Německé automobilky BMW a Mercedes-Benz patří k tradičním rivalům v mnoha segmentech automobilového trhu, během vývoje nových hatchbacků A-Class a řady 1 by však překvapivě mohly spojit síly. Se spoluprací ostatně již mají své zkušenosti, nikdy však nešlo o společný projekt při vývoji platformy.
Společný vývoj nové generace Mercedes-Benz A-Class a BMW řady 1 je však jen jen jedním aspektem z možného spojenectví. Tím druhým by mohl být společný vývoj technologií pro autonomní řízení a sdílení vozidel. Právě tyto oblasti by totiž v budoucnosti motorismu mohly sehrát zásadní roli.
Jak uvádí web Carscoops s odkazem na německý magazín Handelsblatt, obě automobilky potřebují vyčíslit a optimalizovat své výdaje, aby mohly investovat miliardy do vývoje systémů autonomního řízení. V opačném případě totiž hrozí, že by jim mohl ujet vlak a ony by mohly začít zaostávat za nováčky, jako je například Waymo.
Pokud by obě automobilky spojily síly během vývoje společné platformy pro svůj kompaktní model, mohly by na vývoji ušetřit obrovské částky, jak uvádějí někteří zainteresovaní. Pokud by však na tuto spolupráci skutečně došlo, pak bychom se prvních výsledků mohli dočkat až okolo roku 2025.
Jedním ze zásadních problémů by však mohli být samotní technici z továren BMW a Mercedes-Benz, kterým se z pochopitelných důvodů myšlenka společného vývoje příliš nelíbí a to může manažerům výrazně zkomplikovat další jednání, jak uvádí Carscoops s odkazem na Automotive News Europe.
Jak už jsme ale dříve naznačili, ačkoliv patří automobilky mezi tradiční rivaly, spolupráce jim rozhodně není cizí. Už dříve spolupracoval Daimler s BMW na projektech jako mapy Nokia Here. Společně také pracovali na krátkodobé službě půjčování vozidel Car2Go a DriveNew, což jim mělo pomoci dosáhnout většího úspěchu na trhu.
V případě spolupráce na vývoji společné platformy se však nabízí i otázka, jak by na ni reagovali fanoušci obou značek. A ačkoliv ekonomicky a technicky dává spolupráce smysl, nevoli techniků se určitě nedivíme.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.