Technologie plně autonomního řízení je sice hudbou daleké budoucnosti, přesto se v posledních letech setkáváme se stále větším počtem asistenčních systémů, které by měli řidičům pomoci i v těch nejobtížnějších situacích. Jedním z nich je i systém automatického brzdění, který by měl zabránit srážce s chodcem. A právě na tyto systémy se nyní zaměřila americká agentura IIHS.
Systémy automatického brzdění se v posledních letech objevují u stále většího počtu nabízených modelů, což je rozhodně pozitivní zpráva. Díky kombinaci několika senzorů, kamer a radarů totiž dokáže samotný automobil reagovat na hrozící riziko rychleji, než naprostá většina řidičů. Po důrazném upozornění tak může následovat automatické zašlápnutí brzdy, které buď srážce s chodcem zcela zabrání, nebo alespoň minimalizuje následky.
Fungování a spolehlivost těchto systémů je však u každého výrobce a modelu jiná, na což se rozhodla zaměřit americká organizace Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). V podstatě se jedná o ekvivalent evropského Euro NCAP, který je však v některých ohledech přísnější a podle některých jsou jeho testy náročnější a více vypovídají o skutečných schopnostech vozidla.
Test, během kterého IIHS vyzkoušela 11 kompaktních SUV od různých výrobců, se skládal ze tří zkoušek. První test prověřil reakce vozu na dospělého člověka vstupujícího do silnice. Druhá zkouška simulovala vběhnutí malého dítěte do silnice a třetí zkouška prověřila reakce vozu na člověka, který jde po kraji silnice. Každý test se navíc opakoval v různých rychlostech, ovšem pokaždé tak, aby zbývaly alespoň 2 sekundy na reakci.
A výsledky? Z 11 SUV jich bez problému prošlo 10, přičemž Toyota RAV4, Volvo XC40, Honda CR-V a Subaru Forester si vysloužili špičkové hodnocení. S nadprůměrným skóre z testu odjížděly vozy Chevrolet Equinox, Hyundai Kona, Kia Sportage, Mazda CX-5 a Nissan Rogue (X-Trail). Průměrné skóre si odvezlo Mitsubishi Outlander, které jednu z figurín srazilo.
Bohužel nejhorší hodnocení si z testu odneslo BMW X1, které podle informací IIHS srazilo všechny tři figuríny. Co je ale horší, během žádného z pokusů údajně nedošlo ani ke snaze o zpomalení vozu, což by alespoň mohlo vést k minimalizaci následků. Vůz tak testem neprošel a techniky v Mnichově teď nejspíš čeká zjišťování proč.
Jak s odkazem na IIHS uvádí web Motor1, který na studii upozornil, počet sražených chodců na amerických silnicích v posledních letech strmě stoupá. Podle studie IIHS z roku 2011 by však automatické systémy schopné chodce detekovat a případně zcela automaticky zabrzdit mohly snížit počty nehod až o 65 %.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.