Před zloději, kteří zneužívají slabin v zabezpečení vozů s bezklíčovým odemykáním a startováním, už jsme mnohokrát varovali. Ze světa však přicházejí další zprávy o jejich nájezdech, ze kterých mnohdy zůstává rozum stát. Například ke krádeži BMW M140i, zaparkovaného před domem s kamerovým systémem, jim stačilo jen cca 20 sekund.
Záznam z bezpečnostní kamery na domě v britském Northamptonu, který byl před pár dny zveřejněn na YouTube kanálu ViralHog, má pouhých 30 sekund. Samotná krádež vozu však trvala trvala necelé dvě třetiny času. A stejně jako u mnoha dalších podobných krádeží je společným jmenovatelem systém bezklíčového odemykání a startování.
Zatímco maskovaný zloděj na záběrech obchází dům a snaží se zachytit signál vysílaný klíčkem, jeho komplic stojí u BMW M140i s druhým zařízením a pouze čeká. Zhruba po 12 sekundách se vozu rozsvěcí zadní světla, komplic nasedá a ihned startuje. Ve 20. sekundě videa už vůz odjíždí z příjezdové cesty a mizí v dáli.
Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední záznam z bezpečnostní kamery, nad kterým zůstanou majiteli oči pro pláč. V minulém roce se objevil podobný záznam, na kterém si zloději identickým způsobem přivlastnili zánovní Mercedes-Benz třídy C. A to zhruba během půl minuty.
Jak navíc v minulosti varovali někteří experti, ke krádeži podobných vozů milionové hodnoty stačí poměrně jednoduché zařízení, které ani není tak těžké sehnat. Obrana před zloději je samozřejmě možná, ovšem ne vždy je tak elegantní, jak bychom si přáli.
Pokud už jste si na bezklíčové ovládání zvykli a nechcete se o něj nechat připravit, máte na výběr hned několik možností. Základem je nenechávat klíče od vozu v okolí vstupních dveří či u vnějších zdí - raději je nechávejte uprostřed domu, což by mělo zlodějům hledání signálu minimálně zkomplikovat.
Mnohem spolehlivější obranou je však ukládat klíčky od vozu na místo, které signál zablokuje. Často opakovanou radou bývá třeba uložení klíčů do lednice, nebo důkladné zabalení do alobalu. Elegantnějším řešením je však uložení třeba do kovové krabičky, případně do speciálního pouzdra vyrobeného z materiálů, které signál klíče blokují.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.