Před zloději, kteří zneužívají slabin v zabezpečení vozů s bezklíčovým odemykáním a startováním, už jsme mnohokrát varovali. Ze světa však přicházejí další zprávy o jejich nájezdech, ze kterých mnohdy zůstává rozum stát. Například ke krádeži BMW M140i, zaparkovaného před domem s kamerovým systémem, jim stačilo jen cca 20 sekund.
Záznam z bezpečnostní kamery na domě v britském Northamptonu, který byl před pár dny zveřejněn na YouTube kanálu ViralHog, má pouhých 30 sekund. Samotná krádež vozu však trvala trvala necelé dvě třetiny času. A stejně jako u mnoha dalších podobných krádeží je společným jmenovatelem systém bezklíčového odemykání a startování.
Zatímco maskovaný zloděj na záběrech obchází dům a snaží se zachytit signál vysílaný klíčkem, jeho komplic stojí u BMW M140i s druhým zařízením a pouze čeká. Zhruba po 12 sekundách se vozu rozsvěcí zadní světla, komplic nasedá a ihned startuje. Ve 20. sekundě videa už vůz odjíždí z příjezdové cesty a mizí v dáli.
Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední záznam z bezpečnostní kamery, nad kterým zůstanou majiteli oči pro pláč. V minulém roce se objevil podobný záznam, na kterém si zloději identickým způsobem přivlastnili zánovní Mercedes-Benz třídy C. A to zhruba během půl minuty.
Jak navíc v minulosti varovali někteří experti, ke krádeži podobných vozů milionové hodnoty stačí poměrně jednoduché zařízení, které ani není tak těžké sehnat. Obrana před zloději je samozřejmě možná, ovšem ne vždy je tak elegantní, jak bychom si přáli.
Pokud už jste si na bezklíčové ovládání zvykli a nechcete se o něj nechat připravit, máte na výběr hned několik možností. Základem je nenechávat klíče od vozu v okolí vstupních dveří či u vnějších zdí - raději je nechávejte uprostřed domu, což by mělo zlodějům hledání signálu minimálně zkomplikovat.
Mnohem spolehlivější obranou je však ukládat klíčky od vozu na místo, které signál zablokuje. Často opakovanou radou bývá třeba uložení klíčů do lednice, nebo důkladné zabalení do alobalu. Elegantnějším řešením je však uložení třeba do kovové krabičky, případně do speciálního pouzdra vyrobeného z materiálů, které signál klíče blokují.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.