Škoda Favorit se stala pro mladoboleslavskou automobilku jedním z nejpřevratnějších a nejdůležitějších modelů její dlouhé historie. Přelomový vůz, s jehož vývojem pomáhali i giganti automobilového průmyslu jako Bertone či Porsche, se však během prvních měsíců výroby také nevyhnul svým dětským nemocem.
Škoda Favorit, která nedávno oslavila své již 30. narozeniny, se stala pro mladoboleslavskou automobilku jedním z nejdůležitějších modelů v historii. Právě díky na Favoritu, který byl prvním kompaktním modelem s pohonem předních kol, totiž Škoda vyvolala zájem u Volkswagenu, pod jehož křídly se nakonec vypracovala do jedné z největších a nejpopulárnějších automobilek v Evropě, která své vozy vyváží i do velké části světa.
Žádná produkce automobilu se však neobejde bez dětských nemocí, které se navzdory náročnému před-produkčnímu testování objevují až po nájezdu tisíců kilometrů na běžných cestách. Toho si byla Škoda vědoma a proto nejprve rozdala několik automobilů do užívání státních podniků a organizací, o kterých věděla, že jejich řidiči budou schopni zhodnotit klady i zápory nového modelu.
A právě řidiče těchto vozidel, nebo alespoň jejich provozovatele, vyzpovídali na Slovensku v roce 1988 redaktoři pořadu Auto-revue. Nájezd jednotlivých respondentů se lišil, ovšem klady i zápory se možná až překvapivě shodují.
Začněme tedy u negativ, která se vztahují hlavně k interiéru. Automobilka bohužel z kraje produkce evidentně bojovala s kvalitou výroby a montáže, což se projevilo na nepříliš kvalitních plastových výliscích, jejich deformacích a hlavně na nepříjemných vibracích, které se projevovaly zejména na palubní desce, ale i u bočních oken.
V některých případech docházelo k zatékání do dveří a světel, jiné modely měly problémy s elektroinstalací a výjimkou nebyly ani problémy s uvolněnými díly v interiéru, kvůli kterým například nešla zavřít okna, povolovaly se sedačky, nenavíjely se pásy, atd. Ve dvou případech došlo i k problémům s převodovkou, kdy z jedné unikal olej a jiná musela být po nájezdu několika tisíc kilometrů vyměněna.
Úsměvnou drobností pak byl problém s klíčkem, kterým se u Favoritu odemykaly dveře, startovalo a otvíralo víčko palivové nádrže. Materiál, ze kterého byl klíček vyroben, totiž nebyl příliš kvalitní a tak docházelo k jeho ohýbání a hrozilo i zlomení.
Všichni řidiči se však shodli na fantastických jízdních vlastnostech, které překonávaly nejen starší vozy Škoda, ale i další tehdy dostupné automobily. Motor byl živý, vůz nebyl příliš hlučný, jízda byla stabilní a cestování mělo být pohodlné.
I přes určité dětské nemoci tak všichni považovali nový Favorit za skvělý vůz, který byl se starší produkcí mladoboleslavské automobilky naprosto nesrovnatelný. O tom ostatně později svědčily i fronty, které se na nový Favorit stály.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.