GM Defense, dceřiná společnost General Motors, má velké plány s pickupy Chevrolet Silverado. Dle dostupných informací by se totiž oblíbený pick-up mohl proměnit v několik speciálních varianty s označením ZH2, které by mohly být využívány pro různé spektrum úkolů a to v rozdílných částech světa. Navíc by se na civilním trhu mohlo jednat i o konkurenta pro Ford F-150 Raptor.
Jedna z největších předností tohoto stroje se pak ukrývá pod označením ZH2, které od GM Defense rozhodně neslyšíme poprvé. Již v roce 2016 se totiž objevilo Colorado ZH2, které mělo ověřit možnost využití pick-upu vybaveného palivovými články v armádě.
Tentokrát se však GM Defense zdá být výrazně odvážnější, neboť představilo více modelů poháněných palivovými články a zmínilo dokonce možnost jejich využití v nejextrémnějších podmínkách, od rozpálených pouští až po arktické mrazy.
Elektrické pohonné ústrojí napájené z palivových článků by mělo vozu umožnit dojezd okolo 400 mil, tedy cca 463.7 km. Další technické specifikace, které zveřejnil magazín The Fast Lane Truck, pak zmiňují výkon okolo 134 koní a hlavně čas tankování / dobíjení okolo pouhých třech minut.
K nezvyklému pohonnému systému se také váže benefit spojený s vodou. Ta je totiž v tomto případě "odpadním" produktem a tak Silverado poháněné palivovými články vytvoří okolo 7.5 litrů čisté vody během hodiny provozu.
Vůz by měl sedět na podvozku MultiMac DSSV, který by se však podle mnohých spekulací mohl objevit již v základním provedení Chevroletu Colorado ZR2. Není ale žádným tajemstvím, že armádní provedení modelu Silverado bude mít s tím civilním jen pramálo společného. Bylo by však zajímavé vidět jak by se situace vyvíjela, kdyby se stal armádní speciál základem pro konkurenta Fordu F-150 Raptor.
Zatím jde však jen o spekulace, neboť výše zveřejněné video vzniklo pomocí počítačové grafiky a GM Defense neprozradilo více detailů. Automobilka však vyvinula dostatek snahy už jen se samotným konceptem ZH2 a vzhledem k připraveným propagačním materiálům, jako je právě ono video, je dost pravděpodobné, že se bude i nadále snažit svůj projekt protlačit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?