Mytí auta v zimě? Vyhraďte si k tomu více času než v létě

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. ledna 2019, 14:54 Google+

Mytí vozu si většina z nás spojuje hlavně s letními měsíci, kdy chceme mít vůz čistý od všudypřítomného hmyzu a chceme si vychutnat jeho zářivý lak na slunci. Pravdou však je, že v zimních měsících bychom svému vozu měli dopřávat pravidelnou očistu ideálně ještě častěji. Nejde přitom ani tak o vzhled, jako spíš o životnost vozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Každý rok rozsypou silničáři po zmrzlých či zasněžených silnicích tisíce tun posypové soli, díky čemuž lze zajistit bezpečnou sjízdnost většiny komunikací i v extrémním počasí. Sůl však není dobrá jen v rozpouštění sněhu a náledí, ale také v ničení našich automobilů.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sůl totiž vede k oxidaci kovů, na což nejvíce trpí podvozek. Dříve nebo později se však i na lakovaných kovových panelech našich vozů začnou objevovat bublinky, pod kterými bují koroze. A pokud už jste s korozí někdy bojovali, pak jistě dobře víte, že je to boj zdlouhavý, namáhavý a finančně náročný.

Rozvoj koroze u automobilu se přitom dá poměrně výrazně zbrzdit a to naprosto jednoduchým způsobem: časným, důkladným a hlavně pravidelným mytím. Nabízí se ale otázka, jak často by se tedy vůz měl mýt?

Podle webu HowStuffWorks doporučuje většina expertů mytí vozu cca jednou za čtrnáct dnů. Pokud ale bydlíte v oblastech, kde se často solí, není na škodu interval zkrátit. Pokud se pohybujete v oblastech, kde sníh vydrží nanejvýš několik dnů, je vhodné auto umýt hned poté, co roztaje.

Bavíme se však o případech, kdy vůz využíváte ke každodennímu dojíždění.  Pokud s vozem nejezdíte příliš často a parkujete ho v suché garáži, stranou od korozivních látek, pak by neměl být problém ani s delšími intervaly. 

Před mytím vozu je vhodné porozhlédnout se po myčkách s ručním mytím. Začněte klasicky s mytím odshora dolů a zvláštní péči věnujte podběhům a podvozku. Pamatujte přitom, že sůl a nečistoty mají tendence držet se v různých rozích a lemech. Snažte se proto tato místa důkladně vymýt - v některých případech se totiž může stát, že svým neopatrným přístupem naopak zatlačíte sůl do míst, kde předtím nebyla.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Součástí úspěšné obrany před korozí by mělo být i pravidelné voskování laku, což zvýší jeho schopnost odolávat poškozením a současně usnadní pravidelné čištění. A pokud vás při pohledu na ceny vosků / voskování přepadají mdloby, zkuste si někde zjistit, na kolik vyjde vyvařování a lakování korozí poškozených lemů, podběhů, podlah, atd..

V New York Times přirovnávají mytí vozu k čištění zubů. Pokud to děláte pravidelně a správně, snižujete riziko vzniku zubního kazu nebo koroze. A pokud už k jejich vytvoření náhodou dojde, je vhodné to začít urychleně řešit. Čím déle to totiž budete odkládat, tím horším následkům se vystavujete.

Vytisknout

Diskuze: Mytí auta v zimě? Vyhraďte si k tomu více času než v létě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Výroba Tesly Model 3

Jak probíhá výroba Tesly Model 3? Automobilka se pochlubila unikátními záběry

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud