GM Defense, dceřiná společnost General Motors, má velké plány s pickupy Chevrolet Silverado. Dle dostupných informací by se totiž oblíbený pick-up mohl proměnit v několik speciálních varianty s označením ZH2, které by mohly být využívány pro různé spektrum úkolů a to v rozdílných částech světa. Navíc by se na civilním trhu mohlo jednat i o konkurenta pro Ford F-150 Raptor.
Jedna z největších předností tohoto stroje se pak ukrývá pod označením ZH2, které od GM Defense rozhodně neslyšíme poprvé. Již v roce 2016 se totiž objevilo Colorado ZH2, které mělo ověřit možnost využití pick-upu vybaveného palivovými články v armádě.
Tentokrát se však GM Defense zdá být výrazně odvážnější, neboť představilo více modelů poháněných palivovými články a zmínilo dokonce možnost jejich využití v nejextrémnějších podmínkách, od rozpálených pouští až po arktické mrazy.
Elektrické pohonné ústrojí napájené z palivových článků by mělo vozu umožnit dojezd okolo 400 mil, tedy cca 463.7 km. Další technické specifikace, které zveřejnil magazín The Fast Lane Truck, pak zmiňují výkon okolo 134 koní a hlavně čas tankování / dobíjení okolo pouhých třech minut.
K nezvyklému pohonnému systému se také váže benefit spojený s vodou. Ta je totiž v tomto případě "odpadním" produktem a tak Silverado poháněné palivovými články vytvoří okolo 7.5 litrů čisté vody během hodiny provozu.
Vůz by měl sedět na podvozku MultiMac DSSV, který by se však podle mnohých spekulací mohl objevit již v základním provedení Chevroletu Colorado ZR2. Není ale žádným tajemstvím, že armádní provedení modelu Silverado bude mít s tím civilním jen pramálo společného. Bylo by však zajímavé vidět jak by se situace vyvíjela, kdyby se stal armádní speciál základem pro konkurenta Fordu F-150 Raptor.
Zatím jde však jen o spekulace, neboť výše zveřejněné video vzniklo pomocí počítačové grafiky a GM Defense neprozradilo více detailů. Automobilka však vyvinula dostatek snahy už jen se samotným konceptem ZH2 a vzhledem k připraveným propagačním materiálům, jako je právě ono video, je dost pravděpodobné, že se bude i nadále snažit svůj projekt protlačit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.