Ruská automobilka Aurus Motors přivezla na právě probíhající ženevský autosalon stroj, který je svým způsobem unikát. Aurus Senat totiž vznikl na přání ruského prezidenta a s jeho vývojem pomáhalo několik celosvětově významných automobilek, včetně Porsche. A jak vlastně tento první novodobý pokus o ruskou limuzínu dopadl?
Už na první pohled to rozhodně není zlé. Svými křivkami se Aurus rozhodl zapadnout mezi západní velikány na poli luxusního cestování, jako jsou Bentley nebo Rolls-Royce. Mohutnost stroje však není jen optická, ale i fyzická. Rozhodně se totiž nejedná o žádného drobka.
Začněme třeba prodlouženou limuzínou, jejíž obrněná varianta se poprvé ukázala minulý rok na inauguraci ruského prezidenta Vladimira Putina. Tento stroj je dlouhý 6 630 mm a jeho rozvor má hodnotu 4 300 mm. Prodloužená varianta Rolls-Royce Phantom „Extended Wheelsbase" tak může jen tiše závidět.
Do pořádných rozměrů však narostl i menší sedan, jehož délka dosahuje 5 630 mm a rozvor 3 300 milimetrů. Ostatně už při letmém pohledu do interiéru je celkem jasně vidět, že majitelé na zadních sedadlech si na stísněnost nebudou moci stěžovat.
A chybět jim nebude ani luxusní výbava. Před zadními sedadly jsou vidět displeje, loketní opěrka je vybavena ovládacími prvky a samozřejmě nesmí chybět prémiové čalounění, obkládání dřevem a kovové detaily. Dnes již celkem nevšedním prvkem jsou však záclonky na bočních oknech a zadním skle, které jsme sice naposledy viděli minulý rok i u Toyoty Century, ovšem na západě už se nejedná o příliš užívaný prvek.
Jak ovšem informoval web Carscoops, který oslovil přímo samotného výrobce, výbava každého kusu bude zřejmě dosti individuální. Podobně jako výše zmiňované automobilky Rolls-Royce nebo Bentley chce totiž Aurus nabídnout široké možnosti přizpůsobení vozu přesně podle požadavků klienta.
Moderní vybavení je však dobře patrné i z pozice řidiče. Za volantem nechybí plně digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je širokoúhlá obrazovka infotainmentu a se samotným řízením pomáhá bohatá paleta bezpečnostních asistenčních systémů. Mezi nimi nechybí třeba adaptivní tempomat, automatické brzdění, rozeznávání značek, atd.
Co se pohonné jednotky týče, pod přední kapotou se ukrývá hybridní motor V8, který by měl nabídnout cca 598 koní a 880 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola. Sedan by tak měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 6 sekund, zatímco limuzína za 9.
Aurus již v současnosti přijímá před-objednávky, ovšem současně varuje, že začátek výroby bude poměrně limitovaný. Již v příštím roce by však automobilka měla otevřít nový závod v Tatarstánu, který by měl umožnit zvýšení produkce na 5 000 kusů ročně.
Nezbývá tedy než jen čekat, s jakým úspěchem se Senat na trhu setká. A i kdyby mu to nevyšlo na západ od Ruských hranic, jsme si celkem jisti, že na východě by obstát mohl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.