Jednou z výhod hybridního pohonu automobile se může zdát být situace, kdy dojde palivo pro spalovací motor. V takovém případě by asi logicky měl vůz zapojit elektrický pohon a dojet alespoň k nejbližší čerpací stanici. Ve skutečnosti je však celá problematika o poznání složitější a řešení záleží na konkrétním vozidle.
Problémem může být už fakt, že většina běžných hybridů disponuje jen velmi malou baterií, se kterou je dojezd vozu omezen na pár kilometrů, třeba nejběžnější Prius dojede jen asi 2 kilometry s maximální rychlostí pod 50 km/h. To tedy nestačí ani k dojezdu na pumpu, ale je to dost pro odstavení vozidla na vhodném místě, nemusíte se tedy obávat že zůstanete stát uprostřed křižovatky nebo na úzké cestě blokující provoz.
Vůz navíc ani neumožní úplné vybití baterie, kvůli ochrany systému se vůz pokusí o nastartování motoru už na 40 % kapacity baterie a pokud se to nepodaří ani na třetí pokus, tak se celý systém vypne. V případě že vám dojde palivo v nádrži navíc nemůžete jen dolít více benzínu a pokračovat v jízdě, systém vozu ukáže chybový kód a neumožní vám nastartovat bez toho, že by se chybový kód vyresetoval. Například v USA také můžete riskovat porušení své záruky, Toyota totiž jízdu bez paliva zakazuje a upozorňuje, že to může vést k poškození celého systému.
Problémem je pak také odtažení vozidla, vzhledem k nepřítomnosti tradičního neutrálu se vůz nedá tlačit a při tažení za odtahovkou u některých modelů hrozí přehřátí systému, vzhledem k tomu že elektrický motor je stále schopen generovat elektřinu. Například Toyota však tvrdí, že tento problém u jejích vozů neexistuje, protože bez spuštěného vozu se v elektromotoru žádná energie negeneruje.
Některé vozy, jako například hybridní verze modelů GM, navíc ani neumožňují jízdu bez paliva v nádrži. Oficiálním důvodem je možnost poškození baterie vozu v případě, že spalovací motor není funkční. V takovém případě tedy ochranný systém vozu vypne vozidlo a neumožní jej opět spustit bez přítomnosti paliva.
Naopak vozy Hyundai nebo Kia jsou schopny jízdy na baterii, poté stačí pouze doplnit palivo a celý systém se rozjede jako předtím, bez nutnosti zásahu technika. Podobně tomu je u hybridnch vozů PSA, které kombinují dieselovový motor s elektromotorem.
Dalším problémem se může stát vybití 12 V baterie, kterou hybridy využívají stejně jako běžné spalovací auta pro startování. Při pohledu pod kapotu hybridního Lexusu nebo Toyoty vás může zmást nepřítomnost běžné autobaterie, ta se totiž nachází v zádi vozu. Pod kapotou jsou ale výstupy z baterie, kam se svorky kabelu připojí stejně jako na konvenčním voze. Například nové hybridní modely Hyundai a Kia, jako Ioniq nebo Niro, ale nemají konvenční autobaterii. Místo toho je vedle hlavní baterie menší lithium-ion baterie, která se pomocí tlačítka v interiéru dokáže nabít z hlavní baterie.
Ještě větším problémem je ale úplné vybití hlavní baterie hybridního systému. Jediná možnost, jak ji dobít je v servisech Toyoty. Dle vyjádření firmy se ale například ve Spojených státech doposud nestalo, že by tuto možnost někdo potřeboval využít.
U moderních plug-in hybridů je situace poněkud odlišná, tyto vozy jsou totiž schopny delšího provozu pouze na baterii a spalovací motor vůbec nepotřebují. V případě že vám dojde palivo se tedy pouze přepnou do EV režimu. Vzhledem k nižšímu výkonu elektromotoru použitému v takových vozech však nemůžete počítat se setjnými jízdními vlastnostmi jako v hybridním režimu. Pokud ale dojde energie i v baterii, nezbývá vám než zavolat odtahovku.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.