Řeč je o polní kuchyni od českého výrobce přívěsných vozíků, která nese označení PK 4 Kaga. Tato polní kuchyně byla poprvé představena v loňském roce na mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, kde získala nejedno ocenění. To byl však pouze začátek. Říkáte si, co českého výrobce vozíků vedlo k výrobě polních kuchyní a co stojí za jeho úspěchem ve srovnání s mezinárodní konkurencí?
Hlavní motivací pro firmu Agados byla především skutečnost, že poslední podobný výrobek je starý již 60 let. Stará polní kuchyně, kterou pod označením PK 60 dodnes používá Armáda ČR i složky IZS, má již svá léta dávno za sebou. Proto se český robce vozíků pokusil vyvinout novou polní kuchyni, která by splňovala současné požadavky na snadnou manipulaci a rychlé uvedení do provozu. PK 4 Kaga je navíc mobilní a úspěšně prošla terénními zkouškami.
Mezi její hlavní výhody patří použití modulárního systému, který umožňuje flexibilní použití pro přípravu široké škály pokrmů. Čtyři neobsazená modulární místa je možné osadit podle individuálních požadavků zákazníka - moduly pro smažení, chlazení a hluboké zmrazení. Základ PK 4 Kaga tvoří moduly pro smažení a pečení, modul pro vaření pod tlakem, varný modul a konvektomat.
Polní kuchyně PK 4 Kaga je připravena k použití do 30-ti minut a je vhodná k vaření kompletního menu až pro 350 osob. Při záchranných operacích je možno zajistit jednoduché jídlo až pro 900 pracovníků v jedné směně, a to už jsou opravdu úctyhodná čísla. Právě zde nejlépe vyniknou přednosti českého výrobce - srovnatelně velké kuchyně francouzských a německých výrobců totiž nakrmí maximálně 500 až 600 lidí.
A právě proto se stala polní kuchyně českého Agadosu velmi oblíbenou nejen v zemích EU a NATO, ale i v Asii, na Blízkém východě a v Africe. PK 4 Kaga by tedy měla postupně nahradit všechny polní kuchyně české armády. Svou službu již ale úspěšně plní například ve Finsku, Švédsku a dokonce i v Kataru. Uplatnění najde nejen u bezpečnostních a záchranných sborů, ale i u humanitárních organizací.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.