Ruská automobilka Aurus Motors přivezla na právě probíhající ženevský autosalon stroj, který je svým způsobem unikát. Aurus Senat totiž vznikl na přání ruského prezidenta a s jeho vývojem pomáhalo několik celosvětově významných automobilek, včetně Porsche. A jak vlastně tento první novodobý pokus o ruskou limuzínu dopadl?
Už na první pohled to rozhodně není zlé. Svými křivkami se Aurus rozhodl zapadnout mezi západní velikány na poli luxusního cestování, jako jsou Bentley nebo Rolls-Royce. Mohutnost stroje však není jen optická, ale i fyzická. Rozhodně se totiž nejedná o žádného drobka.
Začněme třeba prodlouženou limuzínou, jejíž obrněná varianta se poprvé ukázala minulý rok na inauguraci ruského prezidenta Vladimira Putina. Tento stroj je dlouhý 6 630 mm a jeho rozvor má hodnotu 4 300 mm. Prodloužená varianta Rolls-Royce Phantom „Extended Wheelsbase" tak může jen tiše závidět.
Do pořádných rozměrů však narostl i menší sedan, jehož délka dosahuje 5 630 mm a rozvor 3 300 milimetrů. Ostatně už při letmém pohledu do interiéru je celkem jasně vidět, že majitelé na zadních sedadlech si na stísněnost nebudou moci stěžovat.
A chybět jim nebude ani luxusní výbava. Před zadními sedadly jsou vidět displeje, loketní opěrka je vybavena ovládacími prvky a samozřejmě nesmí chybět prémiové čalounění, obkládání dřevem a kovové detaily. Dnes již celkem nevšedním prvkem jsou však záclonky na bočních oknech a zadním skle, které jsme sice naposledy viděli minulý rok i u Toyoty Century, ovšem na západě už se nejedná o příliš užívaný prvek.
Jak ovšem informoval web Carscoops, který oslovil přímo samotného výrobce, výbava každého kusu bude zřejmě dosti individuální. Podobně jako výše zmiňované automobilky Rolls-Royce nebo Bentley chce totiž Aurus nabídnout široké možnosti přizpůsobení vozu přesně podle požadavků klienta.
Moderní vybavení je však dobře patrné i z pozice řidiče. Za volantem nechybí plně digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky je širokoúhlá obrazovka infotainmentu a se samotným řízením pomáhá bohatá paleta bezpečnostních asistenčních systémů. Mezi nimi nechybí třeba adaptivní tempomat, automatické brzdění, rozeznávání značek, atd.
Co se pohonné jednotky týče, pod přední kapotou se ukrývá hybridní motor V8, který by měl nabídnout cca 598 koní a 880 Nm točivého momentu. Motor je spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, která přenáší výkon na všechna kola. Sedan by tak měl být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za cca 6 sekund, zatímco limuzína za 9.
Aurus již v současnosti přijímá před-objednávky, ovšem současně varuje, že začátek výroby bude poměrně limitovaný. Již v příštím roce by však automobilka měla otevřít nový závod v Tatarstánu, který by měl umožnit zvýšení produkce na 5 000 kusů ročně.
Nezbývá tedy než jen čekat, s jakým úspěchem se Senat na trhu setká. A i kdyby mu to nevyšlo na západ od Ruských hranic, jsme si celkem jisti, že na východě by obstát mohl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.