Závody o nejrychlejší kolo na slavném německém okruhu Nürburgring jsou nejspíš zájemcům o koupi ostrého SUV ukradené, mezi automobilkami se však jedná o otázku cti. Bylo tak jen otázkou času, než rukavici hozenou Alfou Romeo Stelvio Quadrifoglio zvedne některý z mnoha vyzyvatelů, kteří se v posledních letech objevili na trhu.
Smysl automobilů z kategorie ostrých SUV pro nás stále zůstává záhadou, zákazníci se po nich však mohou utlouci a tak je vcelku přirozené, že se jim automobilky snaží vyjít vstříc. Už jen samotná existence tohoto segmentu však musela nevyhnutelně vést k jedinému: souboji o nejrychlejší ostré SUV.
Tyto souboje se podobně jako v jiných kategoriích automobilů odehrávají nejčastěji na slavném německém okruhu Nürburgring, který dokonale prověří jak techniku, tak schopnosti jezdce. Rekordní čas 7 minut 51.7 sekundy zde donedávna držela Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, ovšem těmto dnům je konec.
Nové nejrychlejší kolo na okruhu, s časem 7 minut 49.369 sekundy, totiž zajel vývojový Mercedes-AMG Markus Hofbauer, který seděl za volantem Mercedes-AMG GLC 63 S. Vrcholný model rodiny GLC stál nejen proti náročnému okruhu, ale také proti typicky podzimním podmínkám na trati. Není tedy divu, že se při ostré jízdě každou chvíli ozývalo skřípění pneumatik a občas jízda působila pořádně divoce.
Zda byly na voze provedeny nějaké zásadní úpravy bohužel nevíme, neboť automobilka rekord nijak nekomentovala. Na záznamu z překonávání rekordu však nechybí ani pohled do kabiny, ze kterého je jasné, že zde není žádná bezpečnostní klec. Počítat se však dá minimálně s lepšími pneumatikami. I tak ale vozu stačilo ke stanovení nového rekordu pouze jedno kolo.
Pod kapotou nového rekordmana se ukrývá dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4.0 litru, který bychom našli pod kapotou dalších modelů z produkce AMG. Díky výkonu 510 koní a točivému momentu 700 Nm dokáže tenhle svalovec akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 3.8 sekundy a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 250 km/h.
Koho odsunul Mercedes na druhé místo již víme, ale kdo je v tabulce další? Na třetím místě se drží Porsche Cayenne Turbo s časem 7 minut 59.74 sekundy. Z bedny vítězů pak spadl Range Rover Sport SVR s časem 8 minut 14 sekund. Škoda Kodiaq RS s časem 9 min. 29.84 sec. tak zůstává vítězem pouze vlastní kategorie naftových sedmimístných SUV.
Otázkou však zůstává, jak moc s tabulkou zahýbe Lamborghini Urus. Model, který byl již automobilkou nazván prvním Supersportovním SUV, totiž nabízí slibné parametry a jeho dosud známé výkony napovídají, že by měl určitě skončit na bedně. Otázkou už je jen jak vysoko.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.