Bezpečnostní kamery před domem v britském Essexu zachytily dvojici zlodějů, kterým se podařilo obejít zabezpečení zaparkované Tesly Model S a dokonce deaktivovali její systém vzdáleného přístupu. Automobilka však již nyní nabízí možnost, jak podobnému způsobu krádeže vozu účinně zabránit.
Kamerové záběry ukazují zloděje, kteří se rozhodli využít ke krádeži dobře známou metodu, která dokáže obejít i sofistikovaný zabezpečovací systém Tesly. Na celé metodě je přitom zřejmě nejděsivější, že podle webu The Drive se dají součástky k výrobě speciálního zařízení sehnat již v podstatě okolo 20 dolarů, tedy cca 450 Kč.
Celý proces krádeže tímto způsobem už jsme vám několikrát ukazovali, přesto si ho můžeme na záznamu dvou bezpečnostních kamer projít znovu. Zatímco jeden zloděj postává u dveří auta, druhý chodí se zařízením podobajícím se tabletu kolem domu a snaží se zachytit signál klíčku, který zařízení dokáže zesílit a přenést k vozu.
Řídící jednotka elektromobilu si pak začne myslet, že majitel s klíčkem stojí u vozu, odemkne dveře a následně zlodějům dovolí i nastartovat. Klíček přitom může být položený doma na stole či odložený v bundě na věšáku.
Tesla si je však narůstajícího trendu těchto krádeží dobře vědoma a proto nabízí zákazníkům funkci „PIN to drive." Pokud se ji zákazníci rozhodnou využít, budou muset před nastartováním vozu zadat speciální PIN - stále přitom platí, že u sebe budou muset mít chytrý klíč od vozu. Podle popisku videa však bývalý majitel této Tesly tuto funkci ale nevyužíval.
Zloději navíc rozhodně nebyli žádní začátečníci a na krádež se dobře připravili. Po vloupání se do vozu totiž deaktivovali vzdálený přístup, čímž každému, včetně automobilky, znemožnili vůz sledovat. Vůz přesto půjde vysledovat v momentě, kdy využije některou ze sítě nabíječek Tesla Supercharger.
Jak už jsme dříve informovali, díky pokročilým možnostem konektivity se dosud podařilo většinu ukradených elektromobilů Tesla vypátrat, ovšem s pokročilými znalostmi zlodějů začíná být zjevné, že se čas mezi odcizením a znovu objevením začne výrazně prodlužovat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?