Před zloději, kteří zneužívají slabin v zabezpečení vozů s bezklíčovým odemykáním a startováním, už jsme mnohokrát varovali. Ze světa však přicházejí další zprávy o jejich nájezdech, ze kterých mnohdy zůstává rozum stát. Například ke krádeži BMW M140i, zaparkovaného před domem s kamerovým systémem, jim stačilo jen cca 20 sekund.
Záznam z bezpečnostní kamery na domě v britském Northamptonu, který byl před pár dny zveřejněn na YouTube kanálu ViralHog, má pouhých 30 sekund. Samotná krádež vozu však trvala trvala necelé dvě třetiny času. A stejně jako u mnoha dalších podobných krádeží je společným jmenovatelem systém bezklíčového odemykání a startování.
Zatímco maskovaný zloděj na záběrech obchází dům a snaží se zachytit signál vysílaný klíčkem, jeho komplic stojí u BMW M140i s druhým zařízením a pouze čeká. Zhruba po 12 sekundách se vozu rozsvěcí zadní světla, komplic nasedá a ihned startuje. Ve 20. sekundě videa už vůz odjíždí z příjezdové cesty a mizí v dáli.
Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední záznam z bezpečnostní kamery, nad kterým zůstanou majiteli oči pro pláč. V minulém roce se objevil podobný záznam, na kterém si zloději identickým způsobem přivlastnili zánovní Mercedes-Benz třídy C. A to zhruba během půl minuty.
Jak navíc v minulosti varovali někteří experti, ke krádeži podobných vozů milionové hodnoty stačí poměrně jednoduché zařízení, které ani není tak těžké sehnat. Obrana před zloději je samozřejmě možná, ovšem ne vždy je tak elegantní, jak bychom si přáli.
Pokud už jste si na bezklíčové ovládání zvykli a nechcete se o něj nechat připravit, máte na výběr hned několik možností. Základem je nenechávat klíče od vozu v okolí vstupních dveří či u vnějších zdí - raději je nechávejte uprostřed domu, což by mělo zlodějům hledání signálu minimálně zkomplikovat.
Mnohem spolehlivější obranou je však ukládat klíčky od vozu na místo, které signál zablokuje. Často opakovanou radou bývá třeba uložení klíčů do lednice, nebo důkladné zabalení do alobalu. Elegantnějším řešením je však uložení třeba do kovové krabičky, případně do speciálního pouzdra vyrobeného z materiálů, které signál klíče blokují.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.