Před zloději, kteří zneužívají slabin v zabezpečení vozů s bezklíčovým odemykáním a startováním, už jsme mnohokrát varovali. Ze světa však přicházejí další zprávy o jejich nájezdech, ze kterých mnohdy zůstává rozum stát. Například ke krádeži BMW M140i, zaparkovaného před domem s kamerovým systémem, jim stačilo jen cca 20 sekund.
Záznam z bezpečnostní kamery na domě v britském Northamptonu, který byl před pár dny zveřejněn na YouTube kanálu ViralHog, má pouhých 30 sekund. Samotná krádež vozu však trvala trvala necelé dvě třetiny času. A stejně jako u mnoha dalších podobných krádeží je společným jmenovatelem systém bezklíčového odemykání a startování.
Zatímco maskovaný zloděj na záběrech obchází dům a snaží se zachytit signál vysílaný klíčkem, jeho komplic stojí u BMW M140i s druhým zařízením a pouze čeká. Zhruba po 12 sekundách se vozu rozsvěcí zadní světla, komplic nasedá a ihned startuje. Ve 20. sekundě videa už vůz odjíždí z příjezdové cesty a mizí v dáli.
Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední záznam z bezpečnostní kamery, nad kterým zůstanou majiteli oči pro pláč. V minulém roce se objevil podobný záznam, na kterém si zloději identickým způsobem přivlastnili zánovní Mercedes-Benz třídy C. A to zhruba během půl minuty.
Jak navíc v minulosti varovali někteří experti, ke krádeži podobných vozů milionové hodnoty stačí poměrně jednoduché zařízení, které ani není tak těžké sehnat. Obrana před zloději je samozřejmě možná, ovšem ne vždy je tak elegantní, jak bychom si přáli.
Pokud už jste si na bezklíčové ovládání zvykli a nechcete se o něj nechat připravit, máte na výběr hned několik možností. Základem je nenechávat klíče od vozu v okolí vstupních dveří či u vnějších zdí - raději je nechávejte uprostřed domu, což by mělo zlodějům hledání signálu minimálně zkomplikovat.
Mnohem spolehlivější obranou je však ukládat klíčky od vozu na místo, které signál zablokuje. Často opakovanou radou bývá třeba uložení klíčů do lednice, nebo důkladné zabalení do alobalu. Elegantnějším řešením je však uložení třeba do kovové krabičky, případně do speciálního pouzdra vyrobeného z materiálů, které signál klíče blokují.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.