Německé automobilky BMW a Mercedes-Benz patří k tradičním rivalům v mnoha segmentech automobilového trhu, během vývoje nových hatchbacků A-Class a řady 1 by však překvapivě mohly spojit síly. Se spoluprací ostatně již mají své zkušenosti, nikdy však nešlo o společný projekt při vývoji platformy.
Společný vývoj nové generace Mercedes-Benz A-Class a BMW řady 1 je však jen jen jedním aspektem z možného spojenectví. Tím druhým by mohl být společný vývoj technologií pro autonomní řízení a sdílení vozidel. Právě tyto oblasti by totiž v budoucnosti motorismu mohly sehrát zásadní roli.
Jak uvádí web Carscoops s odkazem na německý magazín Handelsblatt, obě automobilky potřebují vyčíslit a optimalizovat své výdaje, aby mohly investovat miliardy do vývoje systémů autonomního řízení. V opačném případě totiž hrozí, že by jim mohl ujet vlak a ony by mohly začít zaostávat za nováčky, jako je například Waymo.
Pokud by obě automobilky spojily síly během vývoje společné platformy pro svůj kompaktní model, mohly by na vývoji ušetřit obrovské částky, jak uvádějí někteří zainteresovaní. Pokud by však na tuto spolupráci skutečně došlo, pak bychom se prvních výsledků mohli dočkat až okolo roku 2025.
Jedním ze zásadních problémů by však mohli být samotní technici z továren BMW a Mercedes-Benz, kterým se z pochopitelných důvodů myšlenka společného vývoje příliš nelíbí a to může manažerům výrazně zkomplikovat další jednání, jak uvádí Carscoops s odkazem na Automotive News Europe.
Jak už jsme ale dříve naznačili, ačkoliv patří automobilky mezi tradiční rivaly, spolupráce jim rozhodně není cizí. Už dříve spolupracoval Daimler s BMW na projektech jako mapy Nokia Here. Společně také pracovali na krátkodobé službě půjčování vozidel Car2Go a DriveNew, což jim mělo pomoci dosáhnout většího úspěchu na trhu.
V případě spolupráce na vývoji společné platformy se však nabízí i otázka, jak by na ni reagovali fanoušci obou značek. A ačkoliv ekonomicky a technicky dává spolupráce smysl, nevoli techniků se určitě nedivíme.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.