Jednou z výhod hybridního pohonu automobile se může zdát být situace, kdy dojde palivo pro spalovací motor. V takovém případě by asi logicky měl vůz zapojit elektrický pohon a dojet alespoň k nejbližší čerpací stanici. Ve skutečnosti je však celá problematika o poznání složitější a řešení záleží na konkrétním vozidle.
Problémem může být už fakt, že většina běžných hybridů disponuje jen velmi malou baterií, se kterou je dojezd vozu omezen na pár kilometrů, třeba nejběžnější Prius dojede jen asi 2 kilometry s maximální rychlostí pod 50 km/h. To tedy nestačí ani k dojezdu na pumpu, ale je to dost pro odstavení vozidla na vhodném místě, nemusíte se tedy obávat že zůstanete stát uprostřed křižovatky nebo na úzké cestě blokující provoz.
Vůz navíc ani neumožní úplné vybití baterie, kvůli ochrany systému se vůz pokusí o nastartování motoru už na 40 % kapacity baterie a pokud se to nepodaří ani na třetí pokus, tak se celý systém vypne. V případě že vám dojde palivo v nádrži navíc nemůžete jen dolít více benzínu a pokračovat v jízdě, systém vozu ukáže chybový kód a neumožní vám nastartovat bez toho, že by se chybový kód vyresetoval. Například v USA také můžete riskovat porušení své záruky, Toyota totiž jízdu bez paliva zakazuje a upozorňuje, že to může vést k poškození celého systému.
Problémem je pak také odtažení vozidla, vzhledem k nepřítomnosti tradičního neutrálu se vůz nedá tlačit a při tažení za odtahovkou u některých modelů hrozí přehřátí systému, vzhledem k tomu že elektrický motor je stále schopen generovat elektřinu. Například Toyota však tvrdí, že tento problém u jejích vozů neexistuje, protože bez spuštěného vozu se v elektromotoru žádná energie negeneruje.
Některé vozy, jako například hybridní verze modelů GM, navíc ani neumožňují jízdu bez paliva v nádrži. Oficiálním důvodem je možnost poškození baterie vozu v případě, že spalovací motor není funkční. V takovém případě tedy ochranný systém vozu vypne vozidlo a neumožní jej opět spustit bez přítomnosti paliva.
Naopak vozy Hyundai nebo Kia jsou schopny jízdy na baterii, poté stačí pouze doplnit palivo a celý systém se rozjede jako předtím, bez nutnosti zásahu technika. Podobně tomu je u hybridnch vozů PSA, které kombinují dieselovový motor s elektromotorem.
Dalším problémem se může stát vybití 12 V baterie, kterou hybridy využívají stejně jako běžné spalovací auta pro startování. Při pohledu pod kapotu hybridního Lexusu nebo Toyoty vás může zmást nepřítomnost běžné autobaterie, ta se totiž nachází v zádi vozu. Pod kapotou jsou ale výstupy z baterie, kam se svorky kabelu připojí stejně jako na konvenčním voze. Například nové hybridní modely Hyundai a Kia, jako Ioniq nebo Niro, ale nemají konvenční autobaterii. Místo toho je vedle hlavní baterie menší lithium-ion baterie, která se pomocí tlačítka v interiéru dokáže nabít z hlavní baterie.
Ještě větším problémem je ale úplné vybití hlavní baterie hybridního systému. Jediná možnost, jak ji dobít je v servisech Toyoty. Dle vyjádření firmy se ale například ve Spojených státech doposud nestalo, že by tuto možnost někdo potřeboval využít.
U moderních plug-in hybridů je situace poněkud odlišná, tyto vozy jsou totiž schopny delšího provozu pouze na baterii a spalovací motor vůbec nepotřebují. V případě že vám dojde palivo se tedy pouze přepnou do EV režimu. Vzhledem k nižšímu výkonu elektromotoru použitému v takových vozech však nemůžete počítat se setjnými jízdními vlastnostmi jako v hybridním režimu. Pokud ale dojde energie i v baterii, nezbývá vám než zavolat odtahovku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.