Škoda Favorit se stala pro mladoboleslavskou automobilku jedním z nejpřevratnějších a nejdůležitějších modelů její dlouhé historie. Přelomový vůz, s jehož vývojem pomáhali i giganti automobilového průmyslu jako Bertone či Porsche, se však během prvních měsíců výroby také nevyhnul svým dětským nemocem.
Škoda Favorit, která nedávno oslavila své již 30. narozeniny, se stala pro mladoboleslavskou automobilku jedním z nejdůležitějších modelů v historii. Právě díky na Favoritu, který byl prvním kompaktním modelem s pohonem předních kol, totiž Škoda vyvolala zájem u Volkswagenu, pod jehož křídly se nakonec vypracovala do jedné z největších a nejpopulárnějších automobilek v Evropě, která své vozy vyváží i do velké části světa.
Žádná produkce automobilu se však neobejde bez dětských nemocí, které se navzdory náročnému před-produkčnímu testování objevují až po nájezdu tisíců kilometrů na běžných cestách. Toho si byla Škoda vědoma a proto nejprve rozdala několik automobilů do užívání státních podniků a organizací, o kterých věděla, že jejich řidiči budou schopni zhodnotit klady i zápory nového modelu.
A právě řidiče těchto vozidel, nebo alespoň jejich provozovatele, vyzpovídali na Slovensku v roce 1988 redaktoři pořadu Auto-revue. Nájezd jednotlivých respondentů se lišil, ovšem klady i zápory se možná až překvapivě shodují.
Začněme tedy u negativ, která se vztahují hlavně k interiéru. Automobilka bohužel z kraje produkce evidentně bojovala s kvalitou výroby a montáže, což se projevilo na nepříliš kvalitních plastových výliscích, jejich deformacích a hlavně na nepříjemných vibracích, které se projevovaly zejména na palubní desce, ale i u bočních oken.
V některých případech docházelo k zatékání do dveří a světel, jiné modely měly problémy s elektroinstalací a výjimkou nebyly ani problémy s uvolněnými díly v interiéru, kvůli kterým například nešla zavřít okna, povolovaly se sedačky, nenavíjely se pásy, atd. Ve dvou případech došlo i k problémům s převodovkou, kdy z jedné unikal olej a jiná musela být po nájezdu několika tisíc kilometrů vyměněna.
Úsměvnou drobností pak byl problém s klíčkem, kterým se u Favoritu odemykaly dveře, startovalo a otvíralo víčko palivové nádrže. Materiál, ze kterého byl klíček vyroben, totiž nebyl příliš kvalitní a tak docházelo k jeho ohýbání a hrozilo i zlomení.
Všichni řidiči se však shodli na fantastických jízdních vlastnostech, které překonávaly nejen starší vozy Škoda, ale i další tehdy dostupné automobily. Motor byl živý, vůz nebyl příliš hlučný, jízda byla stabilní a cestování mělo být pohodlné.
I přes určité dětské nemoci tak všichni považovali nový Favorit za skvělý vůz, který byl se starší produkcí mladoboleslavské automobilky naprosto nesrovnatelný. O tom ostatně později svědčily i fronty, které se na nový Favorit stály.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.