Nové Suzuki Jimny, malý off-road navazující na dlouholetou tradici kompaktních ale schopných terénních automobilů z produkce této japonské automobilky, působí v dnešním světě navoněných SUV výjimečným dojmem a zájemci to evidentně ocenili. Podle současné poptávky se totiž zdá, že čekací lhůty budou narůstat.
Dnešní doba přeje hlavně kompaktním SUV a crossoverům, které dávají svým majitelům pocit, že mohou kdykoliv vyrazit snad až na kraj světa. Mají přece vyšší světlou výšku, stylové oplastování a pohon všech kol, díky čemuž by jim přeci nemělo nic podstatného chybět.
A s tímto blaženým pocitem „Já můžu kdykoliv a kamkoliv" se po silnicích prohání celá řada řidičů, kteří ale ve skutečnosti do náročného terénu nejspíš nikdy nevyrazí a za vrchol off-roadu budou považovat cestu zablácenou polňačkou na svou chatku.
I z toho důvodu se nabídka schopných off-roadů, postavených na klasickém rámu, vybavených pevnými nápravami a redukční převodovkou, neustále zmenšuje. Suzuki však během vývoje nové generace modelu Jimny z jeho terénních vlastností neslevila a zákazníkům opět dodala fantastický stroj i do náročnějšího terénu, který se navíc může pochlubit skvělým designem.
V minulosti už jsme ale byli mnohokrát svědky situace, kdy zákazníci podobně skvělými automobily jednoduše pohrdli a i přes jejich technickou vyspělost a nadprůměrné schopnosti je ignorovali. V případě nového Jimnyho však budou tyto obavy nejspíše zbytečné.
Dale Wyatt, šéf britského zastoupení Suzuki, totiž v rozhovoru pro Autocar naznačil, že poptávka předčila očekávání. Přes 4500 lidí se na webu automobilky zaregistrovalo jako "případní zájemci" o nové Jimny, což je v historii automobilky rekordní zájem. Navíc by se jednalo o 150 % nárůst ročního zájmu ve srovnání s nejlepším prodejním rokem minulé generace.
Vysoká poptávka na ostrovech by ale mohla znamenat problém s dodávkami, neboť o nové Jimny je enormní zájem i na domácím (japonském) trhu. Podle Wyatta by se v prvním roce mohlo prodat okolo 1100 kusů a během následujícího okolo 2000 kusů.
Dva tisíce vozů ročně sice nemusí znít jako velký úspěch, ovšem bavíme se pouze o britském trhu. Pro srovnání můžeme uvést, že podle dat z webu CARSALEBASE prodala automobilka v minulém roce 14 710 kusů po celé Evropě. Tou dobou se navíc jednalo o nejlepší prodejní výsledek za uplynulých 7 let. Pokud tedy Jimny zopakuje úspěch na více trzích, má dobře nakročeno k tomu stát se obrovským hitem.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?