Technologie plně autonomního řízení je sice hudbou daleké budoucnosti, přesto se v posledních letech setkáváme se stále větším počtem asistenčních systémů, které by měli řidičům pomoci i v těch nejobtížnějších situacích. Jedním z nich je i systém automatického brzdění, který by měl zabránit srážce s chodcem. A právě na tyto systémy se nyní zaměřila americká agentura IIHS.
Systémy automatického brzdění se v posledních letech objevují u stále většího počtu nabízených modelů, což je rozhodně pozitivní zpráva. Díky kombinaci několika senzorů, kamer a radarů totiž dokáže samotný automobil reagovat na hrozící riziko rychleji, než naprostá většina řidičů. Po důrazném upozornění tak může následovat automatické zašlápnutí brzdy, které buď srážce s chodcem zcela zabrání, nebo alespoň minimalizuje následky.
Fungování a spolehlivost těchto systémů je však u každého výrobce a modelu jiná, na což se rozhodla zaměřit americká organizace Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). V podstatě se jedná o ekvivalent evropského Euro NCAP, který je však v některých ohledech přísnější a podle některých jsou jeho testy náročnější a více vypovídají o skutečných schopnostech vozidla.
Test, během kterého IIHS vyzkoušela 11 kompaktních SUV od různých výrobců, se skládal ze tří zkoušek. První test prověřil reakce vozu na dospělého člověka vstupujícího do silnice. Druhá zkouška simulovala vběhnutí malého dítěte do silnice a třetí zkouška prověřila reakce vozu na člověka, který jde po kraji silnice. Každý test se navíc opakoval v různých rychlostech, ovšem pokaždé tak, aby zbývaly alespoň 2 sekundy na reakci.
A výsledky? Z 11 SUV jich bez problému prošlo 10, přičemž Toyota RAV4, Volvo XC40, Honda CR-V a Subaru Forester si vysloužili špičkové hodnocení. S nadprůměrným skóre z testu odjížděly vozy Chevrolet Equinox, Hyundai Kona, Kia Sportage, Mazda CX-5 a Nissan Rogue (X-Trail). Průměrné skóre si odvezlo Mitsubishi Outlander, které jednu z figurín srazilo.
Bohužel nejhorší hodnocení si z testu odneslo BMW X1, které podle informací IIHS srazilo všechny tři figuríny. Co je ale horší, během žádného z pokusů údajně nedošlo ani ke snaze o zpomalení vozu, což by alespoň mohlo vést k minimalizaci následků. Vůz tak testem neprošel a techniky v Mnichově teď nejspíš čeká zjišťování proč.
Jak s odkazem na IIHS uvádí web Motor1, který na studii upozornil, počet sražených chodců na amerických silnicích v posledních letech strmě stoupá. Podle studie IIHS z roku 2011 by však automatické systémy schopné chodce detekovat a případně zcela automaticky zabrzdit mohly snížit počty nehod až o 65 %.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?