Snad každý z nás už někdy snil o chvíli, kdy by v opuštěné zchátralé garáži či stodole nalezl elegantní zachovalý vůz z první poloviny minulého století. S každým dalším objevem šance na nález podobného pokladu klesají, přesto se stále vyplatí pátrat, jak potvrzuje nedávný případ z Belgie.
Právě v Belgii se totiž podařilo najít sbírku tří nádherných a poměrně zachovalých klasických automobilů značky Bugatti, které ve svém ateliéru na několik desetiletí ukryl kdysi dobře známý belgický sochař August Thomassen. Muž, který byl kromě lásky k umění známý i svou láskou k těmto jedinečným strojům.
Thomassen zakoupil tři vozy Bugatti během padesátých a začátkem šedesátých let, kdy byly jejich ceny na pomyslném dně. Jak totiž prozradila jeho dcera v rozhovoru pro holandský magazín De Telegraaf, její otec obdivoval jak designovou eleganci těchto vozidel, tak jejich techniku.
Dva ze tří těchto skvostů, Bugatti Type 49 Berline z roku 1932 a Tpy 57 Cabriolet z roku 1937 - oba s unikátní zakázkovou karoserií, Thomassen pečlivě udržoval a současně využíval ke každodennímu dojíždění po mnoho let. Teřetí vůz, kterým byl Type 40 z roku 1929, byl poškozen během havárie a sochař mu proto chtěl vytvořit svou vlastní unikátní karoserii. Tento projekt však bohužel nikdy nedokončil.
Thomassenova láska ke značce Bugatti se však neomezovala pouze na tyto stroje, ale na celou historii automobilky. To ostatně potvrzuje i jím vytvořená busta Ettoreho Bugatti, které je v současnosti vystavena ve francouzském automobilovém muzeu National Automobile Musem.
Tato láska však byla svým způsobem i trochu zničující. O jeho vášni a sbírce se mezi sběrateli dobře vědělo a tak během let dostal několik nabídek k prodeji, všechny ale odmítl. A to i v situaci, kdy rodina sotva vycházela s penězi, jak v rozhovoru prozradila jeho dcera.
Z obavy proto zablokoval dveře svého bývalého ateliéru, kde vozy parkoval, zhruba 200 pytli s pískem. Na pozemku bylo navíc zaparkováno i několik moderních nepojízdných vozidel, která tvořila další překážku v cestě za automobily a v jejich případném odvozu.
Takto zabezpečeny stály vozy v ateliéru až do minulého roku, kdy se budovy někdo vloupal. Podle všeho se jednalo o tzv. obhlídku zlodějů, kteří hledali co ukrást. To však vedlo Thomassena, kterému bylo tou dobou 95 let a již nesměl řídit, k definitivnímu rozhodnutí: trojice Bugatti se prodá a spolu s nimi i Citroen Torpedo z roku 1925, který byl spolu s nimi ve stodole zavřen.
Trojice vzácných Bugatti se bude dražit 8. února na akci Artcurial's Rétromobile 2019 v Paříži, přičemž celková cena by se měla podle expertů vyšplhat nad 1 milion dolarů, tedy okolo 22.5 milionů korun. Nejcennějším kusem ze sbírky je přitom Type 57 Cabriolet z roku 1937, jehož hodnota je odhadována na cca 600 000 Euro, tedy cca 14.4 mil. Kč.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?