Nürburgring má nového krále, rekordní čas mezi SUV zajel Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GLC63S stanovil nový rekordní čas na Nurburgringu
Mercedes-AMG GLC63S stanovil nový rekordní čas na Nurburgringu, foto: Mercedes-AMG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. listopadu 2018 16:31
Sdílej:

Závody o nejrychlejší kolo na slavném německém okruhu Nürburgring jsou nejspíš zájemcům o koupi ostrého SUV ukradené, mezi automobilkami se však jedná o otázku cti. Bylo tak jen otázkou času, než rukavici hozenou Alfou Romeo Stelvio Quadrifoglio zvedne některý z mnoha vyzyvatelů, kteří se v posledních letech objevili na trhu.

Smysl automobilů z kategorie ostrých SUV pro nás stále zůstává záhadou, zákazníci se po nich však mohou utlouci a tak je vcelku přirozené, že se jim automobilky snaží vyjít vstříc. Už jen samotná existence tohoto segmentu však musela nevyhnutelně vést k jedinému: souboji o nejrychlejší ostré SUV.

Tyto souboje se podobně jako v jiných kategoriích automobilů odehrávají nejčastěji na slavném německém okruhu Nürburgring, který dokonale prověří jak techniku, tak schopnosti jezdce. Rekordní čas 7 minut 51.7 sekundy zde donedávna držela Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, ovšem těmto dnům je konec.

Nové nejrychlejší kolo na okruhu, s časem 7 minut 49.369 sekundy, totiž zajel vývojový Mercedes-AMG Markus Hofbauer, který seděl za volantem Mercedes-AMG GLC 63 S. Vrcholný model rodiny GLC stál nejen proti náročnému okruhu, ale také proti typicky podzimním podmínkám na trati. Není tedy divu, že se při ostré jízdě každou chvíli ozývalo skřípění pneumatik a občas jízda působila pořádně divoce.

Zda byly na voze provedeny nějaké zásadní úpravy bohužel nevíme, neboť automobilka rekord nijak nekomentovala. Na záznamu z překonávání rekordu však nechybí ani pohled do kabiny, ze kterého je jasné, že zde není žádná bezpečnostní klec. Počítat se však dá minimálně s lepšími pneumatikami. I tak ale vozu stačilo ke stanovení nového rekordu pouze jedno kolo.

Pod kapotou nového rekordmana se ukrývá dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4.0 litru, který bychom našli pod kapotou dalších modelů z produkce AMG. Díky výkonu 510 koní a točivému momentu 700 Nm dokáže tenhle svalovec akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 3.8 sekundy a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 250 km/h.

Koho odsunul Mercedes na druhé místo již víme, ale kdo je v tabulce další? Na třetím místě se drží Porsche Cayenne Turbo s časem 7 minut 59.74 sekundy. Z bedny vítězů pak spadl Range Rover Sport SVR s časem 8 minut 14 sekund. Škoda Kodiaq RS s časem 9 min. 29.84 sec. tak zůstává vítězem pouze vlastní kategorie naftových sedmimístných SUV.

Otázkou však zůstává, jak moc s tabulkou zahýbe Lamborghini Urus. Model, který byl již automobilkou nazván prvním Supersportovním SUV, totiž nabízí slibné parametry a jeho dosud známé výkony napovídají, že by měl určitě skončit na bedně. Otázkou už je jen jak vysoko.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?