Nové Suzuki Jimny, malý off-road navazující na dlouholetou tradici kompaktních ale schopných terénních automobilů z produkce této japonské automobilky, působí v dnešním světě navoněných SUV výjimečným dojmem a zájemci to evidentně ocenili. Podle současné poptávky se totiž zdá, že čekací lhůty budou narůstat.
Dnešní doba přeje hlavně kompaktním SUV a crossoverům, které dávají svým majitelům pocit, že mohou kdykoliv vyrazit snad až na kraj světa. Mají přece vyšší světlou výšku, stylové oplastování a pohon všech kol, díky čemuž by jim přeci nemělo nic podstatného chybět.
A s tímto blaženým pocitem „Já můžu kdykoliv a kamkoliv" se po silnicích prohání celá řada řidičů, kteří ale ve skutečnosti do náročného terénu nejspíš nikdy nevyrazí a za vrchol off-roadu budou považovat cestu zablácenou polňačkou na svou chatku.
I z toho důvodu se nabídka schopných off-roadů, postavených na klasickém rámu, vybavených pevnými nápravami a redukční převodovkou, neustále zmenšuje. Suzuki však během vývoje nové generace modelu Jimny z jeho terénních vlastností neslevila a zákazníkům opět dodala fantastický stroj i do náročnějšího terénu, který se navíc může pochlubit skvělým designem.
V minulosti už jsme ale byli mnohokrát svědky situace, kdy zákazníci podobně skvělými automobily jednoduše pohrdli a i přes jejich technickou vyspělost a nadprůměrné schopnosti je ignorovali. V případě nového Jimnyho však budou tyto obavy nejspíše zbytečné.
Dale Wyatt, šéf britského zastoupení Suzuki, totiž v rozhovoru pro Autocar naznačil, že poptávka předčila očekávání. Přes 4500 lidí se na webu automobilky zaregistrovalo jako "případní zájemci" o nové Jimny, což je v historii automobilky rekordní zájem. Navíc by se jednalo o 150 % nárůst ročního zájmu ve srovnání s nejlepším prodejním rokem minulé generace.
Vysoká poptávka na ostrovech by ale mohla znamenat problém s dodávkami, neboť o nové Jimny je enormní zájem i na domácím (japonském) trhu. Podle Wyatta by se v prvním roce mohlo prodat okolo 1100 kusů a během následujícího okolo 2000 kusů.
Dva tisíce vozů ročně sice nemusí znít jako velký úspěch, ovšem bavíme se pouze o britském trhu. Pro srovnání můžeme uvést, že podle dat z webu CARSALEBASE prodala automobilka v minulém roce 14 710 kusů po celé Evropě. Tou dobou se navíc jednalo o nejlepší prodejní výsledek za uplynulých 7 let. Pokud tedy Jimny zopakuje úspěch na více trzích, má dobře nakročeno k tomu stát se obrovským hitem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?