Řeč je o polní kuchyni od českého výrobce přívěsných vozíků, která nese označení PK 4 Kaga. Tato polní kuchyně byla poprvé představena v loňském roce na mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, kde získala nejedno ocenění. To byl však pouze začátek. Říkáte si, co českého výrobce vozíků vedlo k výrobě polních kuchyní a co stojí za jeho úspěchem ve srovnání s mezinárodní konkurencí?
Hlavní motivací pro firmu Agados byla především skutečnost, že poslední podobný výrobek je starý již 60 let. Stará polní kuchyně, kterou pod označením PK 60 dodnes používá Armáda ČR i složky IZS, má již svá léta dávno za sebou. Proto se český robce vozíků pokusil vyvinout novou polní kuchyni, která by splňovala současné požadavky na snadnou manipulaci a rychlé uvedení do provozu. PK 4 Kaga je navíc mobilní a úspěšně prošla terénními zkouškami.
Mezi její hlavní výhody patří použití modulárního systému, který umožňuje flexibilní použití pro přípravu široké škály pokrmů. Čtyři neobsazená modulární místa je možné osadit podle individuálních požadavků zákazníka - moduly pro smažení, chlazení a hluboké zmrazení. Základ PK 4 Kaga tvoří moduly pro smažení a pečení, modul pro vaření pod tlakem, varný modul a konvektomat.
Polní kuchyně PK 4 Kaga je připravena k použití do 30-ti minut a je vhodná k vaření kompletního menu až pro 350 osob. Při záchranných operacích je možno zajistit jednoduché jídlo až pro 900 pracovníků v jedné směně, a to už jsou opravdu úctyhodná čísla. Právě zde nejlépe vyniknou přednosti českého výrobce - srovnatelně velké kuchyně francouzských a německých výrobců totiž nakrmí maximálně 500 až 600 lidí.
A právě proto se stala polní kuchyně českého Agadosu velmi oblíbenou nejen v zemích EU a NATO, ale i v Asii, na Blízkém východě a v Africe. PK 4 Kaga by tedy měla postupně nahradit všechny polní kuchyně české armády. Svou službu již ale úspěšně plní například ve Finsku, Švédsku a dokonce i v Kataru. Uplatnění najde nejen u bezpečnostních a záchranných sborů, ale i u humanitárních organizací.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.