Německé automobilky BMW a Mercedes-Benz patří k tradičním rivalům v mnoha segmentech automobilového trhu, během vývoje nových hatchbacků A-Class a řady 1 by však překvapivě mohly spojit síly. Se spoluprací ostatně již mají své zkušenosti, nikdy však nešlo o společný projekt při vývoji platformy.
Společný vývoj nové generace Mercedes-Benz A-Class a BMW řady 1 je však jen jen jedním aspektem z možného spojenectví. Tím druhým by mohl být společný vývoj technologií pro autonomní řízení a sdílení vozidel. Právě tyto oblasti by totiž v budoucnosti motorismu mohly sehrát zásadní roli.
Jak uvádí web Carscoops s odkazem na německý magazín Handelsblatt, obě automobilky potřebují vyčíslit a optimalizovat své výdaje, aby mohly investovat miliardy do vývoje systémů autonomního řízení. V opačném případě totiž hrozí, že by jim mohl ujet vlak a ony by mohly začít zaostávat za nováčky, jako je například Waymo.
Pokud by obě automobilky spojily síly během vývoje společné platformy pro svůj kompaktní model, mohly by na vývoji ušetřit obrovské částky, jak uvádějí někteří zainteresovaní. Pokud by však na tuto spolupráci skutečně došlo, pak bychom se prvních výsledků mohli dočkat až okolo roku 2025.
Jedním ze zásadních problémů by však mohli být samotní technici z továren BMW a Mercedes-Benz, kterým se z pochopitelných důvodů myšlenka společného vývoje příliš nelíbí a to může manažerům výrazně zkomplikovat další jednání, jak uvádí Carscoops s odkazem na Automotive News Europe.
Jak už jsme ale dříve naznačili, ačkoliv patří automobilky mezi tradiční rivaly, spolupráce jim rozhodně není cizí. Už dříve spolupracoval Daimler s BMW na projektech jako mapy Nokia Here. Společně také pracovali na krátkodobé službě půjčování vozidel Car2Go a DriveNew, což jim mělo pomoci dosáhnout většího úspěchu na trhu.
V případě spolupráce na vývoji společné platformy se však nabízí i otázka, jak by na ni reagovali fanoušci obou značek. A ačkoliv ekonomicky a technicky dává spolupráce smysl, nevoli techniků se určitě nedivíme.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?