Před zloději, kteří zneužívají slabin v zabezpečení vozů s bezklíčovým odemykáním a startováním, už jsme mnohokrát varovali. Ze světa však přicházejí další zprávy o jejich nájezdech, ze kterých mnohdy zůstává rozum stát. Například ke krádeži BMW M140i, zaparkovaného před domem s kamerovým systémem, jim stačilo jen cca 20 sekund.
Záznam z bezpečnostní kamery na domě v britském Northamptonu, který byl před pár dny zveřejněn na YouTube kanálu ViralHog, má pouhých 30 sekund. Samotná krádež vozu však trvala trvala necelé dvě třetiny času. A stejně jako u mnoha dalších podobných krádeží je společným jmenovatelem systém bezklíčového odemykání a startování.
Zatímco maskovaný zloděj na záběrech obchází dům a snaží se zachytit signál vysílaný klíčkem, jeho komplic stojí u BMW M140i s druhým zařízením a pouze čeká. Zhruba po 12 sekundách se vozu rozsvěcí zadní světla, komplic nasedá a ihned startuje. Ve 20. sekundě videa už vůz odjíždí z příjezdové cesty a mizí v dáli.
Nejedná se přitom o první a zřejmě ani poslední záznam z bezpečnostní kamery, nad kterým zůstanou majiteli oči pro pláč. V minulém roce se objevil podobný záznam, na kterém si zloději identickým způsobem přivlastnili zánovní Mercedes-Benz třídy C. A to zhruba během půl minuty.
Jak navíc v minulosti varovali někteří experti, ke krádeži podobných vozů milionové hodnoty stačí poměrně jednoduché zařízení, které ani není tak těžké sehnat. Obrana před zloději je samozřejmě možná, ovšem ne vždy je tak elegantní, jak bychom si přáli.
Pokud už jste si na bezklíčové ovládání zvykli a nechcete se o něj nechat připravit, máte na výběr hned několik možností. Základem je nenechávat klíče od vozu v okolí vstupních dveří či u vnějších zdí - raději je nechávejte uprostřed domu, což by mělo zlodějům hledání signálu minimálně zkomplikovat.
Mnohem spolehlivější obranou je však ukládat klíčky od vozu na místo, které signál zablokuje. Často opakovanou radou bývá třeba uložení klíčů do lednice, nebo důkladné zabalení do alobalu. Elegantnějším řešením je však uložení třeba do kovové krabičky, případně do speciálního pouzdra vyrobeného z materiálů, které signál klíče blokují.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.