Youabian Puma - jak vypadá vůz, jehož jediným účelem je zaujmout?

-mdo / AutoRoad.cz, 12. prosince 2018, 15:59 Google+

Jak může vypadat auto, jehož jediný účel je zaujmout a dodat svému majiteli dostatek pozornosti pokaždé, když vyjede na silnici? O něco takového se pokusil americký doktor Kambiz Youabian a stvořil monstrum, které zaujalo celý svět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Youabian Puma

Youabian Puma | foto: Youabian Puma Automobiles

Sdílejte článek

Hotový stroj se představil na autosalonu v Los Angeles v roce 2013 a první reakce nebyly úplně pozitivní. Pro doktora Youabiana šlo o splnění celoživotního snu a nenechal se odbýt reakcemi médií. V podstatě všechny důležitější magazíny a weby o autech, ve kterých po představení vyšly nelichotivé články o Pumě, dostaly od Youabiana dopis varující před možnými právními kroky z jeho strany, pokud články nestáhnou a neomluví se.

img-responsive

Youabian Puma | foto: Youabian Puma Automobiles

Původním záměrem přitom bylo vytvořit menší sportovní automobil po vzoru Ferrari nebo Lamborghini. Reakce lidí, kterým o svém nápadu řekl, však překvapivě byly ve smyslu, že sportovních aut je v Kalifornii tolik, že už nikoho nezajímají. Youabian proto podstatně změnil zaměření a svůj vůz zkřížil s monster truckem. Nový vůz měl být dle jeho slov silný a bezpečný, aby se každý kdo jej řídí cítil, že mu patří celá silnice.

Puma má z tohoto důvodu masivní podvozek z hliníku a oceli, na kterém je posazena karosérie z hliníku a sklolaminátu. Puma měla být od počátku čtyřmístný kabriolet s pevnou skládací střechou, na což bylo potřeba sehnat existující vůz, ze kterého by se převzal celý systém. Tou dobou bylo na americkém trhu pouze jediné takové auto, druhá generace Volva C70, ze kterého si Puma převzala celou střední část karoserie, včetně dveří a kompletního interiéru. Při pohledu na Pumu je zcela zřejmý tvar původního Volva, obestavěný masivním body kitem. Na fotkách otevřených dveří je také jasně vidět, že zůstaly celé původní, jen se na ně přilepila nová nástavba ze sklolaminátu.

img-responsive

Youabian Puma | foto: Youabian Puma Automobiles

Design je dílem samotného Kambize Youabiana, který jej načrtl na papír a poté nechal převést do programu jako 3D model. Na tento fakt je také patřičně hrdý a proto je na každém voze pod logem Puma také nápis "Designed by Dr. K. Youabian". Pro další díly si doktor najal designéry, konstruktéry a výrobce dílů jako konzultanty. Poté se začalo s ruční výrobou samotného vozu, což nakonec zabralo mnohem více času, než doktor očekával. Interiér Volva byl přepracován, budíky přístrojového panelu nahradil LCD displej, a další dva displeje se nastěhovaly na střední panel. Celý interiér byl přečalouněn do modré barvy, reflektující barvu karosérie. Vzhledem k rozměrům vozu je za původním kufrem z Volva, který při složené střeše zrovna neoplývá místem, ještě jeden dodatečný. Z Volva pochází také přední světlomety, zadní si pak vůz vypůjčil z první generace Buick Enclave. Vzhledem k nákladům a času stráveném na projektu je vůz prý prvním i posledním modelem Youabian, Kambiz Youabian už se do ničeho podobného pouštět nehodlá.

img-responsive

Youabian Puma | foto: Youabian Puma Automobiles

Rozměry vozu jsou opravdu masivní, 615 cm na délku, 236 cm na šířku a 183 cm na výšku. Celé to stojí na 20“ chromovaných discích s 44“ pneumatikami. Aby se celé více než třítunové monstrum dalo do pohybu, je pod přední kapotou sedmilitrový osmiválec LS7 z Corvette Z06, který disponuje 505 koni a 637 Nm. Původně se však do Pumy chystal desetiválec z Dodge Viper. Výkon je přenášen na zadní nápravu přes šestistupňovou převodovku z Cadillacu Escalade a teoreticky je vůz schopen dosáhnout maximální rychlosti kolem 270 km/h, kvůli pneumatikám nestavěným na takovou rychlost je však Puma elektronicky omezena na 152 km/h. Zrychlení je na takový vůz impresivní, z nuly na sto se dokáže dostat pod 7 sekund.

Podle lidí, kteří měli to štěstí se ve voze svézt, není jízda v Pumě zrovna pohodlná a zcela chybí jakákoliv odezva od podvozku. Vzhledem k rozměrům je také problém s vozem manévrovat na užších cestách, které si vůz celé zabere pro sebe. Zcela nepochybně však Puma dokáže zaujmout, což je jediný smysl její existence, jak přiznává samotný doktor Youabian. Nový vůz měl být jiný a unikátní a zaujmout při každé vyjížďce. Reakce od lidí na silnicích, kteří se s Youabinem dávají často do řeči jsou však prý převážně pozitivní, na rozdíl od médií. Zamýšlenými zákazníky jsou pak lidé, kteří již v garážích mají vozy jako Ferrari nebo Lamborghini a stojí o něco ještě exkluzivnějšího a unikátnějšího. Tomu odpovídá také cena, kterou Youabian původně stanovil na 1.1 milionu dolarů. Tu musel nakonec snížit, i tak se během následujících let prodaly pouze tři kusy, do Číny, Japonska a na Blízký východ.

img-responsive

Youabian Puma | foto: Youabian Puma Automobiles

Youabian si také dává záležet na tom, jaké zákazníky jeho vůz přitáhne. Pokud máte zájem o nákup, vyžádá si od vás doklady o finančním zázemí, jako jsou daňová přiznání, výpisy z účtu apod. a pouze pokud jsou tyto údaje dostatečným ujištěním, že si vůz můžete dovolit, pozve vás Youabian na zkušební projížďku. I tu si však musíte zaplatit, záloha je nevratných 250 dolarů. Pokud si vůz nakonec objednáte, jsou k dispozici i možnosti příplatkové výbavy, včetně pohonu všech kol. Na hotový vůz si však počkáte 12-18 měsíců.

Vytisknout

Diskuze: Youabian Puma - jak vypadá vůz, jehož jediným účelem je zaujmout?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

První uniklá fotografie nové Toyoty Supra

Toyota neuhlídala novou Supru, seznamte se s nástupcem legendy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud