Závody o nejrychlejší kolo na slavném německém okruhu Nürburgring jsou nejspíš zájemcům o koupi ostrého SUV ukradené, mezi automobilkami se však jedná o otázku cti. Bylo tak jen otázkou času, než rukavici hozenou Alfou Romeo Stelvio Quadrifoglio zvedne některý z mnoha vyzyvatelů, kteří se v posledních letech objevili na trhu.
Smysl automobilů z kategorie ostrých SUV pro nás stále zůstává záhadou, zákazníci se po nich však mohou utlouci a tak je vcelku přirozené, že se jim automobilky snaží vyjít vstříc. Už jen samotná existence tohoto segmentu však musela nevyhnutelně vést k jedinému: souboji o nejrychlejší ostré SUV.
Tyto souboje se podobně jako v jiných kategoriích automobilů odehrávají nejčastěji na slavném německém okruhu Nürburgring, který dokonale prověří jak techniku, tak schopnosti jezdce. Rekordní čas 7 minut 51.7 sekundy zde donedávna držela Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, ovšem těmto dnům je konec.
Nové nejrychlejší kolo na okruhu, s časem 7 minut 49.369 sekundy, totiž zajel vývojový Mercedes-AMG Markus Hofbauer, který seděl za volantem Mercedes-AMG GLC 63 S. Vrcholný model rodiny GLC stál nejen proti náročnému okruhu, ale také proti typicky podzimním podmínkám na trati. Není tedy divu, že se při ostré jízdě každou chvíli ozývalo skřípění pneumatik a občas jízda působila pořádně divoce.
Zda byly na voze provedeny nějaké zásadní úpravy bohužel nevíme, neboť automobilka rekord nijak nekomentovala. Na záznamu z překonávání rekordu však nechybí ani pohled do kabiny, ze kterého je jasné, že zde není žádná bezpečnostní klec. Počítat se však dá minimálně s lepšími pneumatikami. I tak ale vozu stačilo ke stanovení nového rekordu pouze jedno kolo.
Pod kapotou nového rekordmana se ukrývá dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4.0 litru, který bychom našli pod kapotou dalších modelů z produkce AMG. Díky výkonu 510 koní a točivému momentu 700 Nm dokáže tenhle svalovec akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 3.8 sekundy a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 250 km/h.
Koho odsunul Mercedes na druhé místo již víme, ale kdo je v tabulce další? Na třetím místě se drží Porsche Cayenne Turbo s časem 7 minut 59.74 sekundy. Z bedny vítězů pak spadl Range Rover Sport SVR s časem 8 minut 14 sekund. Škoda Kodiaq RS s časem 9 min. 29.84 sec. tak zůstává vítězem pouze vlastní kategorie naftových sedmimístných SUV.
Otázkou však zůstává, jak moc s tabulkou zahýbe Lamborghini Urus. Model, který byl již automobilkou nazván prvním Supersportovním SUV, totiž nabízí slibné parametry a jeho dosud známé výkony napovídají, že by měl určitě skončit na bedně. Otázkou už je jen jak vysoko.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?