Snad každý z nás už někdy snil o chvíli, kdy by v opuštěné zchátralé garáži či stodole nalezl elegantní zachovalý vůz z první poloviny minulého století. S každým dalším objevem šance na nález podobného pokladu klesají, přesto se stále vyplatí pátrat, jak potvrzuje nedávný případ z Belgie.
Právě v Belgii se totiž podařilo najít sbírku tří nádherných a poměrně zachovalých klasických automobilů značky Bugatti, které ve svém ateliéru na několik desetiletí ukryl kdysi dobře známý belgický sochař August Thomassen. Muž, který byl kromě lásky k umění známý i svou láskou k těmto jedinečným strojům.
Thomassen zakoupil tři vozy Bugatti během padesátých a začátkem šedesátých let, kdy byly jejich ceny na pomyslném dně. Jak totiž prozradila jeho dcera v rozhovoru pro holandský magazín De Telegraaf, její otec obdivoval jak designovou eleganci těchto vozidel, tak jejich techniku.
Dva ze tří těchto skvostů, Bugatti Type 49 Berline z roku 1932 a Tpy 57 Cabriolet z roku 1937 - oba s unikátní zakázkovou karoserií, Thomassen pečlivě udržoval a současně využíval ke každodennímu dojíždění po mnoho let. Teřetí vůz, kterým byl Type 40 z roku 1929, byl poškozen během havárie a sochař mu proto chtěl vytvořit svou vlastní unikátní karoserii. Tento projekt však bohužel nikdy nedokončil.
Thomassenova láska ke značce Bugatti se však neomezovala pouze na tyto stroje, ale na celou historii automobilky. To ostatně potvrzuje i jím vytvořená busta Ettoreho Bugatti, které je v současnosti vystavena ve francouzském automobilovém muzeu National Automobile Musem.
Tato láska však byla svým způsobem i trochu zničující. O jeho vášni a sbírce se mezi sběrateli dobře vědělo a tak během let dostal několik nabídek k prodeji, všechny ale odmítl. A to i v situaci, kdy rodina sotva vycházela s penězi, jak v rozhovoru prozradila jeho dcera.
Z obavy proto zablokoval dveře svého bývalého ateliéru, kde vozy parkoval, zhruba 200 pytli s pískem. Na pozemku bylo navíc zaparkováno i několik moderních nepojízdných vozidel, která tvořila další překážku v cestě za automobily a v jejich případném odvozu.
Takto zabezpečeny stály vozy v ateliéru až do minulého roku, kdy se budovy někdo vloupal. Podle všeho se jednalo o tzv. obhlídku zlodějů, kteří hledali co ukrást. To však vedlo Thomassena, kterému bylo tou dobou 95 let a již nesměl řídit, k definitivnímu rozhodnutí: trojice Bugatti se prodá a spolu s nimi i Citroen Torpedo z roku 1925, který byl spolu s nimi ve stodole zavřen.
Trojice vzácných Bugatti se bude dražit 8. února na akci Artcurial's Rétromobile 2019 v Paříži, přičemž celková cena by se měla podle expertů vyšplhat nad 1 milion dolarů, tedy okolo 22.5 milionů korun. Nejcennějším kusem ze sbírky je přitom Type 57 Cabriolet z roku 1937, jehož hodnota je odhadována na cca 600 000 Euro, tedy cca 14.4 mil. Kč.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?