended Wheelsbase" tak může jen tiše závidět.
Do pořádných rozměrů však narostl i menší sedan, jehož délka dosahuje 5 630 mm a rozvor 3 300 milimetrů. Ostatně už při letmém pohledu do interiéru je celkem jasně vidět, že majitelé na zadních sedadlech si na stísněnost nebudou moci stěžovat.
A chybět jim nebude ani luxusní výbava. Před zadními sedadly jsou vidět displeje, loketní opěrka je vybavena ovládacími prvky a samozřejmě nesmí chybět prémiové čalounění, obkládání dřevem a kovové detaily. Dnes již celkem nevšedním prvkem jsou však záclonky na bočních oknech a zadním skle, které jsme sice naposledy viděli minulý rok i u Toyoty Century, ovšem na západě už se nejedná o příliš užívaný prvek.
Jak ovšem informoval web Carscoops, který oslovil přímo samotného výrobce, výbava každého kusu bude zřejmě dosti individuální. Podobně jako výše zmiňované automobilky Rolls-Royce nebo Bentley chce totiž Aurus nabídnout široké možnosti přizpůsobení vozu přesně podle požadavků klienta.
Moderní vybavení je však dobře patrné i z pozice řidiče. Za volantem nechybí plně digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je širokoúhlá obrazovka infotainmentu a se samotným řízením pomáhá bohatá paleta bezpečnostních asistenčních systémů. Mezi nimi nechybí třeba adaptivní tempomat, automatické brzdění, rozeznávání značek, atd.
Co se pohonné jednotky týče, pod přední kapotou se ukrývá hybridní motor V8, který by měl nabídnout cca 598 koní a 880 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola. Sedan by tak měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 6 sekund, zatímco limuzína za 9.
Aurus již v současnosti přijímá před-objednávky, ovšem současně varuje, že začátek výroby bude poměrně limitovaný. Již v příštím roce by však automobilka měla otevřít nový závod v Tatarstánu, který by měl umožnit zvýšení produkce na 5 000 kusů ročně.
Nezbývá tedy než jen čekat, s jakým úspěchem se Senat na trhu setká. A i kdyby mu to nevyšlo na západ od Ruských hranic, jsme si celkem jisti, že na východě by obstát mohl.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.