Řeč je o polní kuchyni od českého výrobce přívěsných vozíků, která nese označení PK 4 Kaga. Tato polní kuchyně byla poprvé představena v loňském roce na mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, kde získala nejedno ocenění. To byl však pouze začátek. Říkáte si, co českého výrobce vozíků vedlo k výrobě polních kuchyní a co stojí za jeho úspěchem ve srovnání s mezinárodní konkurencí?
Hlavní motivací pro firmu Agados byla především skutečnost, že poslední podobný výrobek je starý již 60 let. Stará polní kuchyně, kterou pod označením PK 60 dodnes používá Armáda ČR i složky IZS, má již svá léta dávno za sebou. Proto se český robce vozíků pokusil vyvinout novou polní kuchyni, která by splňovala současné požadavky na snadnou manipulaci a rychlé uvedení do provozu. PK 4 Kaga je navíc mobilní a úspěšně prošla terénními zkouškami.
Mezi její hlavní výhody patří použití modulárního systému, který umožňuje flexibilní použití pro přípravu široké škály pokrmů. Čtyři neobsazená modulární místa je možné osadit podle individuálních požadavků zákazníka - moduly pro smažení, chlazení a hluboké zmrazení. Základ PK 4 Kaga tvoří moduly pro smažení a pečení, modul pro vaření pod tlakem, varný modul a konvektomat.
Polní kuchyně PK 4 Kaga je připravena k použití do 30-ti minut a je vhodná k vaření kompletního menu až pro 350 osob. Při záchranných operacích je možno zajistit jednoduché jídlo až pro 900 pracovníků v jedné směně, a to už jsou opravdu úctyhodná čísla. Právě zde nejlépe vyniknou přednosti českého výrobce - srovnatelně velké kuchyně francouzských a německých výrobců totiž nakrmí maximálně 500 až 600 lidí.
A právě proto se stala polní kuchyně českého Agadosu velmi oblíbenou nejen v zemích EU a NATO, ale i v Asii, na Blízkém východě a v Africe. PK 4 Kaga by tedy měla postupně nahradit všechny polní kuchyně české armády. Svou službu již ale úspěšně plní například ve Finsku, Švédsku a dokonce i v Kataru. Uplatnění najde nejen u bezpečnostních a záchranných sborů, ale i u humanitárních organizací.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.