GM Defense, dceřiná společnost General Motors, má velké plány s pickupy Chevrolet Silverado. Dle dostupných informací by se totiž oblíbený pick-up mohl proměnit v několik speciálních varianty s označením ZH2, které by mohly být využívány pro různé spektrum úkolů a to v rozdílných částech světa. Navíc by se na civilním trhu mohlo jednat i o konkurenta pro Ford F-150 Raptor.
Jedna z největších předností tohoto stroje se pak ukrývá pod označením ZH2, které od GM Defense rozhodně neslyšíme poprvé. Již v roce 2016 se totiž objevilo Colorado ZH2, které mělo ověřit možnost využití pick-upu vybaveného palivovými články v armádě.
Tentokrát se však GM Defense zdá být výrazně odvážnější, neboť představilo více modelů poháněných palivovými články a zmínilo dokonce možnost jejich využití v nejextrémnějších podmínkách, od rozpálených pouští až po arktické mrazy.
Elektrické pohonné ústrojí napájené z palivových článků by mělo vozu umožnit dojezd okolo 400 mil, tedy cca 463.7 km. Další technické specifikace, které zveřejnil magazín The Fast Lane Truck, pak zmiňují výkon okolo 134 koní a hlavně čas tankování / dobíjení okolo pouhých třech minut.
K nezvyklému pohonnému systému se také váže benefit spojený s vodou. Ta je totiž v tomto případě "odpadním" produktem a tak Silverado poháněné palivovými články vytvoří okolo 7.5 litrů čisté vody během hodiny provozu.
Vůz by měl sedět na podvozku MultiMac DSSV, který by se však podle mnohých spekulací mohl objevit již v základním provedení Chevroletu Colorado ZR2. Není ale žádným tajemstvím, že armádní provedení modelu Silverado bude mít s tím civilním jen pramálo společného. Bylo by však zajímavé vidět jak by se situace vyvíjela, kdyby se stal armádní speciál základem pro konkurenta Fordu F-150 Raptor.
Zatím jde však jen o spekulace, neboť výše zveřejněné video vzniklo pomocí počítačové grafiky a GM Defense neprozradilo více detailů. Automobilka však vyvinula dostatek snahy už jen se samotným konceptem ZH2 a vzhledem k připraveným propagačním materiálům, jako je právě ono video, je dost pravděpodobné, že se bude i nadále snažit svůj projekt protlačit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.