Řeč je o polní kuchyni od českého výrobce přívěsných vozíků, která nese označení PK 4 Kaga. Tato polní kuchyně byla poprvé představena v loňském roce na mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, kde získala nejedno ocenění. To byl však pouze začátek. Říkáte si, co českého výrobce vozíků vedlo k výrobě polních kuchyní a co stojí za jeho úspěchem ve srovnání s mezinárodní konkurencí?
Hlavní motivací pro firmu Agados byla především skutečnost, že poslední podobný výrobek je starý již 60 let. Stará polní kuchyně, kterou pod označením PK 60 dodnes používá Armáda ČR i složky IZS, má již svá léta dávno za sebou. Proto se český robce vozíků pokusil vyvinout novou polní kuchyni, která by splňovala současné požadavky na snadnou manipulaci a rychlé uvedení do provozu. PK 4 Kaga je navíc mobilní a úspěšně prošla terénními zkouškami.
Mezi její hlavní výhody patří použití modulárního systému, který umožňuje flexibilní použití pro přípravu široké škály pokrmů. Čtyři neobsazená modulární místa je možné osadit podle individuálních požadavků zákazníka - moduly pro smažení, chlazení a hluboké zmrazení. Základ PK 4 Kaga tvoří moduly pro smažení a pečení, modul pro vaření pod tlakem, varný modul a konvektomat.
Polní kuchyně PK 4 Kaga je připravena k použití do 30-ti minut a je vhodná k vaření kompletního menu až pro 350 osob. Při záchranných operacích je možno zajistit jednoduché jídlo až pro 900 pracovníků v jedné směně, a to už jsou opravdu úctyhodná čísla. Právě zde nejlépe vyniknou přednosti českého výrobce - srovnatelně velké kuchyně francouzských a německých výrobců totiž nakrmí maximálně 500 až 600 lidí.
A právě proto se stala polní kuchyně českého Agadosu velmi oblíbenou nejen v zemích EU a NATO, ale i v Asii, na Blízkém východě a v Africe. PK 4 Kaga by tedy měla postupně nahradit všechny polní kuchyně české armády. Svou službu již ale úspěšně plní například ve Finsku, Švédsku a dokonce i v Kataru. Uplatnění najde nejen u bezpečnostních a záchranných sborů, ale i u humanitárních organizací.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?