Jednou z výhod hybridního pohonu automobile se může zdát být situace, kdy dojde palivo pro spalovací motor. V takovém případě by asi logicky měl vůz zapojit elektrický pohon a dojet alespoň k nejbližší čerpací stanici. Ve skutečnosti je však celá problematika o poznání složitější a řešení záleží na konkrétním vozidle.
Problémem může být už fakt, že většina běžných hybridů disponuje jen velmi malou baterií, se kterou je dojezd vozu omezen na pár kilometrů, třeba nejběžnější Prius dojede jen asi 2 kilometry s maximální rychlostí pod 50 km/h. To tedy nestačí ani k dojezdu na pumpu, ale je to dost pro odstavení vozidla na vhodném místě, nemusíte se tedy obávat že zůstanete stát uprostřed křižovatky nebo na úzké cestě blokující provoz.
Vůz navíc ani neumožní úplné vybití baterie, kvůli ochrany systému se vůz pokusí o nastartování motoru už na 40 % kapacity baterie a pokud se to nepodaří ani na třetí pokus, tak se celý systém vypne. V případě že vám dojde palivo v nádrži navíc nemůžete jen dolít více benzínu a pokračovat v jízdě, systém vozu ukáže chybový kód a neumožní vám nastartovat bez toho, že by se chybový kód vyresetoval. Například v USA také můžete riskovat porušení své záruky, Toyota totiž jízdu bez paliva zakazuje a upozorňuje, že to může vést k poškození celého systému.
Problémem je pak také odtažení vozidla, vzhledem k nepřítomnosti tradičního neutrálu se vůz nedá tlačit a při tažení za odtahovkou u některých modelů hrozí přehřátí systému, vzhledem k tomu že elektrický motor je stále schopen generovat elektřinu. Například Toyota však tvrdí, že tento problém u jejích vozů neexistuje, protože bez spuštěného vozu se v elektromotoru žádná energie negeneruje.
Některé vozy, jako například hybridní verze modelů GM, navíc ani neumožňují jízdu bez paliva v nádrži. Oficiálním důvodem je možnost poškození baterie vozu v případě, že spalovací motor není funkční. V takovém případě tedy ochranný systém vozu vypne vozidlo a neumožní jej opět spustit bez přítomnosti paliva.
Naopak vozy Hyundai nebo Kia jsou schopny jízdy na baterii, poté stačí pouze doplnit palivo a celý systém se rozjede jako předtím, bez nutnosti zásahu technika. Podobně tomu je u hybridnch vozů PSA, které kombinují dieselovový motor s elektromotorem.
Dalším problémem se může stát vybití 12 V baterie, kterou hybridy využívají stejně jako běžné spalovací auta pro startování. Při pohledu pod kapotu hybridního Lexusu nebo Toyoty vás může zmást nepřítomnost běžné autobaterie, ta se totiž nachází v zádi vozu. Pod kapotou jsou ale výstupy z baterie, kam se svorky kabelu připojí stejně jako na konvenčním voze. Například nové hybridní modely Hyundai a Kia, jako Ioniq nebo Niro, ale nemají konvenční autobaterii. Místo toho je vedle hlavní baterie menší lithium-ion baterie, která se pomocí tlačítka v interiéru dokáže nabít z hlavní baterie.
Ještě větším problémem je ale úplné vybití hlavní baterie hybridního systému. Jediná možnost, jak ji dobít je v servisech Toyoty. Dle vyjádření firmy se ale například ve Spojených státech doposud nestalo, že by tuto možnost někdo potřeboval využít.
U moderních plug-in hybridů je situace poněkud odlišná, tyto vozy jsou totiž schopny delšího provozu pouze na baterii a spalovací motor vůbec nepotřebují. V případě že vám dojde palivo se tedy pouze přepnou do EV režimu. Vzhledem k nižšímu výkonu elektromotoru použitému v takových vozech však nemůžete počítat se setjnými jízdními vlastnostmi jako v hybridním režimu. Pokud ale dojde energie i v baterii, nezbývá vám než zavolat odtahovku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?