Ruská automobilka Aurus Motors přivezla na právě probíhající ženevský autosalon stroj, který je svým způsobem unikát. Aurus Senat totiž vznikl na přání ruského prezidenta a s jeho vývojem pomáhalo několik celosvětově významných automobilek, včetně Porsche. A jak vlastně tento první novodobý pokus o ruskou limuzínu dopadl?
Už na první pohled to rozhodně není zlé. Svými křivkami se Aurus rozhodl zapadnout mezi západní velikány na poli luxusního cestování, jako jsou Bentley nebo Rolls-Royce. Mohutnost stroje však není jen optická, ale i fyzická. Rozhodně se totiž nejedná o žádného drobka.
Začněme třeba prodlouženou limuzínou, jejíž obrněná varianta se poprvé ukázala minulý rok na inauguraci ruského prezidenta Vladimira Putina. Tento stroj je dlouhý 6 630 mm a jeho rozvor má hodnotu 4 300 mm. Prodloužená varianta Rolls-Royce Phantom „Extended Wheelsbase" tak může jen tiše závidět.
Do pořádných rozměrů však narostl i menší sedan, jehož délka dosahuje 5 630 mm a rozvor 3 300 milimetrů. Ostatně už při letmém pohledu do interiéru je celkem jasně vidět, že majitelé na zadních sedadlech si na stísněnost nebudou moci stěžovat.
A chybět jim nebude ani luxusní výbava. Před zadními sedadly jsou vidět displeje, loketní opěrka je vybavena ovládacími prvky a samozřejmě nesmí chybět prémiové čalounění, obkládání dřevem a kovové detaily. Dnes již celkem nevšedním prvkem jsou však záclonky na bočních oknech a zadním skle, které jsme sice naposledy viděli minulý rok i u Toyoty Century, ovšem na západě už se nejedná o příliš užívaný prvek.
Jak ovšem informoval web Carscoops, který oslovil přímo samotného výrobce, výbava každého kusu bude zřejmě dosti individuální. Podobně jako výše zmiňované automobilky Rolls-Royce nebo Bentley chce totiž Aurus nabídnout široké možnosti přizpůsobení vozu přesně podle požadavků klienta.
Moderní vybavení je však dobře patrné i z pozice řidiče. Za volantem nechybí plně digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je širokoúhlá obrazovka infotainmentu a se samotným řízením pomáhá bohatá paleta bezpečnostních asistenčních systémů. Mezi nimi nechybí třeba adaptivní tempomat, automatické brzdění, rozeznávání značek, atd.
Co se pohonné jednotky týče, pod přední kapotou se ukrývá hybridní motor V8, který by měl nabídnout cca 598 koní a 880 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola. Sedan by tak měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 6 sekund, zatímco limuzína za 9.
Aurus již v současnosti přijímá před-objednávky, ovšem současně varuje, že začátek výroby bude poměrně limitovaný. Již v příštím roce by však automobilka měla otevřít nový závod v Tatarstánu, který by měl umožnit zvýšení produkce na 5 000 kusů ročně.
Nezbývá tedy než jen čekat, s jakým úspěchem se Senat na trhu setká. A i kdyby mu to nevyšlo na západ od Ruských hranic, jsme si celkem jisti, že na východě by obstát mohl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?