Bezpečnostní kamery před domem v britském Essexu zachytily dvojici zlodějů, kterým se podařilo obejít zabezpečení zaparkované Tesly Model S a dokonce deaktivovali její systém vzdáleného přístupu. Automobilka však již nyní nabízí možnost, jak podobnému způsobu krádeže vozu účinně zabránit.
Kamerové záběry ukazují zloděje, kteří se rozhodli využít ke krádeži dobře známou metodu, která dokáže obejít i sofistikovaný zabezpečovací systém Tesly. Na celé metodě je přitom zřejmě nejděsivější, že podle webu The Drive se dají součástky k výrobě speciálního zařízení sehnat již v podstatě okolo 20 dolarů, tedy cca 450 Kč.
Celý proces krádeže tímto způsobem už jsme vám několikrát ukazovali, přesto si ho můžeme na záznamu dvou bezpečnostních kamer projít znovu. Zatímco jeden zloděj postává u dveří auta, druhý chodí se zařízením podobajícím se tabletu kolem domu a snaží se zachytit signál klíčku, který zařízení dokáže zesílit a přenést k vozu.
Řídící jednotka elektromobilu si pak začne myslet, že majitel s klíčkem stojí u vozu, odemkne dveře a následně zlodějům dovolí i nastartovat. Klíček přitom může být položený doma na stole či odložený v bundě na věšáku.
Tesla si je však narůstajícího trendu těchto krádeží dobře vědoma a proto nabízí zákazníkům funkci „PIN to drive." Pokud se ji zákazníci rozhodnou využít, budou muset před nastartováním vozu zadat speciální PIN - stále přitom platí, že u sebe budou muset mít chytrý klíč od vozu. Podle popisku videa však bývalý majitel této Tesly tuto funkci ale nevyužíval.
Zloději navíc rozhodně nebyli žádní začátečníci a na krádež se dobře připravili. Po vloupání se do vozu totiž deaktivovali vzdálený přístup, čímž každému, včetně automobilky, znemožnili vůz sledovat. Vůz přesto půjde vysledovat v momentě, kdy využije některou ze sítě nabíječek Tesla Supercharger.
Jak už jsme dříve informovali, díky pokročilým možnostem konektivity se dosud podařilo většinu ukradených elektromobilů Tesla vypátrat, ovšem s pokročilými znalostmi zlodějů začíná být zjevné, že se čas mezi odcizením a znovu objevením začne výrazně prodlužovat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.