Nové Suzuki Jimny, malý off-road navazující na dlouholetou tradici kompaktních ale schopných terénních automobilů z produkce této japonské automobilky, působí v dnešním světě navoněných SUV výjimečným dojmem a zájemci to evidentně ocenili. Podle současné poptávky se totiž zdá, že čekací lhůty budou narůstat.
Dnešní doba přeje hlavně kompaktním SUV a crossoverům, které dávají svým majitelům pocit, že mohou kdykoliv vyrazit snad až na kraj světa. Mají přece vyšší světlou výšku, stylové oplastování a pohon všech kol, díky čemuž by jim přeci nemělo nic podstatného chybět.
A s tímto blaženým pocitem „Já můžu kdykoliv a kamkoliv" se po silnicích prohání celá řada řidičů, kteří ale ve skutečnosti do náročného terénu nejspíš nikdy nevyrazí a za vrchol off-roadu budou považovat cestu zablácenou polňačkou na svou chatku.
I z toho důvodu se nabídka schopných off-roadů, postavených na klasickém rámu, vybavených pevnými nápravami a redukční převodovkou, neustále zmenšuje. Suzuki však během vývoje nové generace modelu Jimny z jeho terénních vlastností neslevila a zákazníkům opět dodala fantastický stroj i do náročnějšího terénu, který se navíc může pochlubit skvělým designem.
V minulosti už jsme ale byli mnohokrát svědky situace, kdy zákazníci podobně skvělými automobily jednoduše pohrdli a i přes jejich technickou vyspělost a nadprůměrné schopnosti je ignorovali. V případě nového Jimnyho však budou tyto obavy nejspíše zbytečné.
Dale Wyatt, šéf britského zastoupení Suzuki, totiž v rozhovoru pro Autocar naznačil, že poptávka předčila očekávání. Přes 4500 lidí se na webu automobilky zaregistrovalo jako "případní zájemci" o nové Jimny, což je v historii automobilky rekordní zájem. Navíc by se jednalo o 150 % nárůst ročního zájmu ve srovnání s nejlepším prodejním rokem minulé generace.
Vysoká poptávka na ostrovech by ale mohla znamenat problém s dodávkami, neboť o nové Jimny je enormní zájem i na domácím (japonském) trhu. Podle Wyatta by se v prvním roce mohlo prodat okolo 1100 kusů a během následujícího okolo 2000 kusů.
Dva tisíce vozů ročně sice nemusí znít jako velký úspěch, ovšem bavíme se pouze o britském trhu. Pro srovnání můžeme uvést, že podle dat z webu CARSALEBASE prodala automobilka v minulém roce 14 710 kusů po celé Evropě. Tou dobou se navíc jednalo o nejlepší prodejní výsledek za uplynulých 7 let. Pokud tedy Jimny zopakuje úspěch na více trzích, má dobře nakročeno k tomu stát se obrovským hitem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?