Bezpečnostní kamery před domem v britském Essexu zachytily dvojici zlodějů, kterým se podařilo obejít zabezpečení zaparkované Tesly Model S a dokonce deaktivovali její systém vzdáleného přístupu. Automobilka však již nyní nabízí možnost, jak podobnému způsobu krádeže vozu účinně zabránit.
Kamerové záběry ukazují zloděje, kteří se rozhodli využít ke krádeži dobře známou metodu, která dokáže obejít i sofistikovaný zabezpečovací systém Tesly. Na celé metodě je přitom zřejmě nejděsivější, že podle webu The Drive se dají součástky k výrobě speciálního zařízení sehnat již v podstatě okolo 20 dolarů, tedy cca 450 Kč.
Celý proces krádeže tímto způsobem už jsme vám několikrát ukazovali, přesto si ho můžeme na záznamu dvou bezpečnostních kamer projít znovu. Zatímco jeden zloděj postává u dveří auta, druhý chodí se zařízením podobajícím se tabletu kolem domu a snaží se zachytit signál klíčku, který zařízení dokáže zesílit a přenést k vozu.
Řídící jednotka elektromobilu si pak začne myslet, že majitel s klíčkem stojí u vozu, odemkne dveře a následně zlodějům dovolí i nastartovat. Klíček přitom může být položený doma na stole či odložený v bundě na věšáku.
Tesla si je však narůstajícího trendu těchto krádeží dobře vědoma a proto nabízí zákazníkům funkci „PIN to drive." Pokud se ji zákazníci rozhodnou využít, budou muset před nastartováním vozu zadat speciální PIN - stále přitom platí, že u sebe budou muset mít chytrý klíč od vozu. Podle popisku videa však bývalý majitel této Tesly tuto funkci ale nevyužíval.
Zloději navíc rozhodně nebyli žádní začátečníci a na krádež se dobře připravili. Po vloupání se do vozu totiž deaktivovali vzdálený přístup, čímž každému, včetně automobilky, znemožnili vůz sledovat. Vůz přesto půjde vysledovat v momentě, kdy využije některou ze sítě nabíječek Tesla Supercharger.
Jak už jsme dříve informovali, díky pokročilým možnostem konektivity se dosud podařilo většinu ukradených elektromobilů Tesla vypátrat, ovšem s pokročilými znalostmi zlodějů začíná být zjevné, že se čas mezi odcizením a znovu objevením začne výrazně prodlužovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?