Mytí vozu si většina z nás spojuje hlavně s letními měsíci, kdy chceme mít vůz čistý od všudypřítomného hmyzu a chceme si vychutnat jeho zářivý lak na slunci. Pravdou však je, že v zimních měsících bychom svému vozu měli dopřávat pravidelnou očistu ideálně ještě častěji. Nejde přitom ani tak o vzhled, jako spíš o životnost vozu.
Každý rok rozsypou silničáři po zmrzlých či zasněžených silnicích tisíce tun posypové soli, díky čemuž lze zajistit bezpečnou sjízdnost většiny komunikací i v extrémním počasí. Sůl však není dobrá jen v rozpouštění sněhu a náledí, ale také v ničení našich automobilů.
Sůl totiž vede k oxidaci kovů, na což nejvíce trpí podvozek. Dříve nebo později se však i na lakovaných kovových panelech našich vozů začnou objevovat bublinky, pod kterými bují koroze. A pokud už jste s korozí někdy bojovali, pak jistě dobře víte, že je to boj zdlouhavý, namáhavý a finančně náročný.
Rozvoj koroze u automobilu se přitom dá poměrně výrazně zbrzdit a to naprosto jednoduchým způsobem: časným, důkladným a hlavně pravidelným mytím. Nabízí se ale otázka, jak často by se tedy vůz měl mýt?
Podle webu HowStuffWorks doporučuje většina expertů mytí vozu cca jednou za čtrnáct dnů. Pokud ale bydlíte v oblastech, kde se často solí, není na škodu interval zkrátit. Pokud se pohybujete v oblastech, kde sníh vydrží nanejvýš několik dnů, je vhodné auto umýt hned poté, co roztaje.
Bavíme se však o případech, kdy vůz využíváte ke každodennímu dojíždění. Pokud s vozem nejezdíte příliš často a parkujete ho v suché garáži, stranou od korozivních látek, pak by neměl být problém ani s delšími intervaly.
Před mytím vozu je vhodné porozhlédnout se po myčkách s ručním mytím. Začněte klasicky s mytím odshora dolů a zvláštní péči věnujte podběhům a podvozku. Pamatujte přitom, že sůl a nečistoty mají tendence držet se v různých rozích a lemech. Snažte se proto tato místa důkladně vymýt - v některých případech se totiž může stát, že svým neopatrným přístupem naopak zatlačíte sůl do míst, kde předtím nebyla.
Součástí úspěšné obrany před korozí by mělo být i pravidelné voskování laku, což zvýší jeho schopnost odolávat poškozením a současně usnadní pravidelné čištění. A pokud vás při pohledu na ceny vosků / voskování přepadají mdloby, zkuste si někde zjistit, na kolik vyjde vyvařování a lakování korozí poškozených lemů, podběhů, podlah, atd..
V New York Times přirovnávají mytí vozu k čištění zubů. Pokud to děláte pravidelně a správně, snižujete riziko vzniku zubního kazu nebo koroze. A pokud už k jejich vytvoření náhodou dojde, je vhodné to začít urychleně řešit. Čím déle to totiž budete odkládat, tím horším následkům se vystavujete.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).