Závody o nejrychlejší kolo na slavném německém okruhu Nürburgring jsou nejspíš zájemcům o koupi ostrého SUV ukradené, mezi automobilkami se však jedná o otázku cti. Bylo tak jen otázkou času, než rukavici hozenou Alfou Romeo Stelvio Quadrifoglio zvedne některý z mnoha vyzyvatelů, kteří se v posledních letech objevili na trhu.
Smysl automobilů z kategorie ostrých SUV pro nás stále zůstává záhadou, zákazníci se po nich však mohou utlouci a tak je vcelku přirozené, že se jim automobilky snaží vyjít vstříc. Už jen samotná existence tohoto segmentu však musela nevyhnutelně vést k jedinému: souboji o nejrychlejší ostré SUV.
Tyto souboje se podobně jako v jiných kategoriích automobilů odehrávají nejčastěji na slavném německém okruhu Nürburgring, který dokonale prověří jak techniku, tak schopnosti jezdce. Rekordní čas 7 minut 51.7 sekundy zde donedávna držela Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, ovšem těmto dnům je konec.
Nové nejrychlejší kolo na okruhu, s časem 7 minut 49.369 sekundy, totiž zajel vývojový Mercedes-AMG Markus Hofbauer, který seděl za volantem Mercedes-AMG GLC 63 S. Vrcholný model rodiny GLC stál nejen proti náročnému okruhu, ale také proti typicky podzimním podmínkám na trati. Není tedy divu, že se při ostré jízdě každou chvíli ozývalo skřípění pneumatik a občas jízda působila pořádně divoce.
Zda byly na voze provedeny nějaké zásadní úpravy bohužel nevíme, neboť automobilka rekord nijak nekomentovala. Na záznamu z překonávání rekordu však nechybí ani pohled do kabiny, ze kterého je jasné, že zde není žádná bezpečnostní klec. Počítat se však dá minimálně s lepšími pneumatikami. I tak ale vozu stačilo ke stanovení nového rekordu pouze jedno kolo.
Pod kapotou nového rekordmana se ukrývá dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4.0 litru, který bychom našli pod kapotou dalších modelů z produkce AMG. Díky výkonu 510 koní a točivému momentu 700 Nm dokáže tenhle svalovec akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 3.8 sekundy a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 250 km/h.
Koho odsunul Mercedes na druhé místo již víme, ale kdo je v tabulce další? Na třetím místě se drží Porsche Cayenne Turbo s časem 7 minut 59.74 sekundy. Z bedny vítězů pak spadl Range Rover Sport SVR s časem 8 minut 14 sekund. Škoda Kodiaq RS s časem 9 min. 29.84 sec. tak zůstává vítězem pouze vlastní kategorie naftových sedmimístných SUV.
Otázkou však zůstává, jak moc s tabulkou zahýbe Lamborghini Urus. Model, který byl již automobilkou nazván prvním Supersportovním SUV, totiž nabízí slibné parametry a jeho dosud známé výkony napovídají, že by měl určitě skončit na bedně. Otázkou už je jen jak vysoko.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.