Německé automobilky BMW a Mercedes-Benz patří k tradičním rivalům v mnoha segmentech automobilového trhu, během vývoje nových hatchbacků A-Class a řady 1 by však překvapivě mohly spojit síly. Se spoluprací ostatně již mají své zkušenosti, nikdy však nešlo o společný projekt při vývoji platformy.
Společný vývoj nové generace Mercedes-Benz A-Class a BMW řady 1 je však jen jen jedním aspektem z možného spojenectví. Tím druhým by mohl být společný vývoj technologií pro autonomní řízení a sdílení vozidel. Právě tyto oblasti by totiž v budoucnosti motorismu mohly sehrát zásadní roli.
Jak uvádí web Carscoops s odkazem na německý magazín Handelsblatt, obě automobilky potřebují vyčíslit a optimalizovat své výdaje, aby mohly investovat miliardy do vývoje systémů autonomního řízení. V opačném případě totiž hrozí, že by jim mohl ujet vlak a ony by mohly začít zaostávat za nováčky, jako je například Waymo.
Pokud by obě automobilky spojily síly během vývoje společné platformy pro svůj kompaktní model, mohly by na vývoji ušetřit obrovské částky, jak uvádějí někteří zainteresovaní. Pokud by však na tuto spolupráci skutečně došlo, pak bychom se prvních výsledků mohli dočkat až okolo roku 2025.
Jedním ze zásadních problémů by však mohli být samotní technici z továren BMW a Mercedes-Benz, kterým se z pochopitelných důvodů myšlenka společného vývoje příliš nelíbí a to může manažerům výrazně zkomplikovat další jednání, jak uvádí Carscoops s odkazem na Automotive News Europe.
Jak už jsme ale dříve naznačili, ačkoliv patří automobilky mezi tradiční rivaly, spolupráce jim rozhodně není cizí. Už dříve spolupracoval Daimler s BMW na projektech jako mapy Nokia Here. Společně také pracovali na krátkodobé službě půjčování vozidel Car2Go a DriveNew, což jim mělo pomoci dosáhnout většího úspěchu na trhu.
V případě spolupráce na vývoji společné platformy se však nabízí i otázka, jak by na ni reagovali fanoušci obou značek. A ačkoliv ekonomicky a technicky dává spolupráce smysl, nevoli techniků se určitě nedivíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?